۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

امروز: ری شهری: هنر نيست كه از يك خانواده شهيد كودتاچي بسازيم

امروز:نماينده سابق ولي‌فقيه در امور حج و زيارت تاكيد كرد: بايد به گونه‌اي مديريت كنيم كه اگر كسي 10 درصد با ولايت‌فقيه موافق و 90 درصد مخالف است، به آن 10 درصد اضافه كنيم نه آنكه لگد بزنيم و آن 10 درصد را نيز نابود كنيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري صبح امروز در مراسم توديع خود و معارفه حجت‌الاسلام سيدعلي قاضي‌عسكر تاكيد كرد:‌ زبان،‌بيان و توان شكر اين نعمت عظيم را ندارم چرا كه خداوند متعال توفيق داد دو دهه از عمرم را در خدمت به اهداف بلند حج و زايران خدا بگذرانم.
وي افزود: سال 70 كه مقام معظم رهبري مسئوليت را بر من واگذار كردند حتي يك عدد موي سفيد در صورتم نبود اما امروز عكس اين قضيه است.
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري با اشاره به اينكه از مقام معظم رهبري تقدير مي‌كنم كه با حكم و عنايت و رهنمودهاي خود زمينه اين خدمت عظيم را فراهم كرد،‌ادامه داد: مقام معظم رهبري اهتمام فوق‌العاده‌اي به موضوع حج و برگزاري باعزت و اقتدار اين فريضه الهي داشتند و همانطور كه در حكم بنده تاكيد كرده بودند، خواستار پياده‌سازي آرمان‌ها و سياست‌هاي امام راحل در امر حج بودند؛ ايشان مانند شخص حضرت امام قوي‌ترين و جامع‌ترين پيام‌هايشان را براي حج مي‌دادند.
وي در ادامه بااشاره به كناره‌گيري خود از اين سمت يادآور شد: همچنان تاكيد مي‌كنم كه استعفاي من هيچ ارتباطي به تغييرات سازمان حج و زيارت ندارد و برخي از سايت‌ها به اشتباه در اين مورد اطلاع‌رساني كردند در حالي كه مايل بودند تا معاون جديدي انتخاب شود و من نيز موافقت مي‌كردم كه فردي جديد با توانايي لازم براي اين كار انتخاب شود.
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري افزود:‌ يك بار در سال 73 و يك بار نيز در سال 85 خدمت مقام معظم رهبري تقاضاي استعفا دادم اما ايشان نپذيرفتند و مقام معظم رهبري اعلام كردند كه تمام نمايندگي‌هاي شما پنج سال يا 10 سال خدمت مي‌كنند اما بنده 15 سال است كه در اين مسئوليت هستم و وقت آن رسيده تا شخص ديگري ادامه كار را عهده‌دار شود.
به گفته آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري مقام معظم رهبري چندين نفر را معرفي كردند و از ميان اين افراد اصلح‌ترين آن را خدمت ايشان معرفي و باز ايشان از من خواستند تا بر روي اين فرد فكر كنم. به مقام معظم رهبري اعلام كردم كه حجت‌الاسلام قاضي عسكر اعتقاد به سياست‌هاي نظام و مقام معظم رهبري را داشته و با سياست‌هاي سازمان سازگار است و ايشان را اصلح‌تر دانستند.
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري خاطر نشان كرد:‌ بعثه را در طول اين مدت با اين اعتقاد كه شعبه‌اي از دفتر ولي عصر امام زمان (عج) بوده و مكرر نيز در ايام حج به دوستان مي‌گفتم كه به گونه‌اي بايد عمل كنيد كه تصور كنيد مسئول كار خود ولي‌ عصر است و اين نظام نيز نظام ولايتي است.
وي ادامه داد:‌ حجت‌الاسلام سيدعلي قاضي‌عسكر معتقد به اين مفاد بوده و امانت‌داري او در تمام ابعاد بر همگان ثابت شده است، شجاعت در انجام تصميم‌ها،‌دلسوزي و وقت‌گذاري و امانت‌شناسي اين فرد محرز است؛ همان خصوصياتي كه مد نظر مقام معظم رهبري بوده در اين فرد وجود دارد.

اصولگراي واقعي از افراط و تفريط اجتناب مي‌كند
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري در ادامه با اشاره به خصوصياتي كه مد نظر مقام معظم رهبري بوده و طي 20 سال نيز دنباله‌روي آن كار كرده خاطر نشان كرد: از ابتداي مسئوليتم با اعتدال موافق بودم به طوري كه با تندروي و كندروي مخالف بوده و بايد سايه پربركت رهبري بر روي سر تمام سلايق سياسي باشد.
وي تصريح كرد: بايد به گونه‌اي مديريت كنيم كه اگر كسي 10 درصد با ولايت‌فقيه موافق و 90 درصد مخالف است، به آن 10 درصد اضافه كنيم نه آنكه لگد بزنيم و آن 10 درصد را نيز نابود كنيم.
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري با بيان اينكه ميانه‌روي و با رهبري بودن جاده رسيدن به هدف و آرمان‌هاي بلند اسلام است،‌عنوان كرد: اصولگرايي واقعي يعني همراهي رهبري و اجتناب از افراط و تفريط است به طوري كه اگر كسي از اصولگرايان تندروي يا كندروي كند، اصولگرا نيست.

مخالف را تبديل به دوست كنيم
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري با بيان اينكه در زمان امام صادق (ع) و امام علي (ع) و همه ائمه نيز تندرو و كندرو وجود داشت، تصريح كرد: هر افراط و تفريطي به سود دشمن است و همه بايد مراقب باشيم تا با كارهاي بي‌رويه به فتنه‌انگيزي دشمنان كمك نكنيم؛ هر كس بايد به نظام كمك كند نه دشمنان.
وي با بيان اينكه بايد تلاش كنيم تا از مخالفان نظام كاسته و به موافقان اضافه كنيم، افزود: بايد علاقه‌مندان به رهبري اضافه شوند، اين هنر نيست كه دوست را تبديل به دشمن كنيم بلكه هنر آن است كه مخالف را تبديل به دوست كنيم.
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري ادامه داد: امروز بايد براي نظام اسلامي دوست اضافه كرد، يك دشمن هم زياد است و هزار دوست در نظام اسلامي كم.

به اعتراض 10 درصدي هم بايد رسيدگي كرد
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري تاكيد كرد: يك درس سياسي اميرالمومنين براي نظام اسلامي و علوي آن است كه اگر يك فرد 10 يا 15 درصد اعتراض دارد به آن اعتراض رسيدگي شود نه آنكه 100 درصد مخالف شود. همراهي با رهبري از اوجب واجبات است و هر كس كه بخواهد خارج از اين چارچوب به نظام خدمت كند، خدمت نكرده بلكه با نظام دشمني كرده است.
وي با بيان اينكه تندروي و كندروي هر دو براي نظام ضرر دارد خاطر نشان كرد: در هر كار و سمتي كه بودم سعي كردم نه افراط و نه تفريط داشته باشم بلكه اعتدال را سرلوحه كار خود قرار دادم.

هنر نيست كه از يك خانواده شهيد كودتاچي بسازيم
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري با اشاره به خاطره‌اي از محاكمات كودتاي نوژه و بخشش تعداد زيادي از كودتاگران تاكيد كرد:‌ هنر نيست كه از يك خانواده شهيد كودتاچي بسازيم بلكه هنر آن است كه از يك كودتاگر شهيد بسازيم.
وي خطاب به ساير مسئولان گفت:‌ سياست علوي آن است كه علاقه‌مندان به رهبري و نظام بايد در هر مسئوليتي به دوستان نظام اضافه كرده و از مخالفان بكاهند.

كندروي و تندروي به ضرر نظام است،‌ اعتدال پيشه كنيد
آيت‌الله محمدي‌ري‌شهري تاكيد كرد: يقين دارم هر كس از اين نظام جدا شوند نظام ضربه‌اي نمي‌خورد و هر كس كه از رهبري جدا شود نيز نظام ضرر نمي‌كند بلكه خودش ضرر مي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: هر كس كه از اين نظام جدا شود خدا جايگزين مي‌آورد اما وظيفه ما اين است كه در شرايط فعلي از اين نظام و رهبري حمايت و ميراث‌دار خون شهدا باشيم. درعين حال تندروي و كندروي را كنار گذاريم چرا كه به ضرر نظام است و همراهي با نظام نيز همراهي با عاقبت ‌به خيري است.


امروز: ری شهری: هنر نيست كه از يك خانواده شهيد كودتاچي بسازيم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter