۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

جنبش راه سبز - تحریم جشنواره فیلم فجر به کارگردانهای خارجی هم رسید

شبکه جنبش راه سبز (جرس): برخی کارگردانان سینما و تئاتر غربی حضور در بیست و هشتمین جشنواره فیلم و تئاتر فجر را تحریم کردند .

به گزارش عصر ایران ، روزنامه ایندپندنت بریتانیا در گزارشی با اشاره به تحریم برخی کارگردانهای بریتانیایی ، فرانسوی و یونانی می نویسد : این کارگردانان با توجه به وقایع روی داده پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران حضور در جشنواره فجر را تحریم کردند .

" کن لوچ " فیلمساز بریتانیایی ، پیتر بروک کارگردان بریتانیایی تئاتر ، تئو آنجلوپولوس کارگردان 75 ساله یونانی ، ایلیا سلیمان فیلمساز فلسطینی و فیلیپ لوره کارگردان فرانسوی جزء تحریم کنندگان جشنواره فیلم فجر امسال هستند .

تئو آنجلوپولوس کارگردان یونانی قرار بود با فیلم غبار زمان ساخته 2009 در جشنواره فجر شرکت کند .

فیلیپ لوره کارگردان فرانسوی نیز قرار بود با فیلم جدید خود " خوش آمدید " در جشنواره حضور پیدا کند . فیلم "خوش آمدید" به نویسندگی و کارگردانی لوره محصول سال 2009 سینمای فرانسه است که نخستین نمایش جهانی آن در فوریه سال 2009 در جشنواره فیلم برلین بود و تا به امروز بیش از یک میلیون و 100 هزار فرانسوی آن را در سینماها به تماشا نشسته اند."خوش آمدید" نهمین فیلم کارنامه فیلمسازی لوره سینماگر 55 ساله فرانسوی است که پیش از این در 20 کشور از جمله آمریکا، ایتالیا، فنلاند، لهستان و ژاپن به نمایش عمومی و جشنواره ای درآمده است.

" کن لوچ " فیلمساز 73 ساله بریتانیایی نیز قرار بود با تازه‌ترین ساخته خود «در جستجوی اریک» درجشنواره فیلم فجر حضور یابد .«در جستجوی اریک» که در جدول پخش یکی از 20 فیلم بخش مسابقه جشنواره امسال قرار داشت ، حاصل همکاری کن لوچ، اریک کانتونا و پل لاورتی فیلمنامه‌نویس همیشگی فیلم‌های کن لوچ است.

لوچ که خود از طرفداران تیم منچستر یونایتد (تیمی که اریک کانتونا سال‌ها در آن بازی کرده)بوده؛ در این فیلم از حضور ستاره دهه 90 این تیم بهره برده است و اریک کانتونا در نقش خود ظاهر شده و بازی موثر و گیرایی ارائه می‌دهد.

«در جستجوی اریک» امسال در فهرست اولیه فیلم‌های برگزیده جوایز فیلم اروپایی قرار داشت و جایزه کلیسای جهانی شصت و دومین جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داد.




جنبش راه سبز - تحریم جشنواره فیلم فجر به کارگردانهای خارجی هم رسید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter