۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

جنبش راه سبز - محمد رجبی دوانی : سخنان خواهرم توسط فتنه گران القا می شود

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در پی انتشار اظهار نظر فاطمه رجبی فرزند علی دوانی درباره مراسم بزرگداشت این استاد فقید که چهارشنبه شب در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد ، محمد رجبی دوانی فرزند استاد دوانی با ارسال یادداشتی توضیحاتی را در اینباره ارائه کرد .

به گزارش سما متن کامل توضیحات فرزند مرحوم استاد علی دوانی که نسخه ای از آن در اختیار ما قرار گرفته بدین شرح است :

رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ ...
پروردگارا مرا از در راستی و درستی وارد کن و از در راستی و درستی خارج ساز (سوره اسراء آیه 80 )

پیرو گزارش مندرج در برخی رسانه ها به نقل از همشیره اینجانب خانم فاطمه رجبی در مورد مراسم بزرگداشت پدر فقیدمان مرحوم استاد علی دوانی در فرهنگسرای ابن سینا به اطلاع می رساند :

ایشان خود در مراسم حاضر نبوده و از دیگران خبر گرفته اند . آنچه مرقوم شده است اکاذیب و افترای آشکاری است که توسط معدودی فتنه گر به ایشان القاء گردیده است.

خوشبختانه حضور شبکه های سیما و ضبط کامل برنامه ها تا پایان مراسم – که گزارش اجمالی آن در روزنامه جام جم مورخ 26/10/88 آمده است – و همچنین حضور شکوهمند بیش از 500 نفر از رجال علم و دین و هنر ، نیازی به تکذیب این اکاذیب نمی گذارد.

پخش قریب الوقوع مراسم مزبور از صدا و سیما ، خود به خود بازگوی واقعیت و افشاگر نیات سوء فتنه گران و افشاگر نیات ماجراجو خواهد بود .

والسلام علی من التبع الهدی
محمد رجبی دوانی

در حالی كه خانم فاطمه رجبی مدعی شده مراسم بزرگداشت پدرش در فرهنگسرای ابن‌سینا به میتینگ سیاسی ضدنظام تبدیل و در آن كودتای سبز تبلیغ شده، بررسی‌های خبرنگار «آینده» مفهوم دقیقتر میتینگ ضدنظام از دیدگاه این بانوی شهیر عرصه فرهنگ و ادب را روشن كرده است.

طبق متن مصاحبه خبرگزاری فارس با خانم رجبی، در مراسم یادبود استاد دوانی در فرهنگسرای ابن‌سینا، ‌در این مراسم علاوه بر حمایت از سران فتنه و كودتای مخملی توسط سخنران مراسم، شعارهایی توسط برخی حاضرین علیه مسئولان نظام سرداده شد و سخنران اصلی برنامه، بدون هیچ‌گونه ارتباط و شناختی از پدر مرحوم ایشان و یا حتی قرابت فكری با علامه دوانی، مراسم یادبود را تبدیل به میتینگ سیاسی كرده و به تبلیغ كودتای سبز كه توسط ملت ایران خنثی شد، پرداخته است.

در حالی كه وی به حضور معدود بستگان پدرش در این مراسم اشاره كرده، هر سه پسر ایشان شامل آقایان محمد، محمدعلی و محمدحسن رجبی كه هر سه از چهره‌های شاخص فرهنگی و فعال در حوزه تهران، نگارگری و تاریخ،‌هستند در مراسم حضور داشته و دعوت از سخنرانان نیز توسط آنان انجام شده است.

از راست:حجت الاسلام خسروشاهی،مسجدجامعی، محمد رجبی،محمدعلی رجبی

همچنین برخلاف ادعای خانم رجبی كه مدعی ترك مراسم توسط آیت‌الله نورانی شده ، آیت‌الله نورانی تا پایان مراسم و حتی صرف شام نیز حضور داشته و ترك مجلس از سوی وی صحت ندارد.

از سوی دیگر، بررسی تصاویر و فیلم این برنامه، اثری از شعار علیه مسئولان نظام یا سخنی علیه نظام دیده نمی‌شود و تنها جمله سیاسی كه حجت‌الاسلام محمدجواد حجتی كرمانی، بیان كرده، انتقاد از عملكرد خانم رجبی بدون آوردن نام او بوده كه به اعتقاد وی باعث درگذشت مرحوم دوانی بوده است.

با این وصف به نظر می‌رسد خانم رجبی بیان یك جمله علیه خود را به معنای تبدیل مراسم بزرگداشت پدرش به میتینگ ضدنظام می‌داند.

گفتنی است در ماه‌های پایانی حیات استاد علی دوانی كه فاطمه رجبی نیز به انتشار برخی نوشته‌های ویژه خود در خصوص شخصیت‌های نظام روی‌آورده بود، آن مرحوم از دخترش خواست به این شیوه خود پایان دهد، اما..

لازم به ذكر است بزرگداشت استاد دوانی، بیست و چهارمین مورد از سلسله برنامه های فرهنگسرای ابن سیناست كه با هدف تكریم و نكوداشت مفاخر شهر تهران برگزار شده است. تا كنون بزرگانی از جمله دكتر علی شریعتمداری، دكتر كاردان، سردار اسماعیل كوثری، غلامعلی افروز ، دكتر عباس شیبانی، حجت الاسلام قرائتی، دكتر اعوانی، دكتر دینانی، دكتر گرجی، علامه طباطبایی و... مورد تقدیر قرار گرفته اند و هیچ گونه جهت گیری، مباحثه، شعار و یا سخنرانی سیاسی در مراسم بزرگداشت آیت الله دوانی نبوده است.

درمراسم یاد استاد دوانی حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی، محقق ، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی كرمانی،‌محقق و نویسنده ، استاد حسن انوشه، محقق و مولف و مترجم ، پیرامون سه موضوع "نیم قرن دوستی و همكاری با استاد دوانی"، "استاد دوانی در آئینه خاطره ها"، "نگاهی دیگر به كتاب مفاخر اسلام،‌" سخن گفتند و شعرخوانی خانم كاظمی،‌ سخنرانی حجت الاسلام رضا مختاری،‌ نویسنده و محقق و استاد محمدرضا كائینی پیرامون "ناگفته هایی از حیات اخلاقی و اجتماعی،‌ و از دیگر بخشهای مراسم یاد استاد بود و سخنرانان این مراسم توسط فرزندان آیت الله دوانی انتخاب شده و نسبت به یكدیگر اصل و فرع نداشته اند.


همچنین به دلیل تقارن برنامه با ماه محرم الحرام هیچگونه شعاری بجز قرائت فاتحه و صلوات توسط حضار عنوان نشده. حتی حاضران بدون درخواست مجریان برنامه از كف زدن به منظور تشویق حضار خودداری كرده وتنها به قرائت صلوات بسنده كردند و فیلم كامل برنامه به منظور پخش در صدا وسیمای جمهوری اسلامی (گروه معارف) ضبط گردیده و موجود است.



جنبش راه سبز - محمد رجبی دوانی : سخنان خواهرم توسط فتنه گران القا می شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter