۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

امروز: آمارهای نگران كننده دولتی از زیر پوست شهر

امروز: تب مباحث سیاسی در كشور چنان بالا گرفته است كه از اساس، سلامت و تعادل جامعه بیمارمان را با مشكلات جدی و عدیده‌ای مواجه ساخته است. حاكمیت كم سابقه چنین فضایی در كشور، جز در بی تدبیری و ضعف اخلاق ریشه ندارد و جالب آنجاست كه ما مدعی صادرات اخلاق و حتی مدیریت بهینه به عالم هستیم!

در شرایطی كه به سادگی دوستان خود را به علوی و اموی، ولایتی و ضد ولایت و مومن و منافق تقسیم می‌كنیم، آیا متوجه هستیم "در زیر پوست شهر" و در اعماق جامعه‌ای كه مدام از افتخارات تاریخی، مفاخر فرهنگی، رسالت های جهانی و منابع انسانی آن دم می‌زنیم چه می‌گذرد؟ متاسفانه جدال‌های بی فرجام سیاسی موجود كه معلوم نیست چه كسی از آن منتفع شده و كدام گروه اصیل بدان راضیند، باعث انحراف شدید اذهان و افكار و انحراف از مسائل واقعی جامعه شده است.

اگر چه ناامیدی كفر است و سیاه‌نمایی خیانت اما باید متوجه بود روندهای موجود در حوزه فرهنگ، سلامت، محیط زیست و اقتصاد، زنگ‌های خطر را برای اهل فن و نظر به صدا درآورده‌اند.
تمام سر خط‌های خبری و آمارهایی كه برای نشان دادن روندهای خطرناك و بحران آفرین در ذیل آمده است، از شماره 5 جریده وزین و پرمحتوای "مهرنو" انتخاب شده است كه نشریه‌ای كاملاً دولتی و وابسته به سازمان محترم بهزیستی است و احتمالاً بلندگوی سكولارها و اسرائیل نیست و از بودجه‌های جنگ نرم و ساكهای پول ارسالی از آمریكا استفاده نمی‌كند!

مطالعه سرخط های زیر شاید برخی را فارغ از عقاید سیاسی آنها به تامل وادارد.

1- نتایج یك تحقیق بزرگ میدانی در شهر تهران نشان می‌دهد به اعتقاد 99% از مردم دروغ در جامعه رواج دارد و حدود نیمی از افراد معتقدند 90% مردم راستش را نمی‌گویند.

..

3- در حالی كه سالمندی مساله بزرگ جامعه آینده ایران خواهد بود، فاقد بیمارستان و گرایش تخصصی سالمندان هستیم و در خوشبینانه‌ترین حالت 25% از سالمندان كشور از هیچ نوع خدمات بیمه درمانی بهره‌مند نیستند.

...

5- "امروزه بسیاری از زنان بدكاره و خیابانی حتی دارای خانواده، همسر و شغل اجتماعی هستند ولی به دلایل مختلف به این پدیده غیر اخلاقی روی می‌آورند." ( به نقل از یكی از مقامات آگاه به مسائل قضایی كشور)

6- ایران، هفتمین واردكننده مواد آرایشی و بهداشتی در جهان است و در منطقه خاورمیانه كه پر مصرف‌ترین نقطه دنیا به لحاظ مصرف لوازم آرایشی محسوب می‌شود، پس از عربستان سعودی مقام دوم را دارد.

7- در حالی كه در كشورهای توسعه یافته زنان بالای 40 سال مشتریان اصلی مواد آرایشی محسوب می‌شوند در ایران گروه سنی 24-22 سال بزرگترین گروه مصرف‌كننده مواد آرایشی به شمار می آیند. {این بدان معناست كه آرایش، در بین زنان ایرانی ریشه‌های روان‌شناختی دارند و نه دلایل زیبایی‌شناختی }

8- پرداخت هزاران دلار و گذراندن ماه عسل چند هفته‌ای در كنار مردان كانادایی، راهی برای مهاجرت دختران ایرانی به غرب {قاچاق قانونی دخترانی كه نمی‌خواهند در ایران و ایرانی باشند.}

9- به گفته رئیس سازمان ملی جوانان استان تهران آمار ازدواج در 6 ماهه نخست امسال 3/5 (پنج و سه دهم) درصد كاهش داشته است. در همین مدت آمار طلاق از رشد 21 درصدی برخوردار بوده است.

10- در شش ماهه نخست امسال از هر 8 ازدواج ایرانی‌ها یكی به طلاق انجامیده است. این آمار در تهران 2 برابر میانگین كشور است یعنی از هر چهار ازدواج یك مورد به جدایی انجامیده است.


امروز: آمارهای نگران كننده دولتی از زیر پوست شهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter