۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

سایت خبری راهبردی سلام - عده ای موافق و میلیونها منافق؟

می توان گفت مردم به جایی رسیده اند که برای بیان و تفهیم مطالبات خود به حاکمیت از هر فرصتی استفاده کنند. اگر حاکمیت بخواهد همچنان نسبت به مطالبات مردم بی اعتنا و برخوردی ناروا داشته باشد-که این خود ستمی عظیم خواهد بود- انتظار سرنوشتی غم انگیز را باید داشته باشیم.

«و مردی از دورترین جای شهر دوان دوان آمد و گفت: ای مردم! از این فرستادگان پیروی کنید» آیه 20 سوره یس

رحلت عالمی بزرگ و مردمی، حضرت آیت الله العظمی منتظری، واقعه ای بسیار مهم بود. روح پرفتوح آن رادمرد آزادگی، فقیه برجسته جهان اسلام و همرزم طالقانی مجاهد و مجاهدی نستوه و شکیبایی از مصائب در همه عمر، در این هفته شربت وصال حق را نوشید. آن پیکر رنجور و دردمند در جوار رحمت ربوبی آرام گرفت. قلب آن عالم ربانی امت اسلام دیگر در میان ما نمی تپد، اما خاطره عمری تلاش، حق گوئی و سخت کوشی او و گذشت از موقعیت و مناصب بخاطر حق و برای یافتن حقایق، عطر حقیقت وجودش به ما هستی می بخشد ولی فقدان او برای حق طلبان و آزادگان بسی اندوه در پی دارد.

در تشییع بدن پاک آیت الله منتظری، شعارهایی از سوی مردم داده شد، مانند: منتظری مظلوم!، آزادی ات مبارک، ای مرجع آزاده! آزادیت مبارک و ... » که البته شعارهای تندتری هم داده شد و جریانی که حقیقت وجودش شناخته شده و شفاف نیست عکس العمل بسیار ناپسندی را نسبت به مردم روشن و آگاه از خود نشان داد.

همانطورکه میدانیم مردم، وظایفی و حاکمیت متقابلاً وظایفی به عهده دارند، مردم برعمل و رفتار حاکمیت نظارت می کنند و حاکمیت موظف است با تساهل و تسامح و با کرامت به مطالبات آنان عنایت کند و مطالبات حقوقی آنان را پاسخ و تحقق بخشد، از اینرو اگر حاکمیت به وظایف خود در قبال مردم عمل نکند، و به تدریج مردم مطالبات خود را گسترش داده و نتیجه انباشت مطالبات بی پاسخ مانده مردم، بعضاً شعارهائی در محور ساختار حاکمیت را سبب خواهد شد که خطر رودروئی حاکمیت با مردم را عمیق می سازد و حس انتقام جوئی را از همه جوانب افزایش می دهد. از اینرو می توان گفت مردم به جایی رسیده اند که برای بیان و تفهیم مطالبات خود به حاکمیت از هر فرصتی استفاده کنند. اگر حاکمیت بخواهد همچنان نسبت به مطالبات مردم بی اعتنا و برخوردی ناروا داشته باشد-که این خود ستمی عظیم خواهد بود- انتظار سرنوشتی غم انگیز را باید داشته باشیم.

مرحوم آیت الله منتظری از همرزمان دیرینه مرحوم آیت الله طالقانی بود، آیت الله طالقانی در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه، از تنگ نظری های آن زمان سخن گفت و اکنون شاهدیم که این تنگ نظری ها هم چنان در جامعه اسلامی ادامه داشته و بحدی است که اجازه نمی دهند مراسم یادبودی از آیت الله منتظری در مسجد اعظم قم برگزار شود و به این هم اکتفا نکرده به بیت او حمله می کنند و علیه حاضران که از حامیان و راهیان اندیشه و مرام ایشان اند، شعار مرگ بر منافق سر می دهند، تنگ نظری یعنی همین! در حالیکه حاکمیت باید با بزرگواری مردم را تحمل و به مطالبات آنان عنایت داشته و پاسخگو باشد، متأسفانه تاکنون نه تنها هیچگونه اقدامی در جهت پاسخگو شدن حاکمیت صورت نگرفته مهمتر از همه از جریانی که پیوسته در صدد آزردن همگان است، حمایت می کند، جرم و خلاف آنان را نادیده می انگارد و فشار و بی عدالتی در مورد مردم افزایش میدهد!!. این همان نقدی بود که آیت الله منتظری بارها متذکرمی شد ولی پاسخی درخور نقدهای بجا و بموقع ایشان داده نشد و بالعکس!!.

امید داریم پروردگار روح پرفتوحش را با شهدا و صدیقین محشور نماید، با درود فراوان بر او، تداوم راهش بر همگان مبارک باد .


سایت خبری راهبردی سلام - عده ای موافق و میلیونها منافق؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter