۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

صدور حکم اعــــدام برای دو زندانی سیاسی دیگر کرد / 20 کرد در آستانه‌ اعدام

بنا به خبری که به ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی رسیده ، دو زندانی سیاسی کرد به نامهای "محمد امین عبدالهی" و "قادر محمد زاده" اهل میراباد شهر بوکان در دادگاه تجدید نظر شهر ارومیه به اعدام محکوم شده اند.

این دو زندانی در میراباد شهر بوکان به اتهام همکاری با احزاب کردی مخالف رژیم دستگیر و به اطلاعات شهر بوکان منتقل شدند و بعد از مدتی به زندان مرکزی ارومیه انتقال داده شدند.

محمد امین عبدالهی 25 سال سن دارد که در اولین دادگاهی خود به 20 سال زندان محکوم شد که بعدا از طرف شعبه 2 دادگاه تجدید نظر شهر ارومیه در تاریخ 26/10/1388 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا به اعدام محکوم شد. از طرف دیگر قادر محمد زاده 32 ساله در دادگاه اول به 32 سال زندان محکوم شد و همزمان با دادگاهی محمدامین وی نیز به اتهام مشابه در همان دادگاه تجدید نظر به اعدام محکوم شد .

شایان ذکر است محمد امین عبدالهی فرزند اسماعیل و محمد قادر زاده فرزند با ییز که هر دو اهل میراباد شهر بوکان میباشند. و در موقعه بازداشت و بازپرسی در اطلاعات این دو شهر زیر شدیدترین شکنجه های ممکن بوده اند.

یک سال قبل، در همین روزها، حسن حکمت دمیر(عگید) در زندان ارومیه‌ اعدام شد. حدود دو ماه قبل احسان فتاحیان زندانی سیاسی کرد اعدام شد، سپس حبیب لطیفی، زینب جلالیان و شیرکو معارفی در آستانه‌ اعدام قرار گرفتند/ چندی نگذشت که‌ فصیح یاسمنی، در میان بهت همگان و در زندان خوی اعدام شد. قبل از آن یک نوجوان کرد به‌ نام مصلح زمانی علیرغم بیگناهی اعدام شده‌ بود. اینبار هم یک زندانی سیاسی زن کرد 27 ساله‌ نیز، به‌ نام شیرین علم هوی، در زندان اوین تهران به اعدام محکوم شد. امروز هم خبر رسید که‌ 2 زندانی سیاسی کرد به نامهای محمد امین عبدالهی و قادر محمد زاده اهل میراباد شهر بوکان در دادگاه تجدید نظر شهر ارومیه به اعدام محکوم شده اند. این دو زندانی در میراباد شهر بوکان به اتهام همکاری با احزاب کردی مخالف رژیم دستگیر و به اطلاعات شهر بوکان منتقل شدند و بعد از مدتی به زندان مرکزی ارومیه انتقال داده شدند.

شایان ذکر است که‌ هم اکنون 44 زندانی محکوم به‌ اعدام در ایران وجود دارد که با این دو حکم اعدام فوق، شمار‌ 20 تن از محکومین به‌ اعدام، کردند. هم اکنون اعدام و تیرباران, جان 20 تن از فعالین کرد را تهدید میکند که اسامی شان به شرح زیر است:


1/ زینب جلالیان
2/ حبیب لطیفی
3/ شیرکو معارفی
4/جمال محمدی
5/ سامی حسینی
6/ رستــــــم ارکیا

7/ حسن طالعی
8/ رشید آخکندی
9/ حسین خضری
10/ فرزاد کمانگر
11/ علی حیدریان
12/ فرهاد وکیلی
13/ مصطفی سلیمی
14/ انــــــور رستمی
15/ احمد پولاد خــانی
16/ ایرج محمـــــــدی
17/
محمد امین آگوشی
18/
شیرین عــــلم هوی
19/ محمد امین عبدالهی
20/ قــــــادر محمــد زاده



کۆمیته‌ی پشتیوانی له مانگرتوانی کورد -

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter