۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد:”بکارگیری گردانهای بسیجی در مسائل امنیتی”


زبده‌ترین و آموزش دیده‌ترین نیروهای بسیج که دارای روحیه نظامی هستند، شناسایی و در گردان‌های امام حسین(ع) سازماندهی و آموزش دیده و در مواقع لزوم به‌ کارگیری خواهند شد.

کلمه:جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه زبده‌ترین و آموزش دیده‌ترین نیروهای بسیج در گردان‌های امام حسین(ع) سازماندهی می‌شوند، بکارگیری این گردان‌ها در مباحث امنیتی را موثر دانست.

سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفتگو با فارس، با اشاره به تغییر و تحولات اخیر در ساختار سازمان بسیج اظهار داشت: در این تفکیک اخیر به فرمان رهبر معظم انقلاب، بسیج تبدیل به سازمانی شد که دیگر کار نظامی انجام نمی‌دهد بلکه آنها صرفا مسائل عمرانی و سازندگی،‌ مقابله با تهدیدات نرم و نیز حضور در مباحث اجتماعی و فرهنگی که خود عرصه‌های مختلفی را شامل می‌شود، بر عهده می‌گیرند و این بسیج، یک بسیج غیرنظامی است.

عراقی خاطرنشان کرد: در این تفکیک، وظایف نظامی بسیج را به نیروی زمینی واگذار شده و همه آموزش‌ها و بکارگیری نیروها در تهدیدات نیمه‌سخت و تهدیدات سخت به عهده نیروی زمینی است و سازمان بسیج مستضعفین صرفا مسئولیت بکارگیری بسیجیان در مقابله با تهدیدات نرم را بر عهده دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه هر کس بخواهد عضو بسیج شود، به پایگاه‌های بسیج در محلات مراجعه می‌کند، بسیج را یک سازمان محله محور دانست و افزود: بستر اصلی جذب نیروهای بسیج در همین محلات است.

* زبده‌ترین نیروهای بسیج با گرایش نظامی در گردان‌های امام حسین(ع)

عراقی ادامه داد: بسیاری از بسیجیان گرایش و علاقه نظامی ندارند و با توجه به نوع گرایش، پذیرفته شده و با توجه به علائق آنها در قالب‌های اقشاری و تخصصی بکار گرفته می‌شوند.

وی در خصوص جذب برخی بسیجیان با گرایش به فعالیت‌های نظامی نیز اظهار داشت: این افراد در قالب گردان‌های عاشورا، الزهرا(س)، گردان‌های رزمی و امام حسین(ع) سازماندهی می‌شوند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در عین حال تصریح کرد: سازمان بسیج عمدتا کارهای تخصصی بسیج را انجام می‌دهد و نیروهای زمینی نیز مباحث نظامی، آموزشی، اجرای عملیات نظامی و رزمایش‌ها را که همه اینها در رابطه با تهدیدات سخت است، بر عهده دارد.

عراقی خاطرنشان کرد: البته جذب اولیه و آموزش‌های اولیه بسیجیان وظیفه سازمان بسیج مستضعفین است و این تفکیک‌ها در ادامه کار صورت می‌گیرد.

وی نیروهای گردان‌های امام حسین(ع) را شامل بسیجیان داوطلب نخبه‌ای دانست که در گذشته نیز در ایام دفاع مقدس تعداد محدودی از آنها در گردان‌ها حضور می‌یافتند و به دلیل برخورداری از آموزش‌های ویژه به خط‌شکنی در عملیات‌ها می‌پرداختند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: زبده‌ترین و آموزش دیده‌ترین نیروهای بسیج که دارای روحیه نظامی هستند، شناسایی و در گردان‌های امام حسین(ع) سازماندهی و آموزش دیده و در مواقع لزوم به‌ کارگیری خواهند شد.

* بکارگیری گردان‌های امام حسین(ع) در مباحث امنیتی موثر خواهد بود

عراقی در پاسخ به این سوال که آیا بنای استفاده از این نیروهای زبده بسیج در برقراری امنیت در نقاط ناامن مانند شمالغرب و جنوب شرق کشور را دارید، اظهار داشت: این امر بنا بر تدبیر فرمانده محترم کل سپاه انجام می‌شود و در اختیار ما نیست.

وی با بیان اینکه قطعا به کارگیری بسیج یکی از علل موفقیت‌ها در طول ۳۰ سال گذشته خصوصا در ایام دفاع مقدس بوده است، تاکید کرد: اگر فرمانده کل سپاه موافقت کنند و این موضوع به ما ابلاغ شود قطعا ما یکی از طرفداران به کارگیری گردان‌های امام حسین(ع) در مباحث امنیتی هستیم ضمن اینکه امروز نیز در شمالغرب و جنوب شرق کشور، عمدتا نیروهای بومی و بسیجیان همان مناطق برای برقراری امنیت به کار گرفته می‌شوند.

* برقرای امنیت در جنوب شرق و شمالغرب کشور از سیاست‌های اصلی سپاه و نظام است

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره موضوع ناامنی در شمالغرب و جنوب شرق کشور مقابله با این پدیده را جزء استراتژی‌های اصلی سپاه پاسداران و نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: این استراتژی توسط سیستم و نظام تعریف شده است و در گذشته نیز شاهد بودیم که سردار شهید شوشتری این سیاست‌های کلی را دنبال می‌کرد اما با توجه به اشراف مناسب و تجربیات گذشته خود، موفق شد در کوتاه مدت امنیت مردمی و پایدار را در این منطقه ایجاد کند.

عراقی با بیان اینکه امروز نیز سپاه پاسداران همان سیاست‌ها را با قدرت ادامه خواهد داد، تصریح کرد: امیدواریم روز به روز به برکت خون شهدا و زحمات نیروهای مخلص و گمنام سپاه و دستگاه‌های امنیتی، شاهد زمین‌گیر شدن دشمن در این مناطق و ایجاد امنیت پایدار برای مردم باشیم.

* موظف به برقرای امنیت در داخل مرزهای خود هستیم

وی همچنین نوع همکاری با کشورهای همسایه و اتخاذ سیاست‌های مختلف را متوجه دولت دانست و گفت: این وظیفه سیاسیون است که با همتایان خارجی خود به توافق برسند و نظامیان این سیاست‌های توافقی را اجرا می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: اگر مسئولین وزارت خارجه و دولتمردان بر نحوه عملکرد و شیوه برخورد توافق کنند، این امر از طریق شورایعالی امنیت ملی و ستاد فرماندهی کل قوا به سپاه پاسداران ابلاغ می‌شود و سپاه نیز بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده، وارد عمل خواهد شد.

عراقی در عین حال تصریح کرد: نباید این ناامنی‌ها را تنها متوجه چند نفر محدود مانند گروهک ریگی در جنوب شرق یا پژاک در شمالغرب بدانیم بلکه در حقیقت عقبه اینها به استکبار جهانی وصل است که همچون سالهای اول انقلاب می‌خواهند در هر نقطه‌ای به نظام اسلامی ضربه بزنند.

وی در پاسخ به این سوال که گویا همکاری مناسبی از سوی کشور پاکستان برای برخورد با این اشرار صورت نگرفته و وظیفه نیروهای امنیتی خصوصا سپاه پاسداران در این صورت چه خواهد بود، گفت: اگر کشورهای همسایه همکاری نکنند ما در سرزمین خود و در مرزهای خود موظف هستیم تدابیر ضروری را اتخاذ و طبق آن عمل کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: ما نباید اجازه نفوذ گروهک‌های تروریستی به داخل کشور را بدهیم و اگر آنها توانستند به هر نحوی وارد مرزهایمان شوند، با اشراف اطلاعاتی مناسبی که داریم می‌توانیم یک به یک آنها را تعقیب و به سزای اعمالشان برسانیم.

* سپاه پاسداران تمامی رفتارهای دشمن در منطقه را به خوبی رصد می‌کند

عراقی ضمن تاکید بر قدرت اشراف اطلاعاتی سپاه در منطقه، خاطرنشان کرد: اگر این اشراف اطلاعاتی سپاه نبود، اتفاقات بزرگی رخ می‌داد و این اقدامات مختصر در گوشه و کنار نیز نشان‌دهنده ضعف اطلاعاتی نیست بلکه نشان می‌دهد دشمن با گستردگی فراوان وارد عمل شده و سپاه و نیروهای امنیتی به صورت متناوب این اقدامات آنها را خنثی می‌کنند که برخی اقدامات آنها نیز اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: در همه نقاط دنیا علی‌رغم بکارگیری بهترین تجهیزات، گاهی این اقدامات تروریستی صورت می‌گیرد که بخشی ازآنها طبیعی است اما ما از لحاظ اشراف اطلاعاتی در حدی هستیم که علاوه بر رصد کامل دشمن، در مواقع مناسب به آنها ضربه خواهیم زد.

* امنیت پایدار جنوب شرق کشور به دست نیروهای بومی برقرار می‌شود

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه درخصوص سیاست‌های سپاه پاسداران برای برقراری امنیت در جنوب شرق کشور، ضمن مثبت ارزیابی کردن سیاست واگذاری امنیت به مردم بومی منطقه، اظهار داشت: هیچ گاه سابقه نداشته که بسیجیانی که مراحل بسیجی شدن خود را گذرانده و مسلح شده‌اند، به نظام خیانت کنند بلکه اینها همواره منشا خیر و برکت بوده و دوست دارند خودشان مسئولیت برقراری امنیت در منطقه زندگی خود را بر عهده داشته باشند.

عراقی همچنین با اشاره به طرح موفق شهید شوشتری در خصوص تقسیم مناطق و واگذاری آن به عشایر و طوایف مختلف گفت: اینکه ما بیاییم برقراری امنیت را با بکارگیری نیروهای بومی به پیش ببریم یک سیاست درست است چرا که با نیروهای نظامی نمی‌توان این امنیت را در درازمدت حفظ کرد بلکه باید این موضوع به دست نیروهای بومی داده شود و اینها نیز در طول ۳۰ سال گذشته ثابت کردند که همواره به انقلاب، رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی وفادار هستند.

* نوع توانمندی‌های نیروی زمینی با توجه به ماهیت تهدیدات تغییر می‌کند

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به نقش تاثیرگذار این نیرو در سالیان گذشته خصوصا ۸ سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات دشمن، قاعدتا استراتژی، دکترین دفاعی، تجهیزات و حتی نوع آموزش‌های نیروی زمینی تغییر کرده و اگر ما زمانی با لشکر، قرارگاه و تیپ به جنگ دشمن شناخته شده می‌رفتیم، امروز با یک دشمن ناهمطراز مواجهیم که باید توانمندی‌های خود را بر اساس این دشمن جدید تعریف کنیم تا اگر جنگی رخ داد بتوانیم در مقابل آنها بایستیم.

عراقی در پایان سطح آمادگی نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدات مختلف دشمن را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: نیروی زمینی همواره یک قدرت فوق‌العاده بازدارنده در مقابل دشمن محسوب می‌شود.



سایت خبری تحلیلی کلمه � Blog Archive � جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد:”بکارگیری گردانهای بسیجی در مسائل امنیتی”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter