۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

خودی وغیرخودی شدن سازمانها،و افزایش شدید بودجه بعضی‌ها!


افزایش 11 درصدی بودجه شورای نگهبان در حالی که در سال 1389 انتخاباتی با نظارت شورا برگزار نمی‌شود و افزایش مداوم بودجه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور سازمان میراث فرهنگی که منتسب به اسفندیار رحیم‌مشایی می‌باشند با 23 و 28 درصد در سالی که دولت با بحران کمبود منابع مالی روبه‌روست جالب به نظر می‌رسد.

کلمه:افزایش بودجه شورایعالی امنیت ملی با۹۳درصدو وزارت اطلاعات با ۳۵ درصد درحالیکه بودجه ارتش ۲۴ درصد،‌بودجه ناجاو سپاه افزایش ۲۰ درصدی داشته وحتی بودجه ستاد کل نیروهای مسلح با کاهش ده درصدی مواجه شده،جالب است،کاهش یک درصدی بودجه مبارزه با مواد مخدر و کاهش ۴۵ درصدی بودجه وزارت بازرگانی (تنظیم بازار)و کاهش ۶۴ درصدی بودجه علمی و فناوری نشان می‌دهد اینها اولویت چندانی برای دولت در سال آینده ندارد.

به گزارش آینده بررسی مقایسه‌ای لایحه بودجه سال ۱۳۸۹ با لایحه بودجه سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۷ نشان می‌دهد که افزایش بودجه دستگاه‌ها با یکدیگر متناسب نبود و در کنار افزایش بودجه سنگین برخی دستگاه‌ها بودجه تعدادی از دستگاه‌های مهم افزایش نیافته بلکه کاهش نیز یافته است.

بر این اساس بیشترین رقم افزایش بودجه دستگاه‌ها، مربوط به بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور است که مسئول تنظیم بودجه است. این بودجه در سال آینده نسبت به سال فعلی ۴ برابر شده و به ۲۸۸ میلیارد تومان رسیده است که بخش قابل توجهی از آن اختصاص به کمک‌های نقدی رئیس‌جمهور به اشخاص دارد.

بودجه شواری عالی امنیت ملی نیز نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش یافته است، بودجه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سال گذشته کم شده بود پس از تصمیمات اخیر به یکباره ۷۱ درصد افزایش داشته است.

بودجه وزارت دفاع نیز افزایش ۵۷ درصدی امسال، نسبت به دو سال قبل ۴۲۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴۲ درصدی وزارت مسکن و شهرسازی که وزیر جدید از همراهان احمدی نژاد در اردبیل و ۳۸ درصدی سازمان محیط زیست که مسئول جدید معاون احمدی نژاد در شهرداری تهران بوده پس از تغییر مسئولان قبلی آن که ارتباطی با دکتر قبل از دولت نهم نداشتند، نیز قابل توجه است.

بودجه نهاد ریاست‌جمهوری نیز با افزایش ۳۵ درصدی به ۶۴۳ میلیون تومان رسیده است.

افزایش بودجه وزارت اطلاعات با ۳۵ درصد درحالی اتفاق افتاده است که بودجه سایر نیروهای نظامی و انتظامی حدود ۲۰ درصد افزایش داشته، بودجه ارتش ۲۴ درصد،‌بودجه نیروی انتظامی و سپاه نیز شاهد افزایش ۲۰ درصدی بوده است اما بودجه ستاد کل نیروهای مسلح با کاهش ده درصدی مواجه شده است.

در میان دستگاه‌ها نیز دو سازمان انرژی اتمی و بنیاد شهید که مسئولان آن در انتخابات چندان همراه نبودند پس از برکناری مسئولان با افزایش ۲۸ و ۲۲ درصدی در بودجه مواجه شدند.

افزایش ۱۱ درصدی بودجه شورای نگهبان در حالی که در سال ۱۳۸۹ انتخاباتی با نظارت شورا برگزار نمی‌شود و افزایش مداوم بودجه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور سازمان میراث فرهنگی که منتسب به اسفندیار رحیم‌مشایی می‌باشند با ۲۳ و ۲۸ درصد در سالی که دولت با بحران کمبود منابع مالی روبه‌روست جالب به نظر می‌رسد.

بودجه وزارت ارشاد نیز شامل قاعده تغییر مسئولین ناهمراه شده است و به یکباره حدود ۱۶۰ میلیارد تومان (۳۵ درصد) افزایش یافته است.

افزایش ناچیز بودجه وزارت خارجه با ۷ درصد و وزارت تعاون با ۳ درصد با توجه به تورم حداقل ۱۱ درصدی به معنای کاهش بودجه آن‌ها در سال آینده است.

نکته جالب کاهش یک درصدی بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر و کاهش ۴۵ درصدی بودجه وزارت بازرگانی که عمدتاً به تنظیم بازار اختصاص دارد و کاهش ۶۴ درصدی بودجه معاونت علمی و فناوری است که نشان می‌دهد حوزه این دستگاه اولویت چندانی برای دولت در سال آینده ندارد.


  1. ali98

    با سلام وخسته نباشید!
    با توجه به اینکه در مورد اختلال smsها خبری نداشتید لازم دانستم به اطلاع برسانم در شهر ما (سبزوار) smsها از دیشب قطع شده است! در ضمن همچنان که شما هم در خبرهایتان داشتید باید بگویم اینترنت نیز در این استان(خراسان) از روز ۱۱بهمن دچار اختلال گشته است!


  2. پایگاه اطلاع رسانی جنبش سبز

    سلام.
    سایت امیر کبیر رو سایبری…….. هک کرد؟؟؟!!!!!!!!

    وای چقدر تو این مملکت ازادی هست.
    به مولا قسم حالا دوست ندارم این رو بگم. به هر حال مطماین هستم این کارها در الان که داره صورت میگیره. مطماین هستم که امام خمینی اگر بود نمیزاشت این گونه اتفاقات رخ بدهد. ولی خوب عده ای دنبال قدرت هستند . عده میخواهند ۷ پشتشون تامین بشه. عده میخواهند فقط با ظاهری مظلومانه بیان در صدا سیمای میلی سخنرانی بکنند. اون عده هم متاسفانه به خاطر منافع مالیشون خیلی زیاد هستند.

    نمیخوام این رو بگم. ولی مطماین هستم اگر ۳۰ سال پیش . پدران ما میدانستند که این بلا بر سر نوه ها و بچه هاشون میومد. به قران مجید قسم هیج وقت انقلاب نمیکردند. هیچ وقت هیچ وقت. بابا مردم نون ندارن بخورن. اینا میان میرن برای ما کرم مار مارمولک میفرستند فضا
    خداییش درد ملت ایران رو باید به کی گفت؟ باید چه کسی دوا کرد؟ میر حسین موسوی اومد درد ملت ایران رو احساس کرد چون خودش با این مردم زندگی میکنه. اومد تا اخرش و الانش هم پایبند هست به این موضعی که در قبال مردم ایران گرفته .
    کشور ما داره از بیکاری و فقر فحشا به سراشیبی میره. حالا میان چند تا قطعه اهن بی ارزش میفرستن هوا. خوب این کارها فقط معنی خودنمایی رو داره. این کارها فقط به خاطر این است که روبه رو کشورهای منطقه و جلوی بعضی از کشورهای اروپایی کم نیارند.
    دوران سید محمد خاتمی. نه موشک میفرستادیم هوا و نه روی موضوع هسته دعوا میکردیم. ولی به خدا قسم مردم در اون دوران خوشبخت زندگی میکردند. مردم این گونه دغدغه نداشتند. حالا چی شده که دولتی با این همه ثروت. با این هم ادعا . ولی نمیتونه جوابگو مشکلات مردم باشه.؟؟؟ میان میرن خوشه بندی میکنند. مردم بدبخت ایران رو خر گیر اوردند. بابا جمع کنید این بسات رو. به خدا داغون کردین مردم رو. هر کسی انتقاد بکنه. محارب است.
    چند تا ادم ……….. اومدن تو مجلس به اسم نماینده شهرستان های خودشون. میان مثل ادم های ترسو میان امضا میکنند و میدن به دادستان که اقا ما از موسوی شکایت داریم. اولا نمیبینند اعتراض مردم شهرشون رو؟؟ مگر این ها نماینده شهر خودشون نیستند. پس همین مردمی که الان اعتراض دارند. انتظار هم دارند که نماینده منتخبشون یک دفاعی از مردم شهر خودش بکنه. دقیقا برعکس شده.
    ادم به همه چیز این مملکت به خدا باید شک بکنه و حق هم داره شک بکنه. شک بکنه که این نمایندگان واقعا منتخب مردم هستند.؟؟؟؟!
    یه چیزی یاد گرفتند خواص خواص.
    ابروی همین اقای ناطق نوری رو داخل مناظره برد.اقای احمدی نژاد.
    ولی اقای ناطص نوری شکی نیست به خاطر منافع خودش و زندگیش اومد سکوت کرد. و حالا میاد یک مصاحبه کوچیکی میکنه و میگه این سایت ها دست بکشند از این کارهاشون و دروغ هاشون(منظورش کلمه بود) چون کلمه عزیز منتشر کردید که ناطق نوری با خبرنگار صدا سیما مصاحبه نکرد و ….. این اقا هم اومده برای خودشیرینی . دل شاد کردن امثال شریعتمداری. اومد این جوری حرف زد.

    سید حسن خمینی نوه امام و دیگر نوه های امام که نوه امام هستند . نمیان از این دولت… حمایت بکنند.
    میدانند که چه اتفاقی افتاده.

    حالا چند نفر که تا دیرو خمینی کبیر رو هم نمیشناختند . میان ادعا میکنند که عاشق نظام و امام هستیم و این معترضان ضد امام هستند و ….:-)
    فعل مثل ( جنتی و احمد خاتمی)

    اقای موسوی . اکثریت ملت ایران شکی نیست که حامی شما و اصلاحات هستند.
    ملت ایران از نظر این افراد هم. همون ۱۰ ملیون است که به خودشون رای دادند.


  3. زنده باد سبز

    اینها که انقدر کینه از دست آقا زادها دارند که دست همه رو از پشت بستند از بس که از مال مردم به جیب زدند،ما آقا زاده داریم و فقیر زاده ،فقیر زادها انسانهایی‌ درست هستند که هیچوقت فقر مادی اونها رو به فقر معنوی نمیکشونه همیشه درست زندگی‌ میکنند ،آقا زاده هم که تعریف متفاوتی داره ،اما یک عده‌ای هستند که گدا زاده اند که اینها یک عمر با عقده بزرگ شده‌اند و اگه دستشون برسه حاضرند حق هر فقیر زاده و هر اقازاده‌ای رو بخورند تا شاید اون گدا صفتیشون فروکش کنه ،که هیچ آثری هم نداره ،هر چی‌ بیشتر چپاول میکنند بیشتر حریص میشوند و نمونه آن هم همین دولت منتصبیها هستند.



سایت خبری تحلیلی کلمه � Blog Archive � خودی وغیرخودی شدن سازمانها،و افزایش شدید بودجه بعضی‌ها!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter