۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

مظاهری:هرگزمسئولیتی‌دردولت‌دهم‌نمی‌پذیرم

طهماسب مظاهری كجاست و چه می‌كند؟این پرسشی است كه این روزها زیاد مطرح می‌شود و گاهی پاسخ‌هایی در حد شایعه و گمانه زنی به دنبال دارد. بعضی‌ها می‌گویند رئیس كل سابق بانك مركزی با بانك كورش می‌آید. بعضی‌ها می‌گویند مظاهری با شهردار تهران نشست وبرخاست دارد و بعضی‌ها شایعه حضورش را در بانك سرمایه مطرح می‌كنند.هیچ كس خبردرستی از اینكه مظاهری كجاست ندارد با این همه خیلی‌ها می‌خواهند بدانند طهماسب مظاهری كجاست و چه می‌كند؟

به گزارش پول، دو خط موبایل رئیس كل سابق بانك مركزی بیشتر وقت‌ها خاموش است و این یعنی كه طهماسب مظاهری حوصله گفت وگو و مصاحبه ندارد.او حتی به دفتر مجله «نگاه امروز» كه پاتوق همیشگی چندسال گذشته‌اش بوده، كمتر سرمی زند. رفقای قدیمی‌اش هم خبرزیادی از او ندارند وگاهی جسته وگریخته درمورد او شایعاتی می‌شنوند اما به خودش دسترسی ندارند كه از صحت و سقم آن باخبرشوند.وقتی مثل علی میرزایی وبرادران كرباسیان نمی‌دانند رئیس كل سابق بانك مركزی این روزها چه می‌كند؟ این پرسش مطرح می‌شودكه طهماسب مظاهری این روزها كجاست و چه می‌كند؟ احتمال اینكه شما یكی از معدود آدم‌هایی باشید كه این روزها با رئیس كل سابق بانك مركزی دیدار وگفت‌وگو داشته‌اید،بسیار كم است اما آن‌ها كه این روزها با او صحبت كرده اند واستكانی چای نوشیده‌اند، می‌گویند آقای مظاهری كارتی به من داد كه رویش نوشته: اقتصاد ایرانی.

« اقتصاد ایرانی- دكترطهماسب مظاهری: مدیر اجرایی» این چند كلمه، محتوای كارت ویزیت سبزرنگی است كه رئیس كل سابق بانك مركزی به آدم‌های مقابلش می‌دهد.آیا اقتصاد ایرانی نام یك موسسه پژوهشی است یا اینكه آقای مظاهری موسسه‌ای اقتصادی تاسیس كرده و قصد دارد در روزهای آینده كار واردات و صادرات انجام دهد، اینها همه پرسش‌هایی است كه فقط در یك صورت می‌توان به پاسخ آن دست یافت،‌رجوع به آدرس سایت اینترنتی درج شده در زیر كارت ویزیت یا مراجعه به ساختمان شماره 297 خیابان پاسداران. آن گونه كه در كارت ویزیت وزیر اسبق اقتصاد ورئیس كل سابق بانك مركزی مشخص شده،اقتصاد ایرانی نام وب سایتی است كه آقای مظاهری مدیریت اجرایی‌اش را برعهده گرفته است.این نام بی‌اختیار ما را به یاد سایت معروف‌صادق خرازی، دیپلمات اصلاح طلب می‌اندازد كه نامش دیپلماسی ایرانی است و این شباهت،زمانی رنگ واقعیت می‌گیرد كه می‌بینیم در سایت اقتصادایرانی،لینك و تبلیغ سایت دیپلماسی ایرانی هم درج شده است.

در قسمت مربوط به معرفی سایت آمده است: اقتصاد ایرانی یك تارنمای كاملا مستقل و بی‌طرف و غیر‌دولتی تحلیلی- خبری و مقید به قوانین جمهوری اسلامی ایران در حوزه مسائل توسعه‌ای و اقتصاد ملی و بین‌المللی است، كه با همكاری پاره‌ای از اقتصاد‌دانان،مدیران با تجربه عرصه‌های مختلف اقتصادی ،روزنامه‌نگاران، اساتید و صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به موضوعات اقتصادی و اقتصاد سیاسی است كه با نگاه ایرانی به این مقولات می‌نگرند. البته آقای مظاهری در یكی از پست‌های این سایت،به چند شایعه و گمانه‌زنی پاسخ داده است. در چند هفته گذشته، خبرگزاری‌های ایلنا و فارس مطالبی در خصوص انتصاب اینجانب به مسئولیت‌های متفاوت درج كردند كه قرین به صحت نبود، مدیر عاملی شركتی كه هنوز تاسیس نشده است و مدیر اجرایی یك پروژه در شهرداری و مدیرعاملی بانسرمایه محور این شایعات بودند. اینجانب پس از خاتمه دوره مسئولیت بانك مركزی به دانشگاه برگشتم و به تدریس و پژوهش مشغول شدم.

مظاهری در ادامه آورده است پایان‌نامه دكترای مدیریت مالی را كه در دوران مسئولیت متوقف كرده بودم تكمیل و از آن دفاع كردم و وقت آزاد خود را به كارهای كارشناسی و وارائه خدمات مشاوره در خصوص موسسات و پروژه‌های مختلف اختصاص داده‌ام.

رئیس كل سابق بانك مركزی در نوشته‌اش توضیح داده: ‌این توفیق نصیبم شده كه منتخب كارشناسان رسمی دادگستری در شورای عالی و هیات مدیره استان تهران و منتخب فارغ التحصیلان دانشكده فنی در شورای عالی كانون فارغ‌التحصیلان باشم كه البته كاری افتخاری است و به آن مفتخرم. اكنون در نظر دارم خدمات مشاوره‌ای و كارشناسی خود را در قالب یك شخصیت حقوقی سازماندهی كنم. در حال حاضر تصمیم دارم هیچ مسئولیت اجرایی در دولت دهم قبول نكنم و قاعدتا در این نظر با دولت هم نظر هستیم. ودر نهایت اینكه طهماسب مظاهری در دو خط پایانی نوشته‌اش به این نكته اشاره كرده است كه اگر در جایی مسئولیتی قبول كرد،آن را به اطلاع دوستان مطبوعاتی‌اش برساند. هرگاه مسئولیتی در كار‌های غیردولتی به عهده بگیرم، همانند همیشه به روشنی و شفافیت كامل به اطلاع دوستان رسانه‌ای می‌رسانم.



مظاهری:هرگزمسئولیتی‌دردولت‌دهم‌نمی‌پذیرم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter