۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

نوشتاری از مصطفی معین برای فرزند در بندش؛گناه مضاعف !!


انسان هائی پاک و بی آلایش و مبرا از اتهامات تکراری چون اغتشاشگری ، وابستگی به بیگانگان ، توهین به مقدسات و …. که با خشونت تمام دستگیر شدند تا صرف تبلیغات و تحلیل های خاص علیه جریان های سیاسی منتقد وضع موجود شوند.

کلمه:دکترمصطفی معین کاندیدای انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری در مطلبی که بر روی وبلاگ شخصی خود منتشر کرده با اعتراض به بازداشت های روز عاشورا نوشته است :بازداشت پسر او به دلیل این است که مصطفی معین پدر اوست.

نوشته دکتر معین به شرح زیر است:

مدتی این مثنوی تاخیر شد!

سلام ! شاید برای دوستانم این پرسش مطرح شده باشد که چرا مدتی است سکوت کرده ، چیزی ننوشته ام و پاسخی نداده ام ، برایتان توضیح می دهم :

اولا” دوماهی به دلایلی که معلوم نشد ، این وبلاگ از دسترس خارج گردید ، اشتغالات علمی و اجتماعی هم در این مدت کم نشد که هیچ ، ادامه هم داشت و بعد هم سفری به خارج از کشور داشتم. در همان روزهای سفر و دوری از وطن بود که از واقعه تاسف بار بازداشت صدها تن از جوانان مظلوم ایرانی در عاشورای حسینی باخبر شدم. انسان هائی پاک و بی آلایش و مبرا از اتهامات تکراری چون اغتشاشگری ، وابستگی به بیگانگان ، توهین به مقدسات و …. که با خشونت تمام دستگیر شدند تا صرف تبلیغات و تحلیل های خاص علیه جریان های سیاسی منتقد وضع موجود شوند. یکی از این جوانان عزیز، فرزندم “محمد” بوده است ، حداقل او را که از نزدیک می شناسم!

او و قطعا” بسیاری از همبندانش به داشتن اخلاق ، کرامت ، آزادگی ، صداقت ، دینداری ، انس با خدا و قرآن و نماز، عقلانیت و نوع دوستی در خانواده و در میان دوستان و آشنایان شهره بودند و به نظرم گناهشان هم همین بوده است!

“بی گناهی کم گناهی نیست دردیوان عشق *** یوسف ازدامان پاک خود به زندان رفته است”

*****

اما شواهد و قرائن نشان می دهند که “محمد” گناه دیگری هم داشته است و آن “فرزند” فردی به نام “دکتر معین” بودن است! فرزند کسی که از جمله جرائم غیرقابل گذشتش ، تلاش مستمر در عرصه های علمی ، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی کشوردر چند دهه گذشته و دفاع از حریم علم و دانشگاه و دانشجو ، حقوق کودکان و نوجوانان ، جوانان ، زنان ، پیروان مذاهب و اقوام ایرانی ، بیماران و آسیب دیدگان اجتماعی و گروههای محروم و محذوف در مسئولیت های گوناگون بوده است: در مسئولیت هائی چون مدیریت های دانشگاهی ، نمایندگی مردم در سه دوره مجلس ، ده سال وزارت در سه دولت مختلف ….. و کاندیداتوری دوره نهم ریاست جمهوری ، که بر پایه همان آرمان های انقلاب بر ضرورت های پیشرفت کشور و پیشبرد اصلاحات مستمرا” تاکید داشته است.

بنظر می رسد اینها و همه ایستادگی ها بر سر مبانی و مواضع اعتقادی وانقلابی گناهان کوچکی نبوده اند و نباید بی اجر و پاداش گذاشته شوند! با همه اینها:

“صفای چشمه روشن نگاهدار ای دل *** اگرچه از همه سو تندباد خاشاک است”

*****

من با توکل و امید به خداوند امیدوارم در آینده نزدیک و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، با انتخاب رویکردی جدید و واقع بینانه تر از سوی مسئولان مربوط ، شاهد آزادی فرزندان برومند مردم و بازگشت آنان به دامان خانواده هایشان باشیم ، انشاءالله .

“ای مرغ آشیان وفا خوش خبر بیا *** با ارمغان قول و غزل از سفر بیا”

” ارادتمند و دوستدار همیشگی شما “


  1. ناشناس

    ان ا… مع الصابرین


  2. ا.ا

    سلام آقای دکتر
    من خودم از جمله کسانی بودم که به همراه خانواده در انتخابات نهم ریاست جمهوری به شما رای داده بودم و این کارم هیچ دلیلی نداشت به جز اینکه شما رو بهترین از همه نظر در جامعه میدونستم و بهتون ایمان داشتم و میدونستم که اگه چیزی میگین از سر اخلاص و بندگی به خدا و خلق خداست. و الان هم میدونم که فرزند شما مثل دیگر فرزندان ایران با گناه بی گناهی داره قربانی میشه که از این بابت مراتب تاسف خودم رو اعلام میکنم


  3. بهار

    اللهم فک کل اسیر- خداوندا همه اسیران را آزاد کن


  4. صالح

    چون کار جهان یکسره بر منهج عدل است خوش باش که ظالم نبرد راه بجایی


  5. 22 بهمن

    ۲۲ بهمن روز قیام علیه استبداد و ظلم


  6. ستادهای سبز – شعار سبز

    *** ستادهای سبز – شعار سبز *** ( پخش کنید لطفا ! )

    > نهضت ما حسینیه / راه سبز خمینیه …

    > روح منی خمینی ، بت شکنی خمینی …

    > زندانی سیاسی آزاد باید گردد / جمهوری اسلامی احیا باید گردد …

    > ما پیرو (لشکر) حسینیم / یاور میر حسینیم …

    > منتظری خمینی ، دو بال راه سبزم …

    > موسوی ، کروبی / استقلال آزادی / جمهوری اسلامی …

    > ما اهل کوفه نیستیم ، «حسین» تنها بماند …

    > روحانی مسلمان / برس به داد اسلام …

    > مراجع آزاده / آماده ایم آماده …

    > درود بر سه سید فاطمی / خمینی و موسوی و خاتمی …

    > اصالت بسیجی (سپاهی) ، حافظ جان ملت / اصالت قضایی ، حافظ داد ملت …

    > ای سیره ی خمینی ، « سید حسن خمینی » …

    > ….
    ( لطفا حتی المقدور از شعارهای تند پرهیز شود)




سایت خبری تحلیلی کلمه � Blog Archive � نوشتاری از مصطفی معین برای فرزند در بندش؛گناه مضاعف !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter