۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

علی لاريجانی: اگر در انتخابات مشکل داشتيد چه ربطی به ولايت فقيه دارد؟ ولايت فقيه ضد ديکتاتوری و عامل ايجاد دموکراسی است، ايسنا

*هيچ تغيير مهمی در رفتار آمريکا نمی‌بينم
*بايد گام‌های لازم برای کوچک‌تر کردن دولت برداشته شود


رييس مجلس شورای اسلامی در تقسيم‌بندی جريان‌های مختلف پس از انتخابات، عملکرد جريانی که تحت عنوان دفاع از ولايت و رهبری به هر کاری دست می‌زند را مغاير با خواست مقام معظم رهبری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر علی لاريجانی، رييس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در جمع روحانيون استان مرکزی با اشاره به حضور جرياناتی مختلف پس از انتخابات در کشور اظهار داشت: جريانی در کشور حضور دارد که تحت عنوان دفاع از ولايت و رهبری هر کاری می‌کند که من مطمئنم مقام معظم رهبری از اين رفتارها راضی نيستند.

وی اضافه کرد: نبايد زمينه‌های اختلاف‌افکنی و تهمت و فحاشی فراهم شود. ما هر چه روايت و حديث داريم بر اين مساله تاکيد دارد که اين قبيل رفتارها باعث فتنه می‌شود و به جامعه صدمه می زند.

وی جريان ديگری که پس از انتخابات در کشور شکل گرفت را طيفی عنوان کرد که از انتخابات شکايت داشتند، اما سوابق آنها در داخل انقلاب است که براساس بيانات رهبری بايد اين طيف صف و موضع خود را از حرکت‌های ضدانقلابی جدا کند و بايد به اين نکته توجه کنند که مخلوط عمل کردن باعث رفتن دود به چشم خودشان است و آنها را مخدوش می‌کند ضمن اين که به منافع ملی و ملت نيز صدمه وارد می‌کند.

لاريجانی جريان ديگر را تحرکات ضد انقلاب و جريانات ضد دينی عنوان کرد که در روز قدس ، عاشورا و تشييع جنازه آيت‌الله منتظری رفتارهای خود را بروز داده است.

رييس مجلس اين جريان را دارای نسبتی عجيب با ولايت فقيه عنوان کرد و گفت: ولايت فقيه ما مامنی است که زمينه‌های استقرار کشور را فراهم می کند و عامل ايجاد دموکراسی است. ولايت فقيه ضد ديکتاتوری و عاملی است که نمی گذارد کسی در جايی زياد ماندگار شود.

وی خطاب به اين جريان گفت: اگر در انتخابات مشکل داشتيد اين مساله چه ربطی به ولايت فقيه دارد؟ اين رفتار شما امری غير طبيعی است.

وی اين حرکت را بی تفاوت به مشاجرات داخلی سياسی عنوان کرد و گفت: اين جريان فقط می خواهد از بستر فراهم شده استفاده کند و در مجموع آنها با اصل انقلاب مخالفند.

لاريجانی بر شناخت اين سه جريان در کشور تاکيد کرد و گفت: برخی ممکن است که برای دفاع از رهبری حرفهايی بزنند اما بايد دقت کنند که برخی رفتارها ضربه می‌زند. گاهی حرف‌های شاذ باعث ايجاد ضربه می‌شود و هر کس در حوزه ماموريت خود بايد در مسير رهبری حرکت کند. حرف‌های شاذ زدن از طريق انقلابی، در مسير رهبری بودن نيست.

به گفته وی بايد بدانيم که هر يک از اين جريانات در آينده چه رفتاری می‌خواهند داشته باشند و لذا با شناخت آنها نسبت به علاج فتنه عمل کنيم.

رييس مجلس شورای اسلامی در بخش ديگری از اظهارات خود در بحث سياست خارجی توجه بيشتر مسوولان را خواستار شد و گفت: چرا که فريبکاری در عرصه بين‌المللی و منطقه‌ای بيشتر شده و صداقتی که در رفتار برخی از دولتمردان آمريکا بود امروز به صورت پيچيده شدن در زرورق‌های ديگری ارايه می‌شود که لذا بايد دقت بيشتری به عمل آورد.

لاريجانی با تاکيد بر اين که من هيچ تغيير مهمی در رفتار آمريکا نمی‌بينم، گفت: آنها استراتژی‌شان تغيير نکرده که اين مساله در سطح منطقه قابل مشاهده است و امروز نيازمند پيچشی در رفتارهايشان هستند و لذا پوشيده‌تر عمل می‌کنند.

رييس قوه مقننه دست آمريکايی‌ها و غرب در از بين بردن موفقيت مردم عراق را از جمله اين مسايل عنوان کرد.

لاريجانی در بخش ديگری از اظهارات خود حوادث شش ، هفت ماهه داخل کشور پس از انتخابات را مورد بحث قرار داد و با يادآوری اين نکته که آنچه که از بيرون از اين رفتارها استنباط می‌شود اين است که در داخل خلل‌هايی وجود دارد که می‌توانند ورود کنند، گفت: اين تصور غلط و باطل است، اما تصوير آنها طوری است که فکر می‌کنند مجالی برای راهيابی به کشور و تضعيف دارند و به همين دليل جدای از بحث هسته‌يی که تئوری فرسوده چماق و هويج را به کار می‌برند در صدد فرصت طلبی نيز می باشند.

وی يکی از جنبه‌های تلاش‌های غرب و آمريکا در منطقه را در راه‌اندازی مجدد دعوای شيعه و سنی در سطح منطقه عنوان کرد و گفت: وقتی يک عالم سلفی به طور يکباره در مورد آيت الله سيستانی حرف‌های موهنی می‌زند غيرطبيعی است و به نظر می رسد برنامه‌ای را از قبل برنامه‌ريزی کرده‌اند.

وی شرايط يمن و دستپاچگی آمريکا در اين موضوع را از جنبه‌های ديگر فتنه‌گری آمريکايی‌ها عنوان کرد که بايد حساسيت بيشتری نسبت به رفتار آنها نشان داده شود.

رييس مجلس در همين زمينه به مقاله اخير نشريه "فارين پاليسی" به قلم مسوول ميز ايران در وزارت دفاع دوران بوش اشاره کرد که در آن به اين مساله تاکيد شده که استراتژی آمريکا بايد تغيير رژيم در ايران باشد و جنگ و سازش و مصالحه کلا به نفع ايران تمام می‌شود.

وی گفت: تحليل ارايه شده اين است که چون هدايت ايران تحت نظر رهبری است لذا مصالحه و جنگ سخت است، لذا آمريکا بايد تغيير رويه دهد و در يک طراحی جديد با استفاده از اپوزيسيون و رسانه‌های فارسی زبان و جعل اخبار، همبستگی داخلی ايران را از بين ببرد.

وی به نقل از اين مساله اين اقدام را در جهت گيج شدن نهادهای اطلاعاتی و رسانه‌ای کشور عنوان کرد تا عناصر نظام در برابر يکديگر قرار گيرند.

وی گفت: گاهی رهبر معظم انقلاب در صحبت هايشان به اين طراحی ها اشاره می‌کنند اما عده‌ای تصور می‌کنند که اين تحليل‌ها را نمی‌توان پذيرفت، اما پشت اين تحليل‌ها اطلاعاتی موجود است.

لاريجانی در ادامه سخنان خود در جمع روحانيون استان مرکزی بر توجه به مسايل اقتصادی تاکيد کرد و برخی اختلافات و تشنج‌های سياسی در کشور را باعث از دست رفتن فرصت توسعه کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، وی گفت: وظيفه اين سيستم ايجاد توسعه و علاج وضعيت رفاهی مردم است. در آستانه برنامه پنجم توسعه از مجموع رفتارهای حاصل شده ملاحظه می شود که دولت بزرگتر شده و بودجه صرف مسايل جاری می شود و از بودجه عمرانی کاسته می شود.

وی خواستار اجرای سياست های اصل ۴۴ شد و گفت: صندوق توسعه که مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب کرده بايد به صورت کامل محقق شود و گام‌های لازم برای کوچک‌تر کردن دولت برداشته شود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اين که در ۳۰ سال پس از انقلاب به دليل اين که يک آرمان صحيح در حوزه‌های علميه وجود داشت و استقلال حوزه‌های علميه باعث شد که حوزه‌ها بتوانند از اسلام و مردم به درستی دفاع کنند، اضافه کرد: بخش‌های فرهنگی و هنری هر ساله بودجه‌هايی گرفته و رشد کرده‌اند، اما ما در مورد حوزه‌های علميه که متناسب با جمعيت رشد نکرده‌اند اين عدم توازن را شاهديم و اگر چه می‌پذيريم که استقلال حوزه های علميه امر درستی است اما بايد برای بهره گيری مردم از حضور روحانيون تلاش کنيم و زمينه‌های رشد آنها را فراهم نماييم.

وی ادامه داد: تعلقات احساسی در حوزه دين توسط افراد به وجود می‌آيد اما اين مساله کافی نيست و لذا بايد رسوخ در مسايل دينی بيشتر شود و از سطح به عمق برويم که اين مساله نيازمند افراد درس خوانده در حوزه‌هاست.

وی در پايان گفت: عده‌ای معتقدند اطلاعاتی پيدا می‌کنند و آخوندها و روش‌های ۱۴۰۰ ساله اسلام را باور ندارند که همان حرف‌های جهله صوفيه است و لذا بايد جريان‌های اصيل فکر اسلامی را تقويت کنيم.




gooya news :: politics : علی لاريجانی: اگر در انتخابات مشکل داشتيد چه ربطی به ولايت فقيه دارد؟ ولايت فقيه ضد ديکتاتوری و عامل ايجاد دموکراسی است، ايسنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter