۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی:نگران نظامی هستیم که توسط زندانیان سیاسی دیروز و امروز پایه گذاری شد


نوز پس از 7 ماه عزیزان ما و خدمتگزاران ملت رشید ایران، شامل فعالان سیاسی و مدنی، با حکم بازداشت موقت دربندند، هنوز در تشکیل دادگاه ها تأخیر و تعلل می شود. احکام با تأخیر صادر و اعلام می شود و امکان دفاع در دادگاه علنی برای تنویر افکار عمومی از کسانی که در دادگاه های فرمایشی و غیرقانونی با هیئتی توهین آمیز شرکت داده شده اند، وجود ندارد و با کمال تأسف به عزیزانی که درخواست تجدیدنظر داشته اند در مواردی امکان استفاده از وکیل نداده اند.

کلمه:خانواده های زندانیان سیاسی با انتشار بیانیه ای بعد از گذشت هفت ماه از بازداشت عزیزانشان نسبت به سلامتی آنها ابراز نگرانی کرده و اعتراض خود را به تداوم بازداشت غیر قانونی و تاخیر در برگزاری دادگاه ها اعلام کردند.

به گزارش کلمه متن بیستمین بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی به شرح زیر است:

بسم رب المظلومین

یازینب یازینب

بیش از ۷ ماه از آغازین بازداشت های غیرقانونی می گذرد. ۷ ماه سختی و رنج و عذاب روحی و جسمی برای آزادگان دربند و مشقت و مصیبت و درد و فراق برای خانواده هایشان.

۷ ماه صبر زینب وار که با سکوت خانواده ها همراه نبود و درحد توان و امکان در اوج سانسور و اختناق خبری از ماوقع سخن گفته شد. با اعتقاد به این که دانستن حق مردم است و آنان که دوست دارند از سر ضعف و وهم در خفا ستم کنند، مانع رسیدن این حق به ذی حق می شوند و باید در بارگاه عدل الهی پاسخگو باشند. ما خانواده های زندانیان سیاسی صدای مظلومیت خود و عزیزانمان را به گوش مردم رساندیم. به گوش همه آنان که گوش شنوا و دل حقیقت پذیر داشتند و آنان که خود را به نشنیدن زدند، مصداق بارز صم بکم عمی فهم لایعقلون بودند و هستند.

بیش از ۷ ماه فرزندان امام و انقلاب و خدمتگزاران صدیق و امین مردم را دربند و حصر و در سلول هایی غیرقابل تحمل و محروم از حقوق انسانی شان به اتهامات واهی نگاه داشتند و خانواده هایشان را سرگردان و پریشان و متحیر و متعجب از این رویه غیرقانونی و غیرحقوقی در کشوراسلامی و ام القرای مسلمین، رها کردند.

از همان آغازین روز بازداشت های غیرقانونی توسط متهم اصلی جنایات کهریزک، مسئولین امنیتی و قضائی وقت از آن اقدامات ابراز بی اطلاعی و در مواقعی اعلام برائت نموده اند تا امروز که مسئولین جدید قوه قضائیه با داعیه عدالت محوری و قانونگرایی از اقدامات غیرقانونی و غیرحقوقی ابراز تأسف می کنند، ما چشم انتظار اجرای عدالتیم و اجرای قانون برای همه و فرزندانمان را به روزهای روشن نوید داده ایم.

اما آیا در عمل جز موارد ناچیز و حقیر ظاهری، تغییری در ماهیت اینگونه رفتارها و اقدامات حاصل شده است؟ آیا به شکایت های دستگیرشدگان و وکلایشان از متهمان به صدور احکام فله ای با تاریخ های قبل از انتخابات و یا متهمان به برخوردهای غیراخلاقی و بی حرمتی ها و آزارهای روحی و بعضا جسمی بازجوها یا به قول آقایان کارشناسان پرونده!!! رسیدگی شده است؟

آیا قرار است دادگاه های صالح برای رسیدگی به جنایت های صورت گرفته در بازداشت گاه های غیرقانونی پس از ارائه گزارش آن در خانه ملت، تشکیل شود یا این که با دادن پاداش و انتصابات جدید در حوزه های دیگر و ساز کردن آهنگ های جدید و تدارک سناریوهای تازه منتظر شامل مرور زمان شدن مطالبات خانواده های داغدار و مردم شهید پرور کشورمان هستند؟

آیا قوه مستقل قضائیه متوجه این مسئله نیست که عدم رسیدگی به تخلفات و جرایم صورت گرفته راه را برای استمرار و تداوم آن به اشکال مختلف توسط گروه های موازی باز می گذارد؟ آیا مردم حق ندارند نگران بازداشت گاه های غیرقانونی برای بازداشت شدگان در کوچه و خیابان و خانه و محل کارشان باشند آن گاه که هیچ خبری از مکان نگهداری آنان ندارند. هیچ نامی از آنان درمراکز قانونی ثبت نشده و هیچ پاسخگویی وجود ندارد؟

باری هنوز پس از ۷ ماه عزیزان ما و خدمتگزاران ملت رشید ایران، شامل فعالان سیاسی و مدنی، با حکم بازداشت موقت دربندند، هنوز در تشکیل دادگاه ها تأخیر و تعلل می شود. احکام با تأخیر صادر و اعلام می شود و امکان دفاع در دادگاه علنی برای تنویر افکار عمومی از کسانی که در دادگاه های فرمایشی و غیرقانونی با هیئتی توهین آمیز شرکت داده شده اند، وجود ندارد و با کمال تأسف به عزیزانی که درخواست تجدیدنظر داشته اند در مواردی امکان استفاده از وکیل نداده اند. ما نگران سلامت عزیزان دربند هستیم و نگران استمرار دستگیری ها که دایره آن روز به روز وسعت می گیرد و خانواده زندانیان سیاسی را هم دربرگرفته است.

یک روز مادر را می گیرند یک روز پدر را و روز دیگر فرزندان را و نمی دانیم این حجم انبوه از انسان های آزاده را در کدامین محبس به بند کشیده اند و وضع بهداشت و سلامت جانشان چگونه است و روح های بزرگ این دلاوران و قهرمانان راه آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی، که شعار انقلاب اسلامیان که به سی و یکمین سالگردش نزدیک می شویم، بود، چه میزان آسب دیده و چه قدر زمان لازم است تا این همه لطمه و صدمه جبران شود و سرمایه های اجتماعی باردیگر فزونی گیرد؟؟؟

ما نگران سلامت عزیزان دربند خود هستیم و نگران فرزندان دور از پدر و مادر و دوست و هم شاگردی و همکار. ما نگران سلامت پدر و مادرهای پیر و بیمار هستیم که دیروز فرزندانشان در عرصه رزم علیه باطل جان در کف گذاشتند و دعوت امام را لبیک گفتند و اینک روح و جانشان در زندان های جمهوری اسلامی درمعرض خطر قرار گرفته است.

اما بیشتر از آن نگران انقلابی هستیم که با آرمان هایی انسانی و والا شکل گرفت و با حضور یک پارچه ملت و رهبری داعیانه امام (ره) به پیروزی رسد و امروز فرزندان و یاران و دلسوزان در نظامی که حاصل خون شهدا بوده مظلومانه و در عین حال شجاعانه تاوان حفظ دستاوردهای آن را می پردازند. و نگران نظامی هستیم که توسط زندانیان سیاسی دیروز و امروز پایه گذاری شد و حالا در آن، قدرناشناسانه پنجه بر چهره مطهر بهترین فرزندان آن و فرزندان بزرگوارانی چون شهید بهشتی و همراهان همیشگی انقلاب کشیده می شود و جدیدا مهار آنان و افکارشان بهانه ای برای اعمال اقدامات غیرقانونی است.

و نگران آینده کشوری هستیم که پیشینه تاریخی اش و میراث زرینش افتخار دنیای امروز است و متأسفانه با میدان داری خشونت طلبان افراط گرا، فرزندان این سرزمین پاک در معرض آسیب های جدی قرار گرفته اند. ما نگران مادران صلحیم و مادران عزادار که هر روز تعدادی از آنان میهمان بازداشتگاه ها می شوند و نگران فرزندان دانشجوی خود هستیم که نه تنها از درس و تحصیل خود بلکه از حداقل های زندگی در خاک عزیز وطنشان محروم مانده اند و نگران بچه هایی هستیم که مبهوت بی تدبیری های مسئولانند و قربانی قدرت طلبی زیاده خواهان. ما نگران امروز و فردای ایرانیم و این دغدغه ها را با همه شهروندان ایرانی و آزادگان نیک پندار در سراسر گیتی و ارض واسعه الهی به اشتراک می گذاریم.

و همچنان برای افتادن کشورمان به مسیر اصلاح با تلاش دلسوزان مدبر دعا می کنیم و اینک در آغازین روزهای بهمن، ماه پیروزی بزرگ مردم ایران، انتظار داریم که هیچ یک از فرزندان انقلاب و معترضین و منتقدین در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی دربند نباشند تا خاطره های تلخ نقش شده توسط زندانیان سیاسی قبل از انقلاب که بر دیوارهای اوین و دیگر زندان ها نقش بسته بود بار دیگر در خاطره ها زنده نشود و کاممان را بیش از این تلخ نکند.

والسلام علی عبادالله الصالحین



سایت خبری تحلیلی کلمه � Blog Archive � بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی:نگران نظامی هستیم که توسط زندانیان سیاسی دیروز و امروز پایه گذاری شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter