۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

نامه سرگشاده علی مطهری به رئيس قوه قضاييه درباره سعيد مرتضوی، تابناک



علی مطهری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به آيت‌الله صادق لاريجانی،‌ رئيس قوه قضاييه نامه سرگشاده نوشت. وی‌ در نامه خود به انتصاب قاضی مرتضوی به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعتراض کرده است.
به گزارش «تابناک»، نماينده مردم تهران، در نامه خود به انتصاب قاضی مرتضوی به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعتراض کرده و خواستار انجام اقداماتی عليه وی شده است.
بنا بر اين گزارش، متن کامل اين نامه به اين شرح است:

آيت‌الله صادق لاريجانی دامت برکاته
رياست محترم قوه قضائيه

با اهداء سلام و آرزوی توفيق برای جناب عالی، همان گونه که استحضار داريد آقای سعيد مرتضوی، قاضی دادگستری و دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران به موجب گزارش هیأت تحقيق و تفحص مجلس شورای اسلامی دوره هفتم از قوه قضائيه در خرداد ماه سال ۱۳۸۷ و همچنين گزارش اخير کميته حقيقت ياب مجلس شورای اسلامی، متهم به ارتکاب جرايمی گرديده است که طبق قانون بايد در يک مرجع قضايی ذی‌صلاح و خارج از نوبت رسيدگی شود.
با توجه به اينکه نامبرده با حفظ سمت قضايی خود متأسفانه از سوی رياست محترم جمهوری، علی رغم اطلاع از اتهامات ايشان به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب گرديده است و رسيدگی به اتهامات منتسب به مشاراليه مندرج در دو گزارش فوق الذکر مستلزم تعليق ايشان از سمت قضايی و لغو مصونيت قضايی وی می‌باشد، مستدعی است دستور فرماييد اقدامات لازم قانونی در اين باره به دقت و سرعت معمول گردد و نتيجه به هیأت رئيسه مجلس شورای اسلامی اعلام شود.
ضمنا در گزارش کميته حقيقت ياب مجلس شورای اسلامی آمده بود که غير از بازداشتگاه تعطيل شده کهريزک، بازداشتگاه‌های ديگری نيز وجود دارد که خارج از نظارت و مديريت سازمان زندانهاست. خواهشمند است در اين زمينه نيز دستور اقدام مقتضی صادر فرماييد. قبلا از حسن توجه و لطف جناب عالی سپاسگزارم.
با تقديم احترام
علی مطهری




gooya news :: politics : نامه سرگشاده علی مطهری به رئيس قوه قضاييه درباره سعيد مرتضوی، تابناک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter