۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

گفتگو با محمدرضا حيدری، دیپلمات سابق‬

</object>

محمد رضا حیدری که اخیرا از سمت خود به عنوان کنسول ایران در نروژ استعفا کرده، می گوید برای این اقدام که او آن را حرکتی اعتراضی نسبت برخوردهای به قول خودش خشن دولت نسبت به معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران می داند با خود کلنجار می رفته است.

او در گفت وگویی با عنایت فانی در برنامه " به عبارت دیگر" در تلویزیون فارسی بی بی سی گفت مقامات جمهوری اسلامی ایران از طریق اعزام افرادی از ایران تلاش کرده اند او را وادار کنند که استعفای خودرا پس بگیرد و اعلام کند که استعفایش یک حرکت اعتراضی نبوده است.

آقای حیدری می گوید افراد زیادی در میان همکارانش در دفاتر نمایندگی ایران در خارج و همین طور در داخل وزارت امور خارجه ایران مثل او فکر می کنند و از رفتار دولت نسبت به معترضان ناراحت هستند.

مقامات دولتی در ايران ازجمله بعضی از مقامات وزارت امور خارجه، آقای حیدری را متهم کرده اند که استعفای او از روی فرصت طلبی و برای منفعت شخصی بوده، ولی او این اتهام ها را رد می کند و می گوید هدف او صرفا جانبداری از مردم معترض در ایران بوده و با این کار بسیاری فرصت ها و امکانات را برای ارتقاء شخصی خود ازدست داده است.

آقای حیدری که از دولت نروژ تقاضای پناهندگی کرده می گوید می خواهد تلاش خود را از این به بعد بر مبارزه با نقض حقوق بشر و آزادی زندانیان سیاسی در ایران متمرکز کند.

محمد رضا حیدری فارغ التحصیل رشته حقوق کنسولی از دانشگاه روابط بین المللی وزارت امور خارجه ایران است و قبل از نروژ در کشورهای گرجستان و آلمان خدمت کرده بود.

Posted via email from وبلاگ سهراب ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter