۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

جهان نيوز - باز هم پراکنده گویی در برنامه "روبه فردا"


برنامه 90 دقیقه ای "رو به فردا" با حضور جواد اطاعت و علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه از شبکه سوم سیما برگزار شد.

به گزارش جهان، علی رغم دعوت از چهره های صریح از هر دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب که به مانند مناظره قبلی از ویژگی های مثبت این برنامه بود، باز هم پراکنده گویی مانع از جمع بندی و نتیجه گیری صحیح در ریشه یابی جریان اخیر شد.

بنابراین گزارش جواد اطاعت در ابتدای برنامه با لحن تند درد و دلهای چند ماهه اخیر جریان معترض را مستقیماً از رسانه ملی بیان نمود. وی ضمن معرفی خود با بیان اینکه علاقه وافری به کروبی دارد گفت با افتخار به میرحسین موسوی رای دادم و مانند مهمانان قبلی فقط منتقد وضع موجود نیستم بلکه مخالف آن هستم.

سخنان اطاعت که از هر دری سخنی می گفت، اولین اظهارات تلویزیونی میرحسین موسوی را در جریان انتخابات گذشته به اذهان متبادر می کرد.

وی در توجیه حرکات افراطی عده ای پس از انتخابات از ریل قطار، گرانی نان سنگک، آزاد سازی بنزین، هدفمند کردن یارانه ها، توقیف مطبوعات، به زندان افتادن برخی دوستانش و دهها موضوع دیگر سخن گفت.

مجری برنامه نیز که با متانت خود به پراکنده گویی جواد اطاعت گوش می داد در چندین مورد با لبخند به اطاعت تذکر داد که موضوعات را دسته بندی شده مطرح نموده و قاعده مناظره را رعایت کند.

با این حال علیرضا زاکانی ضمن پاسخ به اظهارات پراکنده اطاعت، حساب تعدادی محدودی اغتشاش گر را از معترضین به نتایج انتخابات و هواداران کاندیداهای مغلوب جدا نمود و بیان کرد به دلایل ایجاد التهاب در جامعه که ناشی از توهمات برخی کاندیدا ها بود اشاره کرد.

به جاست تا برنامه ریزان صداوسیما با تعیین موضوع مشخص، از مهمانان برنامه بخواهند صرفاً در موضع تعیین شده صحبت نموده و با پراکنده گویی مانع از مشخص شدن حقیقت نشوند.

البته اقدام مثبت صداوسیما که به تدریج با کسب تجارب بیشتر نوید روشنگری و مشخص شدن حقیقت را به مخاطبان می دهد، بسیار قابل تقدیر است.

مشروح سخنان جواد اطاعت و علیرضا زاکانی را می توانید در اینجا بخوانید.



جهان نيوز - باز هم پراکنده گویی در برنامه "روبه فردا"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter