۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

پارلمان نیوز : اخلال افراطیون در نماز جمعه دیروز یزد

روز گذشته پس از سخنان معتدل امام جمعه یزد، عده ای خودسر و افراطی با تجمع نزدیك محراب مسجد خطاب به امام جمعه یزد شعار «مرگ بر منافق» سر دادند.

به گزارش یزدآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن معزالدینی در خطبه‌دوم نمازجمعه شهر یزد اظهار داشت: متاسفانه چند ماهی است كه كشور درگیر مسائل ناخوشایند است كه این مسائل دل دوستداران نظام و انقلاب را به درد آورده است.

امام جمعه موقت یزد در مراسم این هفته كه با حضور پرشور مردم همراه بود، تصریح كرد : كوتاهی و اشتباه از جانب هر دو جریان بوده است كه بنده توصیه می كنم هردو طرف دست از لج بازی و پیروی از هوای نفس بردارند. وی ادامه داد : وجدان و انصاف را باید معیار قرار داد و این اشتباهات قابل جبران است.

حجت الاسلام معزالدینی بیان داشت : قانون اساسی كه همه به آن رای داده‌ایم، مورد قبول هر دو جناح است و هر دو جریان سیاسی به آن قائل هستند و امام نیز نظرشان این بود كه قانون اساسی اعمال شود و بر اساس قانون اساسی نیز پس از امام هر فردی را كه خبرگان تعیین كردند، مسئولیت را بر عهده می‌گیرد و به عنوان رهبر انقلاب برای همگان قابل قبول و حرف او حجت است. وی با طرح این سوال كه اگر این اتفاقات در زمان حیات حضرت امام بود چه می كردید؟ گفت : مگر نه این است كه همگان می گفتید امام موضوع را حل و فصل كنند. وی سپس ادامه داد : پس در حال حاضر هم باید به رهبر انقلاب مراجعه كرد و سخن ایشان را فصل الخطاب قرار داد.

نوه سومین شهید محراب تاكید كرد: هر دو جناح درگیر باید تندرو‌ها را كنار بگذارند و به دور بریزند و خدمت رهبری بروند، حرف هایشان را بزنند و كلام و تصمیم رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند. وی ادامه داد: اگر جناح‌های سیاسی درگیر كشورمان پس از كنار گذاشتن تندروی‌های خود و گوش دادن به كلام مقام معظم رهبری به این فرمایشات عمل كردند و آن را فصل‌الخطاب قرار دادند، هر دو جریان سود می‌برد و در غیر این‌صورت هر دو جریان متضرر خواهند شد.

امام جمعه موقت یزد با هشدار نسبت به ادامه یافتن این اتفاقات گفت : ما روزهای مهمی مانند اربعین و 22بهمن در پیش داریم و مردم باید فارغ از بحث های سیاسی در برنامه های این ایام شركت كنند.

وی تاكید كرد: كظم غیظ را از امام كاظم باید آموخت و به دور از هواها و عصبانیت‌ها باید رفتار كرد. معزالدینی باز هم تاكید كرد تا تندروها میدان دار باشند، كاری از پیش نمی رود.

محمد حسن معزالدینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت رسانه ملی در كشورمان بیان داشت: مسئول صداوسیما در مصاحبه‌ای اعلام كردند كه 40 درصد بینندگان و مخاطبان صداوسیما كاهش یافته‌اند اما باید پرسید كه چرا این میزان از مخاطبان كم شده‌اند و شما به عنوان مسئول چه كرده‌اید كه با این چنین افت مخاطبی مواجه شده‌اید.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در حوادث اخیر عنوان كرد: وقتی مسائل را آنگونه كه صحیح است به مردم ارائه ندهیم، آنها به كانال‌های ماهواره روی می‌آورند. وی ادامه داد: اگر بواسطه دیدن ماهواره ها فساد اخلاقی در خانواده ها ایجاد شد، مسئولیت آن بر عهده كیست؟
معزالدینی در پایان خاطرنشان كرد: اگر مناظرات تلویزیونی به همین شكل تداوم یابد و طرفداران احزاب مختلف مسائل خود را به صورت شفاف مطرح كنند، مردم نیز به رسانه ملی روی می‌آورند و از واقعیت‌ها مطلع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار یزدآنلاین، پس از برگزاری نمازجمعه این هفته شهر یزد كه با حضور پرشور مردم شریف یزد همراه بود، عده ای افراطی و خودسر در واكنش به سخنان حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی امام جمعه موقت یزد، شعار «مرگ بر منافق» سر دادند.

پس از برگزاری نمازجمعه شهر یزد و در حالی كه نمازگزاران مسجد ملااسماعیل را ترك كرده بودند؛ عده ای خودسر و افراطی -در حدود 30 نفر- نزدیك محراب مسجد تجمع كردند و خطاب به نوه حضرت آیت الله شهید صدوقی شعار «مرگ بر منافق» سر دادند.

پس از اقدام این عده، محافظان و نیروی انتظامی - و فرمانده ناجا كه در مراسم نمازجمعه حضور داشت - فضای مسجد را كنترل و حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی را به خارج هدایت كردند.


پارلمان نیوز : اخلال افراطیون در نماز جمعه دیروز یزد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter