۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

صدا و سیما حرمت اربعین حسینی را شکست

پخش تصاویر طولانی از رقصیدن با موسیقی روحوضی در اربعین حسینی از شبكه اول صداوسیما جمهوری اسلامی موجب شگفتی افكار عمومی شده است.

به گزارش آینده، شب گذشته شبكه اول سیمای جمهوری اسلامی در اربعین حسینی و در شب نخست عزاداری‌های دهه آخر صفر، اقدام به پخش طولانی مدت رقصیدن هنرپیشه‌های مرد به همراه موسیقی طرب‌انگیز روحوضی كرد.

این تصاویر رقص كه بخش عمده سریال «درچشم باد» را تشكیل می‌داد، ‌در حالی پخش شد كه به خط سیر داستان این قسمت سریال نیز كاملاً بی‌ربط بود و به بهانه تغییر ظاهر دو هنرپیشه اصلی، آنان را به داخل یك تئاتر برده و صحنه‌های مفصل رقص پخش شد.

بی‌ربط بودن این میزان طولانی از رقص به حدی بود كه حتی در دیالوگ‌های هنرپیشه‌ها نیز به آن‌ها اشاره شد و اكبر عبدی كه نقش سردسته این طیف را ایفا می‌كرد، از اجرا كنندگان صحنه‌های رقص و موسیقی روحوضی با عنوان مطرب یاد می‌كرد.

عملكرد غیرحرفه‌ای، غیراخلاقی و مغایر با مفاهیم دین و ضوابط قانونی صداوسیما در ماه‌های اخیر، به گونه‌ای بوده است كه علاوه بر معترضان سیاسی، بسیاری از طیف‌های متدین و سنتی جامعه را به شدت آزرده كرده و مورد اعتراض شدید مراجع تقلید نیز قرار گرفته است.

برخی مدعیان اصولگرایی اقدام صداوسیما در پخش صحنه‌های طولانی رقصیدن و موسیقی مبتذل را در اربعین حسینی كه طبق فتاوای اكثر مراجع تقلید از جمله رهبر انقلاب، حرام قطعی می‌باشد را هتك حرمت نمی‌دانند؛ اما....



پارلمان نیوز : صدا و سیما حرمت اربعین حسینی را شکست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter