۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

روش های رمز نگاری SMS در آستانه 22 بهمن

من سجاد دانشجوی الکترونیک هستم و خواستم بگم برای اینکه ارتجاع حاکم نتونه SMS های مردم رو کنترل کنه از روش رمز گذاری به سبک منطق فازی در ایام دهه ی فجر 88 استفاده کنیم،که این روش به این صورته که:
1- به جای استفاده از کاراکتر space برای جدا کردن کلمات،از یک کاراکتر خاص شبیه 1و2و*و-و+و/و×و÷و1!و@و$و((حتی ترتیب ریتم دار حروف)) و... در بین کلمات استفاده کنیم.
2- همچنین در بین ((حروف)) کلمات خاص این ایام، شبیه تظاهرات یا سبز یا جنبش یا موسوی یا کروبی یا تجمع یا اسم های مکان خاص و... از همین الگوریتم ((البته بهتره در این قسمت از حروف تکراری)) استفاده کنیم.

در ضمن یادآور میشم که اون افرادی که ارتجاع حاکم بر ایران به اونا مشکوکه اصلاً با موبایل های خودشون اس ام اس های مربوط به دهه ی فجر رو ارسال نکنند!! (( البته راهی هم که به اونا پیشنهاد می کنم استفاده از شعره!!))

در ضمن باید یادآور بشم که کنترل اس ام اس ها بعد از خروج از حافظه ی HLR موبایل توسط انسان و به وسیله ی جستجوی واژه ای با کامپیوتر انجام میشه!!!(که ارزش خطر کردن، برای اعضای جنبش سبز رو داره!!)، حالا یک نمونه از این نوع SMS یا Email رو نگاه کنید:
قرار ما روز چهلم درگذشت آیت الله منتظری در میدان ولیعصر

قرار*ما/روز-چهلم=درگذشت=آیت(الله(__م/ن/ت/ظ/ر/ی=در+م×ی×د×ا×ن=و2ل2ی2ع2ص2ر
حالا شما رو با مثال های بیشتر به زبان فارسی با حروف انگلیسی ، آشنا می کنم و خود من حتماً استفاده از این روش هارو توصیه میکنم چون تشخیص آن ها توسط هوش مصنوعی بسیار سخته!!!
ابتدا مثال متنی رو برای راحتی آشنایی با این روش ببینید:
Rooze davazdahe bahman dar park daneshjoo saate panzdah tajamo sabzha.
حالا مثال ها رو ببینید که از بالا به پایین سختر میشه و انتخاب هر نوع بستگی به میزان ریسک خودتون داره ام من خودم همیشه کمتر ریسک می کنم.
1--Rooze=davazdahe~b%a%h%m%a%n!dar*park&daneshjoo saate panzdah t-a-j-a-m-o=s`a`b`z`h`a.
2—Roozejjjjdavazdahejjjb-a-h-m-a-njjjdar parkjjjdaneshjoojjjsaatejjjpanzdahjjjt-a-j-a-m-ojjjs`a`b`z`h`a.
3-- kkkRoozekdavazdahek bjajhjmjankdarkparkkdaneshjooksaatekpanzdahk tqaqjqaqmoksabzha.(in yeki vaghan sakhte! Az harfe k be jayee space , hafe j , q baraye etesal)
یادتون باشه برای اینکه این کار رو سریع تر انجام بدید اول متن مورد نظر رو بنویسید بعد به سراغ space ها کلمات خاص رفته و از کد گذاری فازی بالا استفاده کنید.
نتیچه گیری: کلاً در ارسال sms به روش فازی دو هدف اصلی رو باید دنبال کنیم؛

1-کاراکتر space یا فضای خالی رو که برای جدا کردن کلماته، حذف کرده و توسط کاراکتر های دیگر ای کاراکتر رو طوری ایجاد کنیم که برای مخاطب به راحتی قابل شناسایی باشه! البته از بین کاراکتر ها من حتماً ((کاراکتر های حروفیa,b,…)) رو پیشنهاد میکنم و پیشنهاد فوق العاده ای که دارم اینه که حتماً در ابتدا Sms تون رو با یه کلمه که توسط مخاطب قابل شناسایی باشه شروع کنید لطفاً به مثال های زیر توجه کنید:
(واژه ی آشنای سلام) Salam@gharar@ma… یا نوع سخت ترآن Salamffghararffma…
(اسم خود مخاطب) ... Ali$gharar$ma یا نوع سخت تر ... Aliffghararffma

2-حروف بعضی از کلمات خاص (بالا اشاره ای کردم) با کاراکتری خاص از هم جدا کنیم به طوری که توسط انسان قابل شناسایی باشه ، و باز هم پیشنهاد میکنم که برای اینکه این روش توسط مخاطب قابل شناسایی باشه، باز هم از کلمات معروف در ابتدای sms تون استفاده کنید. لطفاً به مثال های زیر توجه کنید:
(واژه ی آشنای سلام) S#a#l#a#m@gharar@ma… و نوع سخت ترآن Spaplpapmffghararffma…
(اسم خود مخاطب) ... ...

منبع: از بخش نظرات این لینک در سایت دنباله http://donbaleh.com/link/213494

۱ نظر:

  1. منهم این روش رو توصیه میکنم . من برنامه نویس کامپیوتر هستم. وقتی که اینجوری اس ام اس فرستاده بشه خیالتون راحت باشه که تا وقتی که انسان این متن رو نبینه نمیفهمه معنیش چی میشه یعنی کار کار ماشین نیست. وقتی هم که کامپیوتر نفهمه یعنی دیگه خلاص . عمرا بتونند همه رو بخونند. البته فراموش نکنید که اگه قرار بشه کسی رو بگیرند همینجوری یلخی یه عده رو میگیرن زیاد کاری ندارند که واقعا اس ام اسی زده باشید یا نزده باشید. قانون مانون سرشون میشه مگه!!

    پاسخحذف

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter