۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

چند ایراد اساسی به اسب تروای ابراهیم نبوی در خصوص 22 بهمن

مقاله ای از آقای ابراهیم نبوی در سایت جرس منعکس شد که در بالاترین هم بازتاب یافت . برای رسیدن به راهکاری مشترک برای هر چه پر بار شدن تجمع اعتراضی 22 بهمن ، به نقد و تحلیل برخی از قسمتهای آن میپردازم :
1- "اگر ته ریش دارید لازم نیست آن را اصلاح کنید و در این چند روز کوتاهش کنید . . . قبل از راه افتادن در آینه نگاه کنید و سعی کنید به نظر یک حزب اللهی معمولی برسید که می خواهد برای راهپیمایی دهه فجر برود" نه برادر من . نمیدانم طنز میگویید یا نظرتان واقعا همین است . اگر چنین فکر میکنید که زهی افسوس . دوست گرامی ، موفقیت ما در اثبات خلاف این حرف است . بگذارید دنیا بفهمد که مردم ایران ، با این قوم زشت روی و زشت پوش و زشت خوی ، تفاوتی فراوان دارد . دلیل انعکاس زیبای جنبش آزادیخواهی ایران ، زیبایی حضور ما بوده است . بگذار به خود و به دنیا بفهمانیم که ملت ایران ، چگونه ملتی است . دوره این تظاهر به بسیجی بودن ها تمام شده است . اساسا برای خلای از این زشتی ها به میدان آمده ایم . باز هم زشت بیاییم ؟
2- " دادن شعارهای تند در جمع عظیم مشکلی را حل نمی کند، آنچه مهم است تکرار نکردن شعارهای متمرکز دولتی، یا تغییر دادن شعارها " . باز هم با شما مخالفم . حرف دل ما ، چکیده خرد جمعی و خواسته مشترک ما باید تبدیل شود به شعار . شعاری که شعوری نهفته را باز میگوید . اگر چنانکه شما میگویید قرار بود رفتار کنیم ، اوباما نمیفهمید که یا باید با آنها باشد و یا با ما . روسیه نمیفهمید که حمایت از کودتا چه تبعاتی برایش دارد . خودمان به هم نمیفهمانیدیم که دشمن اصلی و هدف غایی ، اصل ولایت فقیه و شخص سید علی خامنه ای است . ما نباید ابتکار عمل را به دست بلندگوهای حکومت بسپاریم . بلندگو شعار حکومتی بدهد و ما هم تکرار نکنیم . ما برنده شدیم ؟ میتوانیم در خانه بمانیم و اصلا شعارها را حتی نشنویم . روز قدس را هم مثال آورده اید و این مشخص میکند که دوری شما از وطن - حالت خوش بینانه - شما را به اشتباه انداخته است . در روز قدس ابتکار عمل دست ما بود و وانتهای حامل بلندگوها ، به کل در میان فریاد جمعیت ، بی اثر و مزحکه شده بود .
3- " شما فقط از زمان آغاز سخنرانی تا پایان آن می توانید سبز باشید، قبل و بعد از آن شما یک شهروند معمولی هستید که برای بزرگداشت انقلاب به خیابان رفته اید. در جیب تان هیچ چیز مشکوکی نگذارید، و بدون دلیل ماجراجویی نکنید و سالم به خانه برگردید. " در این مورد که دیگر واقعا میسپارم به شعور مخاطب و کوتاه میکنم که ما نه برای سخنران حکومتی ارزش قایلیم و نه اصولا آنها اجازه میدهند تا پای جایگاه برویم که آنجا بخواهیم به آن آقا بای بای کنیم . آیا واقعا شما تصور درستی از ظرفیت میدان آزادی و میزان حضور ملت دارید ؟ میدان نهایتا بین 100 تا 150 هزار نفر گنجایش دارد حال آنکه پیش بینی حضور بیش از دو میلیون سبز ، بسیار محتمل است .
نه قربونت ، ما مثل بچه های حرف گوش کن و با ظاهر حزب اللهی و با مخفی کردن نمادهای سبز و بدون شعار ، حضور نخواهیم یافت . ما مثل مردم دلیر و فهیم ایران حضور میابیم .


sight1: چند ایراد اساسی به اسب تروای ابراهیم نبوی در خصوص 22 بهمن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter