۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

ترور استاد مسعود علی محمدی پایان ماجرا نیست

برای یافتن حقایق پشت پرده ترور استاد سبز دانشگاه تهران، ساده ترین راه، بررسی و مقایسه رخدادهای چند ماهه اخیر است. روایتی از برجسته ترین "واقعه" ها و "علت" های آنها، مظلومیت شهدای جنبش سبز و توجیهات خارق العاده حکومت را در مقابل یکدیگر قرار می دهد.

واقعه – شهادت 8 نفر از جوانان ایرانی در روز 25 خرداد، شهیدان داودصدری، کیانوش آسا، مسعود خسروی، بهزاد مهاجر، اشكان سهرابی، ناصر امیر نژاد، مهدی كرمی، احمد نعیم آبادی
علت - سردار عراقی: در روز 25 خرداد تنها در حوزه مقاومت 117 درگیری مسلحانه داشتیم. در آن روز به پایگاه ما حمله‌ ور شدند بیش از 3 ساعت برادران ما در آنجا زیر هجوم سنگ و نارنجك‌ های دست‌ساز متجاوزین بودند و ما مدام از آنها می خواستیم از درگیری پرهیز كنند اما كار به جای رسید كه پایگاه داشت سقوط می ‌كرد. متاسفانه مادر و دختری بیگناه هم به شهادت رسیدند كه گزارش كارشناسی نشان می ‌دهد، زاویه شلیك‌ ها از سوی بچه‌ های ما نبوده است. (اینجا)
اسناد موجود نشان می‌دهد ۵ هزار نفر در سه و نیم ساعت به یک حوزه بسیج (پایگاه ۱۱۷) حمله کردند، به طوری که در چند ساعت حجم انبوهی از سنگ و شیشه به ضخامت ۷۰ سانت کف حیاط این حوزه را پوشاند. استعداد نیروی انسانی حاضر در پایگاه ۱۱۷ کم بود، اما صدها قبضه سلاح در این مقر وجود داشت. من به نیروهای آن جا دستور دادم درها را از داخل ببندند و به پشت بام بروند. فرمانده حوزه ما، آن جا برای متفرق کردن مردم ۳۰۰ گلوله مشقی شلیک کرد ‌اما متأسفانه دو نفر کشته شد. در حالی که اگر درایت و صبوری فرمانده ما نبود احتمال گسترش فاجعه می‌رفت. (اینجا)


واقعه – شهادت شهید ندا آقا سلطان و دهها شهید دیگر در روز 30 خرداد
علت - سردار عراقی در مورد کشته شدن ندا آقا سلطان گفت: این حادثه در یکی از خیابان‌های فرعی اتفاق افتاد و هیچ کدام از نیروهای بسیج یا انتظامی در متن حادثه حضور نداشتند، البته نوع فیلمبرداری قتل ایشان نشان می‌دهد که حادثه کاملا برنامه‌ریزی شده بود. (اینجا)
در روز 30 خرداد گروهی از قبل از سنگ هایی را داخل زنبیل ها و در سطل های زباله شهرداری پنهان کرده بودند و خود را برای اغتشاشات آماده کرده بودند. به شکلی که حتی از پشت بام ها، آب جوش، اسید، آجر و حتی از برخی از ساختمان ها تیر به سمت بسیجیان شلیک می شد. با توجه به گستردگی بالای اغتشاشات که در تاریخ نظام بی سابقه بوده است، سپاه تهران بزرگ 600 نفر مجروح که از ناحیه سر، پا و دست مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، داشت و 8 شهید نیز به انقلاب اسلامی تقدیم شدند. (اینجا)


واقعه – شهادت تعدادی از اسیران جنبش سبز زیر شکنجه در کهریزک از جمله شهیدان امیر جوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی
علت – بر اساس گزارش کمیته ویژه مجلس(اینجا): جان باختگان، توان مقاومت در برابر صدمات جسمی بازداشتگاه کهریزک را نداشته اند. (ترجمه: بیشرمانه خود شهیدان را متهم می کنند که باندازه کافی توان مقاومت در برابر شکنجه ها را نداشته اند.)

واقعه - شهید سید علی موسوی در اثر شلیک مستقیم گلوله به قلبش توسط تیم ترور در روز عاشورا بشهادت رسید.
علت – نیروی انتظامی: موضوع کشته ‌شدن خواهرزاده میرحسین موسوی در روز عاشورا همچون پروژه مشکوک قتل ندا آقاسلطان، دستمایه هجمه‌های تبلیغاتی رسانه‌های ضد ایرانی علیه کشورمان قرار گرفته است. خواهر‌زاده موسوی در محیطی خارج از اغتشاشات و با فاصله زیاد از درگیریها و در جریان یک برنامه کاملاً مشکوک به قتل رسیده است. چند نفر که سوار بر یک خودروی شاسی بلند بوده اند، همانند پروژه قتل ندا آقاسلطان، پس از شناسایی علی موسوی در اطراف منزلش که در یک منطقه خلوت بوده، او را هدف گلوله خود قرار داده‌اند. گلوله شلیک شده از یک سلاح مخصوص ترور خارج شده است. (اینجا

واقعه – شهادت امیر ارشد تاجمیر، فرزند شهین مهین فر گوینده و مجری رادیو و تلویزیون، روز عاشورا در میدان ولیعصر توسط خودروی نیروی انتظامی
علت - احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوالی در رابطه با تصاویری در سایت‌های اینترنتی و زیر گرفته شدن برخی افراد از سوی خودروهای غیرشخصی گفت: هیچ تصویری وجود ندارد و شما هم دروغ نگویید و حق ندارید دیگر سئوال‌های دروغ بپرسید. (اینجا)
خودرویی که اغتشاش‌گران را زیر کرد، مالک خودرو شناسایی شد و معلوم شد که این خودرو سرقت شده بوده است و سارق اقدام به این کار کرده است که تحقیقات برای شناسایی این فرد در حال انجام است. (اینجا)

واقعه – شهادت 38 نفر از هموطنانمان بدست یزیدیان در روز عاشورا
علت - اطلاعیه نیروی انتظامی مدعی کشته شدن فقط 7 نفر در جریان درگیری های روز عاشورا شد.۲ نفر با هویت معلوم در روز یاد شده در تقاطع خیابان‌های انقلاب و حافظ در جریان حمله و تهاجم با اشیای سخت به مأموران نیروی انتظامی زخمی شدند و پس از انتقال به بیمارستان جان باختند. یک نفر با هویت نامعلوم به علت سقوط از پل و ۲ نفر با هویت معلوم بر اثر برخورد خودرویی با آنان در تجمع اغتشاش‌گران جان باختند. یک نفر با هویت نامعلوم در جریان اغتشاشات با ضربات کارد کشته شده است. (اینجا)

واقعه – شهادت استاد سبز دانشگاه تهران شهید مسعود علی محمدی توسط انفجار بمب کنترل از راه دور
علت – رئیس دولت کودتا: «آدم ربایی و ترور» پرده‌ هایی از یك توطئه مشترك تلقی می شود. از یك سو ماموران جاسوسی و اطلاعاتی دولت آمریكا در كشورهای ثالث اقدام به ربودن چند شهروند ایرانی و انتقال آنها به آمریكا می كنند و از سوی دیگر عوامل سرسپرده و خائن او در داخل ایران دست به ترور یكی از شهروندان و صاحب‌ فكر و اندیشه می زنند. (اینجا)
خبرگزاری سپاه: گروهك موسوم به انجمن پادشاهی ایران ترور مسعود علیمحمدی استاد فیزیك دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. اعضای انجمن پادشاهی ایران در جریان فتنه‌ های پس از انتخابات 22 خرداد نیز با ورود به كشور در تخریب اموال عمومی و اغتشاش نقش داشتند. اعضای این انجمن ضمن حضور در اغتشاشات، وظیفه آموزش شیوه ساخت كوكتل‌ مولوتف و آتش زدن اماكن عمومی را به اغتشاشگران بر عهده داشتند كه در جریان دادگاه افشا شد. (اینجا)

ترور شهید مسعود علی محمدی قطعاً آخرین جنایت این حکومت نبوده و انفجارها و شلیک ها همچنان ادامه خواهند داشت. نام و نشان شهید و محل شهادت و نحوه آن متفاوت خواهد بود ولی توجیهات حکومت همچنان بر همین منوال خواهد بود.
حکومتی که بخواهد بر پایه جنایت و رذالت دوام داشته باشد، آیا زیبنده است که از واژگان "جمهوری" و "اسلامی" استفاده نماید؟
آیا موج میلیونی مردم در 22 بهمن را هم می خواهید با بمب و گلوله متوقف کنید؟

Posted via email from وبلاگ سهراب ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter