۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

انتقادامامی كاشانی ازبرخورد تندبا معترضان

امام جمعه موقت تهران تاكید كرد:باید از برخوردهای تند، ضداخلاقی و بی‌ارزش دست برداشت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله امامی‌كاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به شهادت دكتر مسعود علی‌محمدی استاد دانشگاه تهران به دست عوامل استكبار جهانی اشاره كرد و گفت: این شهادت‌ها و جنایت‌ها كه دشمن انجام می‌دهد همواره برای این كشور موجب تكامل بوده و امیدوارم شهادت این دانشمند نیز موجب كمال و ترقی بیشتری شود.

وی تاكید كرد: دانشگاهیان باید این مساله را مد نظر قرار داده و تعجب كنند كه دشمن كجاها را نشانه گرفته است و به همین دلیل به كلاس‌های درس و ارتقای دانش خود اهمیت بیشتری دهند و بدانند استكبار جهانی به دنبال جلوگیری از تكنولوژی ، دانش دانشمندان ایرانی و انرژی هسته‌ای را تنها بهانه‌ای برای خود كرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حضور مردم در نهم دی‌ماه برای خنثی كردن توطئه‌های دشمن در روز عاشورا تقدیر و تشكر كرد و گفت: نگهداشتن انقلاب و نظام و حمایت از نظام بسیار مهم است و شیوه‌ای است كه امام راحل به آن توجه داشته و در مقاطع مختلف دستور حضور مردم به خیابان‌ها را می‌دادند.
وی به یكی از آیه‌های سوره مباركه نحل اشاره كرد و گفت: در ذیل این آیه شریفه به ما می‌گوید اگر در رسیدن به حق استدلال كافی نبود و شخص موعظه را نپذیرفت با جدال و مناظره با او مواجه شده و به بحث با او بنشینید.

امامی‌كاشانی با بیان اینكه مناظره‌ها یا خوب نیست یا خوب است و یا احسن و بهتر است ادامه داد: قرآن به صراحت اعلام می‌كند كه خدا به جدال حسن راضی نیست و می‌گوید باید احسن باشد چرا كه اگر جدال مقداری مشكل داشته باشد اصل بحث را خراب می‌كند.
خطیب نماز این هفته تهران افزود: این موضوع خطاب به عامه مردم نیست بلكه خطاب به خطیب، استاد دانشگاه، مسوول، وزیر و یا هر كسی است كه در جامعه می‌تواند حركتی به وجود آورد و باید به گونه‌ای بحث كرد كه شخص مجاب شده و موضوع را بپذیرد و كسانی هم كه موضوع را مشاهده می‌كنند بتوانند آن را بپذیرند.
وی ادامه داد: به بیان‌های متنوع و با تعبیرهای مختلف می‌توان مساله‌ای را كه در روز عاشورا پیش آمد بازگو و تحلیل كرد در این راستا روزنامه‌نویسان باید به موضوع به نحو احسن بنگرند و مناظره‌كنندگان در صداوسیما نیز باید به احسن سخن بگویند.
وی ادامه داد: صداوسیما كه دستگاهی است برای مطرح كردن فرهنگ دین، باید توجه داشته باشد كه چه كسانی را به برنامه‌ها دعوت می‌كند و آنها چگونه حرف و یا استدلال می‌كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیان حدیثی از پیامبر اكرم پرداخت و گفت: حضرت در حدیثی می‌گوید جمعی كه متشتت بوده و با یكدیگر اختلاف دارند اما همه آنها می‌خواهند به جاده حق بروند اگر طوفان شده و فضا غبارآلود شود عده‌ای می‌گویند به یمین رفته و عده‌ای می‌گویند به یثار كه هر دو به پرتگاه پرت می‌شوند اما آنهایی كه صبر كردند و طوفان و غبار از بین رفت می‌دانند راه را چگونه باید بروند.
وی خاطرنشان كرد: افرادی كه به این تجمعات حضور می‌یابند یك دفعه متوجه می‌شوند كه در برابر قانون اساسی و ولایت فقیه نشانه گرفته‌اند در حالی كه ولایت فقیه ضامن اصل تمام قانون اساسی است .اما اینكه اینگونه استدلال كنند كه من تنها راه می‌روم و با این موضوعات كاری ندارم درست نیست.
وی ادامه داد: زمانی كه یك هواپیمایی قصد سفر به كشوری را دارد باید شرایط و مقررات بین‌المللی را رعایت كند و در هواپیما نیز باید محافظانی باشند تا اگر هواپیماربایی خواست هواپیما را به كشور دیگر ببرد جلوگیری كند چراكه امكان دارد هواپیماربا هواپیما را به یك كشور دشمن ببرد هرچند كه خلبان، كمك‌خلبان و یا مسافران هواپیما دوست نداشته باشند كه به آن كشور سفر كنند.
وی تاكید كرد: به همین دلیل زمانی كه بنا شد حركتی صورت گیرد كه در آن افرادی وارد شده و جمع را به بی‌راهه ببرند باید توجه داشت دشمن می‌خواهد از هر روشی علیه كشور اقدام كند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به جوانان گفت: پیاده‌روی كردن در این تجمعات چه در گوشه و چه در وسط خیابان مانند كار همان هواپیماربایی است كه می‌خواهد هواپیما را به سمت كشور دشمن ببرد.

آیت‌الله امامی‌كاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه باید در كشوربرخوردها علمی و اخلاقی شود اظهار داشت: باید از این برخوردهای تند ضداخلاقی و بی‌ارزش دست برداشت. دشمن از این رفتارها و برخوردهای تند علیه نظام سوءاستفاده می‌كند.
وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه قائل به جذب حداكثری و دفع حداقلی هستم گفت: این كلمات و ارشاداتی كه از طرف ولی امر می‌شود را باید به خوبی توجه كرد و افرادی كه در مناظره‌های صداوسیما حضور می‌یابند باید به شرایط جامعه، جهان و دشمن توجه كنند و حساب كند این كشور در اقیانوس در حركت است چرا به آن چنگ می‌زنید؟ باید افراد در جهت كمال و پیشرفت این نظام سخن بگویند و اگر نقدی هم دارند نقدهای خود را منصفانه و مستدل بیان كنند و گروه دیگر نیز آن را قبول كند.
امامی‌كاشانی در پایان گفت: در این روزها و این شرایط جز دعا و خواستن از امام زمان راهی نمی‌بینم و قطعا باید به حضرت توسل كرد.


انتقادامامی كاشانی ازبرخورد تندبا معترضان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter