۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

یک دلیل ساده برای اثبات عدم صلاحیت رهبر

خامنه ای در چهارم شهریورماه در سخنرانی عمومی خود اظهار داشت که: «در حوادث پس از انتخابات تخلفات و جنایاتی صورت گرفته است كه بطور قطع با آنها برخورد خواهد شد. در حادثه كوی دانشگاه تخلفات بزرگی انجام شده كه پرونده ویژه ای برای آن تشكیل شده تا مجرمان بدون توجه به وابستگی سازمانی، به مجازات برسند.»
گرچه رهبری پس از گذشت 3 ماه از تهاجم وحشیانه و خونین به کوی دانشگاه تازه متوجه شد که این عمل یک «جنایت» بوده و وعده برخورد قاطع با مسببین آنرا داد و حتی در حرکتی نمایشی اعلام نمود که شخصاً "دبیر شورای عالی امنیت ملی" را مأمور پیگیری پرونده جنایت کوی دانشگاه تهران کرده است، اینک پس از گذشت 4 ماه از دستورات قاطعانه وی برای برخورد با عاملین این فاجعه، هیچ اتفاقی نیفتاده است و در نتیجه دو سئوال زیر پیش می آید:
- آیا رهبر واقعاً و صادقانه قصد مجازات جنایتکاران فاجعه کوی دانشگاه را داشته، ولی نتوانسته است در این مورد اقدام مؤثری نماید؟ در این صورت چنین رهبر «ناتوانی» لیاقت و شایستگی تصدی را از دست داده است.
- یا اینکه اظهار محکومیت فاجعه کوی دانشگاه و وعده رسیدگی به پرونده آن، نمایشی و برای فریب افکار عمومی بوده است؟ اگر چنین باشد که رهبری خودبخود بدلیل «عوام فریبی» و «دروغگوئی» از مقامش ساقط است.

بنا به اظهارات آذرماه حجت الاسلام کلانتری ، نماینده رهبری در دانشگاه تهران، مستندات تهاجم شبانه به کوی دانشگاه تهران در دو جلد به همراه آرشیوی از عکس ها و صدمات وارده و اظهارات شهود تهیه شده که در اختیار دفتر مقام معظم قرار داده شده است. 
جنایت کوی دانشگاه بدستور مستقیم خود خامنه ای و توسط نیروهای سپاه و نیروی انتظامی صورت گرفته و همانند پرونده کهریزک هم نیست که رهبر بتواند بسادگی پای خود را از ماجرا بیرون کشیده و مهره بی ارزشی چون مرتضوی را قربانی کند بلکه ناچار است یکی از سرداران سپاه یا نیروی انتظامی را قربانی کند که با توجه به همبستگی سرداران مربوطه، چنین اقدامی با واکنش تند سرداران مواجه خواهد شد. رهبری بهتر است در قضیه کوی دانشگاه از راه حل احمدی نژاد پیروی نماید. احمدی نژاد با همه بی عقلی اش، بلافاصله پس از اظهارات نسنجیده رهبری در فاجعه خواندن جنایت کوی دانشگاه و اینکه مرتکبین آن باید بسختی تنبیه شوند، سراسیمه به نماز جمعه رفته و تلاش نمود تا دسته گل به آب داده رهبری را بنحوی ماستمالی نماید. وی مدعی شد که نه نیروهای سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و نه پرسنل وزارت اطلاعات هیچکدام کوچکترین نقشی در حمله به کوی دانشگاه نداشته اند و این جنایت توسط نیروهای نفوذی دشمن صورت گرفته است.
گرچه اینگونه توجیهات بیش از حد «احمقانه» بنظر می رسد، ولی به هر حال شاید بتواند مقام رهبری را از این بن بستی که گرفتار شده نجات دهد و ایشان نیز همچون رئیس جمهور منتصب، تقصیر را بر گردن نیروهای غیبی دشمن بیاندازند.

سهرابستان

Posted via email from وبلاگ سهراب ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter