۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

آفتاب - کواکبیان: مسئله هولوکاست جزو منافع ملی ایران نیست

آفتاب-سرویس سیاسی: عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که اثبات یا انكار مسئله هولوكاست جزو منافع ملی محسوب نمی‌شود گفت:باید آرمان‌های فلسطین را جزو منافع ملی خود تصور كنیم.

مصطفی كواكبیان طی سخنانی در نشست «مسئله فلسطین با مقوله وحدت ملی» كه به همت كمیته دانشجویی دبیرخانه حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریك دهه فجر و گرامی‌داشت یاد امام خمینی و شهدا گفت: انقلاب اسلامی انقلابی بود كه بر پایه یك ایدئولوژی و مذهب شكل گرفت.

نماینده مردم سمنان در مجلس افزود:‌واقعیت امر این است كه اگر مردمی بودن انقلاب را از ویژگی‌های مهم انقلاب و رهبری امام خمینی را از خصوصیات برجسته آن بدانیم، بی‌شك مذهبی بودن انقلاب اسلامی از یك امتیاز برجسته‌ای برخوردار است كه ویژگی خاص انقلاب به شمار می‌آید.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینكه شعارهای سال 57 از جنبه مذهبی برخوردار است، خاطر نشان كرد:‌در زمان انقلاب هم شعارها و هم رهبری و هم انگیزه مردم، مذهبی بود اما در نهضت ملی نفت چون انگزه دینی را به دنبال نداشت، زود از بین رفت.

وی با بیان اینكه هدف انقلاب اسلامی، تحقق یك حكومت دینی و مردم‌سالاری دینی بود، ادامه داد:‌اگر بخواهیم
اگر جلوی اسرائیل را رها كنیم قطعا به ایران حمله خواهد كرد
بدانیم منافع ملی برای نظام جمهوری چیست باید در ابتدا ذات انقلاب را بشناسیم چرا كه نمی‌توان منافع ملی را جدا از انقلاب اسلامی تعریف كرد.

مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری از ایدئولوژی به عنوان یكی از پارامترهای قدرت ملی برای رسیدن به منافع ملی یاد كرد و گفت: مسئله زبان، قومیت، آدام و رسوم مشترك و فرهنگ مشترك نیز جزو مولفه‌هایی است كه می‌تواند به وحدت و منافع ملی كمك كند. اما ایدئولوژی تاثیر ماندگارتری نسبت به سایر مولفه‌ها دارد. به طور مثال هیچ‌كس به دلیل زبان جان خود را به خطر نمی‌اندازد اما شاهد هستیم كه افراد به خاطر مذهب و ایدئولوژی این كار را انجام می‌دهند.

وی با تاكید بر اینكه منافع ملی جدا از انقلاب اسلامی نیست، اظهار داشت: انقلاب در پایه‌های خود بحث ایدئولوژی را تعریف كرده است اما هدف غایی در سیاست داخلی و خارجی رسیدن به حكومت جهانی اسلامی است. منتهی معتقدیم فعلا شرایط آن مهیا نیست و باید زمینه را فراهم كرد تا به دست امام زمان این امر كه خداوند وعده آن را داده تحقق یابد.

كواكبیان با اشاره به جمعیت مسلمان جهان این پرسش را مطرح كرد كه مسلمانان چه قدر در جهان نفوذ دارند، گفت: هیچ كشور اسلامی عضو پنج كشوری كه حق وتو دارند، نیست ما با وجود اینكه دین برحقی هستیم اما بر سایرین غلبه نداریم. به همین دلیل برای دستیابی به این ایدئولوژی سرزمین نمی‌شناسیم.

وی با بیان اینكه معتقدم در حال حاضر باید مرزهای سیاسی را به رسمیت بشناسیم، ادامه داد: ما اصلا حق وتو و حضور
خوی توسعه‌طلبی و تجاوزگری كه در رژیم صهیونیستی نهفته است، می‌طلبد كه آرمان‌های فلسطین را جزو منافع ملی خود تصور كنیم
قدرت‌ها در شورای امنیت و نظام سلطه را به رسمیت نمی‌شناسیم اما در چارچوب شرایط موجود راه خود را در پیش گرفته و نمی‌توانیم واقعیت‌ها را نادیده بگیریم.

نماینده مردم سمنان با اشاره به این جمله امام كه ”در عرصه روابط بین‌الملل نه آرمان‌گرای محض‌ هستیم و نه واقع‌گرای محض“، گفت: ما آرمان‌گرای واقع‌بین هستیم این واقعیت‌ها فعلا به ما می‌گوید كه حكومت جهانی را دنبال نكنیم. در حكومت جهانی اسلامی افغانستان و فلسطین مطرح نیست و همه دارالسلام بوده و واحد تلقی می‌شوند.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاكید كرد: مرزبندی میان ایران و افغانستان و فلسطین مشخص است اما در بحث آرمانی و ایدئولوژی نمی‌توان این‌گونه تفكر كرد. خوی توسعه‌طلبی و تجاوزگری كه در رژیم صهیونیستی نهفته است، می‌طلبد كه آرمان‌های فلسطین را جزو منافع ملی خود تصور كنیم.

وی به شعار نیل تا فرات سران رژیم صهیونیستی اشاره كرد و گفت: این موضوع آرزوی آنها است آنها چنین توسعه‌طلبی را در نظر دارند و طبیعتا زمانی كه ما بحث فلسطین را مطرح می‌كنیم از آن به عنوان یك سپر دفاعی از خود استفاده كرده‌ایم كه می‌تواند از خوی توسعه‌طلبانه آن رژیم نامشروع جلوگیری كند.

كواكبیان ادامه داد: اگر جلوی اسرائیل را رها كنیم قطعا به ایران حمله خواهد كرد و معتقد است كه برای تحقق بخشیدن به شعار نیل تا فرات باید قسمت‌هایی نیز از ایران را تصرف كند.

وی به پروسه جهانی شدن اشاره كرد و گفت: اگر به ایدئولوژی و خوی سلطه‌طلبی رژیم صهیونیستی توجهی نداشته باشیم اما واقعیت این است كه در جهانی زندگی می‌كنیم كه نباید یك غده سرطانی كه مزاحمت دائمی داشته و نامشروع متولد شده است را تحمل كنیم.

این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انقلاب اسلامی
مسئله فلسطین به ایدئولوژی‌های ما گره خورده است
را بعدی از حركت امام حسین (ع) عنوان كرد و گفت: در مكتب ما این نكته مهم است كه سر سوزنی حمایت از ظالم توجیه شرعی ندارد و سكوت در مقابل آن نیز همین‌طور است.

نماینده مردم سمنان در ادامه سخنان خود به مقوله وحدت ملی پرداخت و گفت: همان‌گونه كه ایدئولوژی می‌تواند برای منافع ملی مهم باشد قطعا در بحث وحدت‌سازی نیز از مولفه‌های اصلی و مهم به شمار می‌آید.

وی تاكید كرد: نباید شك كنیم كه بسیاری از مستكبران برای ایجاد وحدت‌سازی از ایدئولوژی استفاده ابزاری می‌كنند.

كواكبیان با بیان این كه معتقدم مسئله فلسطین در وحدت ما تاثیر بسیار زیادی دارد، ادامه داد: مسئله فلسطین به ایدئولوژی‌های ما گره خورده است. هر چند كه از این ایدئولوژی سوءاستفاده‌هایی نیز شده است و عده‌ای برای اینكه برخی جناح‌های سیاسی را محكوم كنند از ایدئولوژی و مذهب استفاده ابزاری می‌كنند.

وی به شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» اشاره كرد و گفت: بخشی از این شعار در اعتراض به شریعتمداری‌ها بوده است چون آنها فكر كرده‌اند كه غزه و لبنان در انحصار آنهاست به همین دلیل جوانان ایرانی كه خوی ضداستكباری در درونشان دارند برای اعتراض به انحصارطلبی آنها چنین شعاری را سر دادند.

دبیركل حزب مردم‌سالاری با بیان اینكه شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» یك شعار انحرافی است، گفت: نمی‌توان به صراحت گفت كه مسبب سر دادن چنین شعاری تنها استكبار است بلكه
شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» یك شعار انحرافی است
بخشی از آن نیز به افراد تندرو بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: امام خمینی روز قدس را به خاطر اینكه یك بحث دینی باشد، آخرین جمعه ماه رمضان را انتخاب كردند و قطعا این مسئله می‌تواند زمینه وحدت و همبستگی باشد.

كواكبیان خاطر نشان كرد: اگر موضوع غزه، فلسطین و لبنان نبود شاید مشكلات سیاست خارجی ما چندین سال بود كه تمام شده بود. اما برای اینكه ما معتقد به مبانی فكری و ایدئولوژیك هستیم این امر با وجود اینكه هزینه‌هایی برای ما داشته ما آن را تحمل كرده‌ایم.

دبیركل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به این پرسش كه چرا اصلاح‌طلبان مسئله خود با فلسطین را حل نمی‌كنند، گفت: هر چند كه این مسئله ابهام دارد اما قبول دارم اصلاح‌طلبان یك طیفی گسترده هستند كه هر یك نظر خود را دارند.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا برخی گروه‌ها به دنبال نفی هولوكاست هستند، اظهار داشت: موضوع هولوكاست با موضوع حمایت از فلسطین كاملا تفاوت دارد. شخصا از اینكه مسائل هولوكاست در مجامع بین‌المللی مطرح می‌شد انتقاد دارم.

كواكبیان تصریح كرد: ما می‌توانیم در حمایت از فلسطینی‌ها شك نكنیم اما نباید فراموش كنیم كه هیچ‌گاه نمی‌توانیم فلسطینی‌تر از فلسطینی‌ها شویم.

وی با بیان اینكه اثبات یا انكار مسئله هولوكاست جزو منافع ملی محسوب نمی‌شود، گفت: اخیرا برای گرفتن غرامت جنگ جهانی دوم كمیته‌ای تشكیل شد غرامت جنگ عراق را بگیرید، جنگ جهانی دوم پیش‌كش.

كواكبیان در پایان گفت:احمدی‌نژاد شاید به دلیل اینكه می‌خواهد غرامت جنگ جهانی را بگیرد فعلا فیتیله هولوكاست را پایین كشیده است..


آفتاب - کواکبیان: مسئله هولوکاست جزو منافع ملی ایران نیست

۱ نظر:

  1. هولوكاست وجود نداشته چرا كه اسرائيل ازانكار ان ميترسد

    پاسخحذف

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter