۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

صافی گلپایگانی:با بيت‌المال مسلمين معاصي را ترويج مي‌کنند در حالي که هزاران جوان دنبال کار هستند


اینسایدآف ایران/ شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۸ - يك مرجع تقليد شيعه با ابراز تأسف از بعضی برنامه‌ها و جشنواره‌ها،گفت:با بيت‌المال مسلمين معاصي را ترويج مي‌کنند در حالي که هزاران جوان دنبال کار هستند و به خاطر وضع بد اقتصادي و تورم امکان ازدواج ندارند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از کارآموزان و فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزشی قوه‌ قضائیه با ایشان ضمن گرامی‌داشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب برای برقراری اسلام و حاکمیت احکام قرآن بود و حالا سیر ما باید در همین جهت باشد و باید این نعمت الهی را شکرگزار باشیم.
وي با بیان اینکه امروز تمام دنیا ما را به نام جمهوری اسلامی می‌شناسند، افزود: باید برنامه‌های اسلام را در همه جا فراگیر کنیم و بتوانیم در دنیا خود را به عنوان کشور نمونه‌ی اسلامی معرفی کنیم.
آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه نظام قضایی اسلام کامل‌ترین نظام قضایی دنیاست، اظهار داشت:باید بکوشیم نظام قضایی اسلام در جامعه به طور کامل اجرا شود.
مرجع تقلید شیعیان به اهداف و برنامه‌های خاندان پهلوی برای از بین بردن حاکمیت اسلام اشاره داشت ، گفت:در گذشته امر قضا، به روحانیت واگذار شده بود و آیین دادرسی بر اساس اسلام و احکام فقها بود و اصل عدلیه و به وجود آمدن آن براساس احکام شرعی بود که رضاخان آنها را از بین برد.
آیت‌الله صافی احکام و دستورات قضایی را در منظر دید جهانیان دانست و گفت: برای اینکه بخواهیم هويت اسلامي ما در جهان جلوه داشته باشد و خودنمايي کند، قضات محترم با تمام توان در امر اجراي صحيح احکام اسلامي به دور از هر گونه تعصب تلاش کنند.
وي با تأکید بر برخورد دستگاه قضایی با هرگونه‌ برنامه‌های فاسد و اظهارات خلاف شرع، افزود:دهه‌ فجر بايد تجليل شود ولي متاسفانه گناهان زيادي در بعضی از اين برنامه‌ها می‌شود و دستگاه قضايي اگر مي‌خواهد به مسئوليت خودش عمل کند بايد جلوي اینگونه برنامه‌ها را بگيرد.
اين مرجع تقليد ادامه دادند: بايد افرادي که به احکام اسلام به ویژه به حجاب اهانت می‌کنند، احضار شوند و حکم اسلام درباره‌ی آنها اجرا گردد. اين گونه افراد که هر سخني را به نام اسلام بر زبان مي‌آورند و اظهار نظر مي‌کنند فکر مي‌کنند که در برابر قانون مصونيت دارند اما قوه قضاييه بايد با آنان، بدون ملاحظات سياسي برخورد کند.
اين مرجع تقلید شیعیان با ابراز تأسف از بعضی برنامه‌ها و جشنواره‌ها، افزود:کساني که بيت‌المال مسلمانان را صرف اموري نظير فرستادن گروه‌هاي ملاهي و معصيت به خارج کشور يا برگزاري جشنواره‌هايي بدون در نظر گرفتن شئون اسلامی کشور مي‌کنند، بايد همه تحت تعقيب قرار گيرند و قوه قضاييه در مقابل آنان اقتدار نشان دهد.
آيت الله صافي گلپايگاني در ادامه اظهار داشت: با بيت‌المال مسلمين معاصي را ترويج مي‌کنند در حالي که هزاران جوان دنبال کار هستند و به خاطر وضع بد اقتصادي و تورم امکان ازدواج ندارند. چه کسي بايد مقابل اين افراد بايستد؟ اگر قوه قضاييه‌ قوي و مستقل داشته باشيم اين افراد ديگر توان اظهار نظر و انجام اين کارها را نخواهند داشت.
وي با بیان اینکه بعضی از اشخاص جاهل مسیر نظام اسلامی را از مسیر اصلی دور کرده‌اند،‌اظهار داشت: نمی‌شود عدالت را فقط برای افراد ضعیف اجرا کرد ولی آنان که با حاکميت اسلام مخالف هستند را آزاد گذاشت تا هر چه مي‌خواهند بگويند؛ اين وظيفه مدعي العموم است که آنها را مجازات نمايد.وقتي به احاديث مراجعه مي‌کنيم مي‌‌بینیم که اين افراد چقدر از اسلام و حاکميت اسلام دور هستند.
اين مرجع تقليد با تقدیر از برگزاري دوره‌هاي قضاوت در قم فرمودند: ان شاء‌الله در اين برنامه‌ها سعي ‌کنيد مسير صحیح قضاوت اسلامي را فرا گيريد و این دوره‌ها را باعظمت بيشتر برگزار کنید.
وي در پايان با تاکيد بر استفاده صحيح همگان از فرصت‌ها،گفت: باید از فرصت انقلاب براي نشر اسلام و معارف اهل بيت علیهم السلام استفاده کنيم تا مردم را دلسرد به انقلاب نکنيم. باید مردم را اميدوار کنیم و ان شاء الله حاکميت تام و تمام اسلام در اين کشور حاکم شود.




صافی گلپایگانی:با بيت‌المال مسلمين معاصي را ترويج مي‌کنند در حالي که هزاران جوان دنبال کار هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter