۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

حفره‌ی امنیتی در اینترنت اکسپلورر

اداره امنیت فن‌آوری اطلاعاتی در آلمان در استفاده از مرورگرهای اینترنتی شرکت مایکروسافت (Internet Explorer) هشدار می‌دهد. کارشناسان برای حل این مشکل استفاده از مرورگر‌های دیگر را توصیه می‌کنند.

در نمایشگر "اینترنت اکسپلورر"، اشکالات امنیتی مشاهده شده است. به عقیده کارشناسان دولتی آلمان، کاربران اینترنتی فعلا نباید از این مرورگر شرکت مایکروسافت استفاده کنند. آسیب‌پذیری امنیتی در "اینترنت اکسپلورر" فرصت خوبی را به دست هکرها داده است. بنا بر گزارشات اداره امنیت فن‌آوری اطلاعاتی آلمان (BSI) ، حفره‌های امنیتی برای هکرها امکان حمله ایجاد کرده و آنها در حال حاضر می‌توانند با سود جستن از آسیب‌پذیری موجود، وارد برنامه ویندوز کاربر مورد نظر شوند و کنترل کامپیوتر او را در دست گیرند. این مشکلات امنیتی، نسخه‌های ۶ ، ۷ و ۸ " اینترنت اکسپلورر" در سیستم‌های عامل ویندوز اکسپی، ویستا و ویندوز ۷ را دربر می‌گیرد.

‌چاره چیست؟

هنوز هیچ اقدامی در جهت ترمیم این آسیب‌پذیری امنیتی صورت نگرفته است. از این رو کارشناسان استفاده از مرورگرهای دیگر را توصیه می‌کنند. ادارهBSI از شرکت مایکروسافت انتظار دارد که این ضعف امنیتی هرچه زودتر برطرف شود. بنا بر تحقیقات انجام شده از سوی این اداره، به کار بردن نسخه حفاظت شده‌ی "اکسپلورر" می‌تواند احتمال حمله را کمتر کند، اما قادر به جلوگیری کامل از حمله‌ی هکرها نیست. کاربران می‌توانند در حال حاضر از مرورگرهایی مانند "فایرفاکس"، "سفری" و "کروم" استفاده کنند.

هکرها در کمین هستند

این هشدار در پی حمله هکرها به شرکت‌های آمریکایی در چند روز گذشته اعلام شد. شرکت مایکروسافت گفته که از حفره‌های امنیتی موجود تا به حال برای حمله علیه کامپیوترهای خصوصی مورد سوء استفاده قرار نگرفته است، بلکه تنها برای حمله شرکت‌های خاصی از آنها استفاده شده است. اما این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد. زیرا با برملا شدن وجود حفره‌های امنیتی، خطر سوءاستفاده بیشتر می‌شود.

ایتنرنت اکسپلورر رایج‌ترین مرورگر مورد استفاده در جهان و در عین حال همواره هدف حمله خلاف‌کاران سایبری بوده است. شرکت مایکروسافت خود به کاربران توصیه می‌کند که تنها از نسخه محافظت‌شده اکسپلورر استفاده کنند. علاوه بر این، استفاده از مرورگرهای دیگر نیز می‌تواند راه‌حل خوبی برای در امان ماندن از حمله‌ی هکرها باشد.



حفره‌ی امنیتی در اینترنت اکسپلورر | دانش و فناوری | Deutsche Welle | 16.01.2010

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter