۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

ادعاهای جدید ایرنا: بازداشتگاه کهریزک به دستور خاتمی تاسیس شد

ایرنا: بازداشتگاه کهریزک به دستور خاتمی تاسیس شد
اين دانشجويان دراطلاعيه خود آورده اند:" با استناد به سوابق موجود در نيروي انتظامي ، طرح تاسيس بازداشتگاه کهريزک و مکان يابي آن از سوي دولت آقاي خاتمي وپس از تاييد وزارت کشور در زمان موسوي لاري ،اين طرح نهايي و با امکاناتي به مراتب پايين تر از وضع قبل از تعطيلي بازداشتگاه کهريزک افتتاح و راه‌اندازي شده است."
كد خبر: ۱۴۴۶۶ تاريخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۸۸

گروهي از دانشجويان در پاسخ به اظهارات اخير سيد محمد خاتمي و گزارش تعدادي از نمايندگان مجلس در رابطه با بازداشتگاه کهريزک،باصدوراطلاعيه اي اعلام کردند : اين مرکز با دستور خاتمي و پول دولت اصلاحات تاسيس و راه اندازي شده است.

به گزارش ايرنا اين دانشجويان تحت عنوان "جمعي از دانشجويان عدالت خواه " دراطلاعيه خود که يک نسخه ازآن به خبرگزاري جمهوري اسلامي نمابر شده است سخنراني سيد محمد خاتمي در بنياد باران به تاريخ 29 دي ماه گذشته درخصوص بازداشتگاه کهريزک را غير منصفانه و فرافکنانه خوانده اند.

اين دانشجويان با امضاي متني خطاب به خبرگزاري دانشجويان ايران که سخنان خاتمي را منتشر کرده بود متذکر شدند: "گزارش تعدادي از نمايندگان مجلس و مطبوعاتي شدن موضوعات مربوط به بازداشتگاه کهريزک و اظهار نظر غير منصفانه آقاي سيد محمد خاتمي نکاتي را روشن نمود که نبايد از ديد وکلاي حقيقت ياب ملت مخفي بماند."

اين دانشجويان دراطلاعيه خود آورده اند:" با استناد به سوابق موجود در نيروي انتظامي ، طرح تاسيس بازداشتگاه کهريزک و مکان يابي آن از سوي دولت آقاي خاتمي وپس از تاييد وزارت کشور در زمان موسوي لاري ،اين طرح نهايي و با امکاناتي به مراتب پايين تر از وضع قبل از تعطيلي بازداشتگاه کهريزک افتتاح و راه‌اندازي شده است."

اين گزارش مي افزايد:" در زمان افتتاح بازداشتگاه مذکور توسط دولت آقاي خاتمي با اعزام بيش از هزار متهم از منطقه خاک سفيد تهران به اين محل، حدود 10 سال قبل آغاز بکار نمود و خاتمي از سوي وزارت کشور وقت در جريان کامل وضعيت اين مکان بوده است."

در بند ديگر گزارش دانشجويان عدالت خواه آمده است: "مجوز رسمي و قانوني اين بازداشتگاه و استقرار حدود هزار نفر از متهمان منطقه خاک سفيد که از اقشار مختلف بوده و لزوما اراذل و اوباش نبوده اند را شوراي امنيت کشور در وزارت کشور صادر نموده که آقاي موسوي لاري وزير وقت کشور در دولت اصلاحات مسووليت مستقيم آن را بر عهده داشته است. "

اين متن تصريح دارد:‌ نمايندگان محترم مجلس چنانچه در رابطه با اصل تاسيس بازداشتگاه کهريزک و مقايسه امکانات موجود در آن در زمان دولت آقاي خاتمي و وضعيت فعلي آن بپردازندمشخص مي گردد اين بازداشتگاه که محصول دوران اصلاحات است به چه انگيزه اي تشکيل شده و دولت اصلاحات چه گروه هايي را به اين بازداشتگاه با حجم وسيع اعزام کرده است.

در ادامه آمده است: "حال اين سوال مطرح است که آيا احداث بند نسوان در اين بازداشتگاه که فقط در دولت اصلاحات فعاليت داشته و پس از آن تعطيل گرديده هيچ مسووليتي را متوجه آقايان خاتمي و موسوي لاري نمي نمايد؟ چرا مسائلي که علت حوادث اخير است از ديد نمايندگان مخفي مانده است؟"
دانشجويان عدالت خواه ، خواستار پاسخگويي موسسان بازداشتگاه کهريزک به تبليغات منفي که در رابطه با اين محل از سوي برخي نمايندگان مطرح مي باشد شده اند.

در بخش ديگري از متن منتشره تاکيد شده است: شايسته است مجلس شوراي اسلامي با تاريخچه اين بازداشتگاه و سوابق آن در هشت سال دولت اصلاحات نيز توجه و به دور از يکطرفه نگري و پس از تتبع لازم نتيجه را به افکار عمومي برسانند تا روزنامه هاي دوم خردادي که هر روز مباحث خود را به اين بازداشتگاه اختصاص داده اند بدانند بازداشتگاه کهريزک محصول بلافصل دولت اصلاحات بوده است.

در پايان دانشجويان امضا کننده اين متن از کميته ويژه مجلس شوراي اسلامي خواسته اند: "سخنان رييس دولت اصلاحات را با توجه به اسناد و مدارک فوق الذکر بررسي و جهت تنوير افکار عمومي و استحضار روزنامه هاي دوم خردادي و زنجيره اي که از فرافکني خاتمي ذوق زده شده اند گزارش نمايند.


ایرنا: بازداشتگاه کهریزک به دستور خاتمی تاسیس شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter