۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

نامه جبهه مشارکت مناطق شمال‏غرب کشور به مهندس میرحسین موسوی

جبهه مشارکت ایران اسلامی مناطق شمال‏غرب کشور (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان) دومین نامه خود را خطاب به مهندس موسوی نوشتند.
به گزارش نوروز، در این نامه آمده است:

به نام خدا
فرزند لایق و ارجمند آذربایجان، جناب آقای مهندس میرحسین موسوی

در هنگامه ای که میهن عزیزمان در مقابل آماج طوفان ها و بحران های جدی منجمله بروز شکاف ها و گسل های عمیق اجتماعی قرار گرفته است، بیانیه تاریخی و راهگشای جنابعالی موجی از امید و عزم را در میان دلسوزان حقیقی انقلاب اسلامی برانگیخت. در این نابسامانی اوضاع کشور که با هدر رفتن سرمایههای عظیم ملی و طرد نیروهای اصیل، وفادار، دلسوز و باسابقه انقلاب و رواج و رشد فساد، فریب و دروغ در جامعه و از بین رفتن فرصت های طلایی توسعه کشور و تبدیل آنها به تهدیدات جدی برای استقلال و منافع ملی قرین گشته است، راهحلهای عقلانی و مسالمت آمیز پیشنهادی شما، به عنوان بخشی از ظرفیت قانون اساسی، معبری برای عبور از بحران های عدم اعتماد، عدم مقبولیت و عدم مشروعیت نهادهای اجرایی جامعه گشوده است. به زعم ما نیز فائق آمدن بر مشکلات و مسائل جامعه امروز، از مسیری می گذرد که جنابعالی در بیانیه شماره 17 خود به آنها تاکید فرموده اید.

امروز هفت ماه از انتخابات و از زمانی که بی مسئولیتی اخلاقی و قانونی نهادهای مسئول، موجب آغاز بحران جدی وسیعی گردید، گذشته است. ولی آیا امروز مسئله حل شده است؟ آیا همه امور به مجرای قبلی خود بازگشته اند؟ آیا اقتصاد کشور رشد نموده است؟ آیا صادرات افزایش، و کسب و کار رونق یافته است؟ و یا زمانی که اقتصاد بحران زده کشورهای غربی آرام آرام از بحران خارج می شود، اقتصاد ایران هر روز نحیف تر گردیده و نفس تولید به شماره افتاده و معیشت مردم در چنبره تورم و رکود، روزبروز تنگ تر می شود. آیا جامعه و کشور در تعلیق نیست؟ آیا دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در آرامش هستند؟ آیا فرهنگ و هنر آهنگی زاینده دارد؟ آیا احزاب، مطبوعات و نهادهای مدنی امکان نقد و اظهارنظری دارند؟ اگر چنین است پس این همه زندان، بازداشت و احکام غلاظ و شداد چیست؟ ...هیچ گریزی از این حقیقت نیست که به دلیل سوءمدیریت نهادهای مسئول، بحرانی های جدی در ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه بوجود آمده است.

جناب آقاس مهندس موسوی
به باور ما این حقیقتی انکارناپذیر است که حل مشکلات و موضوعات اجتماعی، نیازمند فهم درست ریشه ها و عوامل بروز آنهاست، نه انکار وجود آنان. همان گونه که جنابعالی بارها تأکید فرموده اید، فائق آمدن بر مشکلات کنونی کشور، در درجه اول با پذیرش و به رسمیت شناختن وجود بحران امکان پذیر است. تجارب اجتماعی و سیاسی جهانی به ما می آموزد که هیچ نظام سیاسی صرفا با استفاده از نهادهای قدرت و نادیده گرفتن و نشنیدن صدای اعتراض، موفق به حکمرانی پایدار نمی گردد. از دیگر سو هیچ اعتراضی با سرکوب از بین نخواهد رفت. لذا راهکارهای جنابعالی به تعبیر ظریف تان همچون آب زلال و پاکی است که آرام آرام از شدت آلودگیها خواهد کاست و نخواهد گذاشت دشمنان این مملکت و ملت از آب گل آلود کنونی ماهی مراد بگیرند. این راهکارها نه ساختارشکنی است و نه مغایر قانون اساسی و نه غیرممکن. مسئولیت دولت و پاسخگو بودن آن در برابر مجلس، قوه قضاییه و مردم انتظاری فراقانونی نیست، آنچه که غیرقانونی است حمایت های ویژه و انکار نقاط ضعفی است که هر روز بنیان های اقتصادی و اجتماعی جامعه را ضربه پذیرتر می سازد. آزادی انتخابات و آزادی مطبوعات نص صریح قانون اساسی است و آزادی زندانیان بی گناهی که صرفا به جرم تلاش برای برگزاری انتخاباتی پرشور ماه هاست در بازداشت بسر می برند نیز ساختارشکنی محسوب نمی شود، بلکه فضا را برای درک متقابل هموار می کند. بسیار جانسوز است که انتظار عمل به قانون اساسی سی سال پس از تصویب آن به ساختارشکنی تعبیر می شود. متاسفانه امروزه وقتی از حقوق ملت در قانون اساسی سخن به میان می آید عده ای چنان می پندارند که گویا قانون جدیدی وضع شده است!

جناب آقای مهندس موسوی

راه حل های قانونی پیشنهادی شما نه تنها در اجرا غیرمقدور نیست، بلکه در شرایط کنونی، اجرای آنها، روش بی بدیل حصول اعتماد ملی، انسجام و یکپارچگی برای آحاد ملت ایران می باشد. ما هم مانند شما معتقدیم که تا اصلاحات لازم و جدی با تکیه بر اصول روشن قانون اساسی صورت نگیرد، آب رفته به جوی باز نخواهد گشت. ما ایمان داریم که قضاوت مردم، اساسی ترین معیار سنجش عملکرد حاکمان و قدرتمندان است، لذا برای جبران تخریب مشروعیت باید چاره سازی کرد.

در خاتمه ما به عنوان اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی مناطق شمال‏غرب کشور(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان) و به عنوان بخشی از مردم آذربایجان سرفراز که در همه ادوار اصلاح طلبی کشور، نقش ممتازی ایفا کرده است، ضمن تأئید تلاش های دلسوزانه رهبران حرکت سبز مردم ایران، از پیشنهادات اصولی جنابعالی حمایت نموده و آنرا نقطه آغاز مناسبی برای حل بحران های موجود در کشور می دانیم و امیدواریم نهادهای حاکم با اصلاح رویههای گذشته خود، گام های اساسی برای حاکمیت قانون و تلطیف فضای سیاسی جامعه بردارند.




:: پايگاه اطلاع رساني نوروز :: www.norooznews.ir :: نامه جبهه مشارکت مناطق شمال‏غرب کشور به مهندس میرحسین موسوی ::

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter