۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

عدم تمکین حکومت به خواسته های ملت، کشور را به سوی بحرانی بی بازگشت سوق خواهد داد.


دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸

اتحاد جمهوریخواهان ایران:
خشونت علیه جنبش آزادیخواهانۀ مردم را به شدت محکوم می کنیم
عدم تمکین حکومت به خواسته های ملت، کشور را به سوی بحرانی بی بازگشت سوق خواهد داد.

روز یکشنبه خیابان های تهران، شيراز، اصفهان، نجف آباد، بابل، اراك، اردبیل، تبريز و ... شاهد حضور گستردۀ مخالفان حکومت کودتا بودند. طنین مبارزات آزادیخواهانۀ مردم بار دیگر فراتر از مرزهای ملی، جهانیان را متوجه جنبش دموکراسی خواهانۀ ملت ایران کرد. پاسخ حکومت این بار نیز، هم چون شش ماه گذشته، گسیل هزاران نفر از نیروهای سرکوب رسمی و غیر رسمی به خیابان ها و ضرب و شتم و کشتار معترضان آزادیخواه بود. دولت جمهوری اسلامی در روز عاشورای امسال، بک بار دیگر، خیابان ها را به خون آزادیخواهان کشور رنگین ساخت. بنا به اعتراف پلیس تهران، ۸ نفر در تهران جان باخته اند. از جمله جانباختگان این روز آقایان سید علی حبیبی موسوی (خواهر زاده میر حسین موسوی) مهدى فرهادى نيا، محمد على راسخى نيا، امير ارشدى و شهرام فرجى هستند.
اتحاد جمهوریخواهان ایران با ابراز انزجار از وحشیگری عوامل حکومت در روز عاشورا، جان باختن قربانیان خشونت حکومتی را به خانواده های سوگوار تسلیت گفته و با آنان اعلام همدردی می کند. ما موکدا خواهان پایان دادن به خشونت علیه مردم و شناسائی و مجازات آمران و عاملان این جنایات هستیم.
اعمال خشونت علیه راهپیمائی های اعتراضی مردم و دامن زدن به جو نا امنی و جنگ تن به تن در خیابان ها، حمله به تجمعات، مراسم و برهم زدن سخنرانی ها، بازداشت های فله ای فعالان سیاسی و فرهنگی نشان دهنده قدرت آمران و عاملان سرکوب حکومتی نیست، بلکه بیانگر بی مسوولیتی در قبال سرنوشت کشور و ناتوانی در مقابل پایداری شهروندان و پافشاری آنان بر مطالبات به حق و قانونی خویش است.
مردم کشور ما امروز بار دیگر برای تحقق همان مطالباتی پای می فشارند که در انقلاب بهمن ماه ۱۳۵۷ برای به دست آوردن آن ها به پا خاستند. خواسته هائی که از انقلاب مشروطیت تاکنون برآورده نشده و طی سی سال گذشته به خشن ترین وجه پایمال نیز گشته اند. مردم خواهان تمکین حکومت به ارادۀ ملت ، تامین حقوق و آزادی های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و برگزاری انتخابات آزاد در کشور هستند. تنها راه پایان دادن به بحران کنونی و بازگشت ثبات سیاسی به کشور، تضمین حقوق مردم و گردن نهادن به مطالبات آن ها در استقرار دمکراسی، رعایت حقوق انسانی و تامین حقوق شهروندی است.
تجریۀ شش ماه گذشته نشان داده است که ادامۀ سرکوب و ضرب و شتم آزادیخواهان معترض در خیابان ها و قتل آن ها، راه به جائی نخواهد برد. کاربرد خشونت و ارتکاب جنایت بسیار سریع تر از آن چه حاکمان تصور می کنند شیرازه امور را از هم گسیخته و کشور را به لبه پرتگاه می کشاند. سیاست سرکوب برنده ای نخواهد داشت و در راستای فروپاشی کشور است.
اتحاد جمهوری خواهان ایران تنها راه برون رفت از بحران را تمکین حکومت به خواست های قانونی ملت می داند. باز گردانیدن اوضاع به شرایط قبل از ۲۲ خرداد ناممکن است. ایستادگی حکومت در برابر مردم تنها به تشدید بحران منجر خواهد شد. آزادی خواهان ایران، تسلیم خشونت حکومتی نخواهند گشت و از هیچ کوشش صلح آمیزی برای وادار ساختن حاکمیت به پذیرش حقوق پایمال شده خود فرو گذار نخواهند کرد.
اتحاد جمهوریخواهان ایران، به عنوان بخشی از جنبش آزادیخواهانه شهروندان کشور، مراتب همبستگی خود را با مبارزات آزادیخواهانه ملت ایران و پشتیبانی خود را از مردم در برابر عوامل سرکوب حکومتی اعلام می دارد و تداوم مبارزات مسالمت آمیز و شجاعانه ملت ایران و تقویت آن را تنها راه استقرار دمکراسی در کشور می داند.

هیات سیاسی اجرایی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸
۲۸ دسامبر ۲۰۰۹



سايت جمهوری: "عدم تمکین حکومت به خواسته های ملت، کشور را به سوی بحرانی بی بازگشت سوق خواهد داد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter