۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

جناب مشایی! دیدار با زیبارویان مشكل شما را حل نمی‌كند


حتی اگر هم هدف از این دیدارها استفاده از محبوبیت این ستاره‌ها در میان جوانان باشد، جلسات در اتاق‌های دربسته نتیجه چندانی نخواهد داشت، در صورتی هم كه این دیدارها برای ارتباطی زنجیره‌ای و سینه به سینه با هنرمندان جهت استفاده از حمایت آنان در انتخابات آینده طراحی شده باشد، این نوع حمایت ها اثر چندانی در آرای جامعه ندارد

در حالی‌كه خبر دیدار ماه گذشته اسنفدیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و مشاور دكتر احمدی‌نژاد، رئیس كمیسیون فرهنگی دولت، رئیس شورای عالی مناطق آزاد و... با خانم هدیه تهرانی، ستاره سینما انتقادات شدیدی در محافل اصولگرا برانگیخته بود، انتشار خبر تازه دیدار مشایی با مهناز افشار و مهتاب كرامتی دو تن از دیگر ستارگان سینما، ابهامات تازه‌ای را مطرح كرده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، تأكید بر رویكرد فرهنگی دولت دهم توسط محمود احمدی‌نژاد كه با انتصاب مشایی به ریاست كمیسیون فرهنگی رنگی جدی به خود گرفت، تا كنون در دیدار رئیس دفتر وی با تعدادی از هنرپیشگان سینما كه با ممنوعیت‌هایی مواجه بودند، تبلور یافته است.

این در حالی است كه مشكلات حوزه فرهنگی تنها در ستاره‌های زیباروی سینما خلاصه نمی‌شود و تقریباً همه حوزه‌های فرهنگ از ادبیات و موسیقی گرفته تا سینما، تئاتر، نقاشی و عكاسی با چالش‌های جدی مواجه هستند، اما شهرت و محبوبیت ستاره‌های سینما بیش از سایر فعالان در عرصه هنر به چشم می‌خورد.

در صورتی كه هدف جناب اسفندیار رحیم‌مشایی از ملاقات با هنرپیشگان اطلاع از مشكلات، ساختار و نیازهای عرصه فرهنگ است، هم‌نشینی با چهره‌های شاخص هنر كشور از نویسندگان برجسته تا استادان موسیقی، كارگردانان صاحب سبك سینما، پیشكسوتان تئاتر و عكاسان و نقاشان فرهیخته، در این راه مفیدتر به نظر می‌رسد.

حتی اگر هم هدف از این دیدارها استفاده از محبوبیت این ستاره‌ها در میان جوانان باشد، جلسات در اتاق‌های دربسته نتیجه چندانی نخواهد داشت، ستاره‌هایی كه با وجود شهرت عمومی، از محبوبیت چندانی در میان هنرمندان برخوردار نیستند.

در صورتی هم كه این دیدارها برای ارتباطی زنجیره‌ای و سینه به سینه با هنرمندان جهت استفاده از حمایت آنان در انتخابات آینده طراحی شده باشد، این نوع حمایت ها اثر چندانی در آرای جامعه ندارد و باید پرسید حمایت یك‌سویه و بی‌سابقه هنرمندان از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دوره قبل چه میزان مؤثر بود تا حمایت این چهره‌های دسته دوم مؤثر باشد؟

بنابراین دیدار با ستارگان زیباروی سینما مشكلی از جناب مشایی را حل نمی‌كند، اگرچه ممكن است در حل مشكلات مالی، اداری و رفع محدودیت‌های این ستاره‌ها مؤثر باشد و البته سوژه داغی برای منتقدان اصولگرای مشایی فراهم كند.


جناب مشایی! دیدار با زیبارویان مشكل شما را حل نمی‌كند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter