۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

علی مطهری سخنگوی سران فتنه است




درگیری لفظی علی مطهری و حسین شریعتمداری بالا گرفت تا جایی که مطهری نوشت "شریعتمداری و دیگر همفکرانش علاقه‌ی خاصی به شعله‌ور ماندن آتش این فتنه" دارند و مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده آیت الله خامنه ای در این روزنامه در پاسخ، وی رابا واژه‌هایی چون "کج فهم، ساده لوح، بی‌شرم، خجالت بکش..." مورد خطاب قرار داد.
مظهری که از نمایندگان میانه روجناح راست به شمار می رودپیش از این در پاسخ به روزنامه‌ کیهان، ضمن زیر سئوال بردن سیاست‌ها و عملکردهای احمدی‌نژاد، "اصرار" حسین شریعتمداری به "پیروی سران حوادث اخیر از فرمول دیكته شده استراتژیست‌های آمریكایی و اسرائیلی" را ناشی از "ذهنی خیال‌پرداز و واقعیت‌گریز" دانسته و به او پیشنهاد کرده بود چند روزی به یک منطقه خوش آب و هوا سفر کنند، تا ببینند "آتش این فتنه" چگونه خاموش خواهد شد.

انتقادهای بی‌سابقه در صدا و سیما
حملات حسین شریعتمداری به فرزند آیت الله مطهری وقتی شدت گرفت که او هفته‌‌ گذشته با شرکت در برنامه "روبه فردا" سخنانی در انتقاد از عملکرد دولت احمدی‌نژاد بیان کرد. مطهری که به عنوان حامی احمدی‌نژاد در این برنامه شرکت داشت با گفتن اینکه کروبی و موسوی و احمدی‌نژاد دچار "لغزش و اشتباه سیاسی" شده‌اند، در پاسخ به سئوال مجری برنامه مبنی بر اینکه "این موضوع تا کجا لغزش محسوب می‌شود و ادامه آن را چه باید نام گذاشت"، گفت: "ممکن است کسی بگوید من ضمن آنکه ولایت فقیه را قبول دارم، این نظر خاص مقام معظم رهبری را قبول ندارم و به عقیده من چنین فردی هنوز از چارچوب نظام خارج نشده و صرف قبول نداشتن، مادامی که به اقدام عملی منتهی نشود به این معنی نمی‌تواند باشد."
مطهری در ادامه گفت:‌ "مردم، افراد متدین و حزب اللهی باید قبول کنند که هر حکومتی تعدادی مخالف دارد و ما باید مخالفان نظام را به رسمیت بشناسیم."
وی سپس با اشاره به حوادث بعد از انتخابات، برخورد با مردم را "خوب" ندانست و تصریح کرد که خطای دولت این بود که حساب "رهبران آشوب" را از مردمی که واقعا "فکر می کردند تقلب شده" جدا نکرد.
مطهری با اشاره به آخرین بیانه موسوی که به گفته او به "قانونی بودن دولت اعتراف شده"، گفت: ‌"عادت نکرده‌ایم که یک گروه معترض ببینیم که بیایند حرف خود را بزنند."
فرزند شهید مطهری حوادث بعد از انتخابات را حاصل "لج و لجبازی" نخبگانی دانست که اشتباه کرده‌اند و آن را ادامه داده‌اند. وی با اشاره به مناظره‌های تلویزیونی قبل از انتخابات گفت که شروع بی‌حرمتی‌ها و این اتفاقات از مناظره‌های تلویزیونی بود که در آن "برخی حرمت‌ها شکسته شد و پرده حیا میان مردم و حکومت تا حدودی دریده شد" به همین خاطر احمدی‌نژاد باید به خاطر حرف‌هایی که در مناظره زده از مردم عذرخواهی کند.
وی با اشاره به بازداشت‌ها و برخوردهای صورت گرفته با مردم و فعالین سیاسی در طی ماه‌های بعد از کودتای انتخاباتی نیز گفت: "من با بسیاری از این بازداشت‌ها مخالفم، اگر جرمی صورت دادند که باید سریعا مورد بررسی قرار گیرد وگرنه چه دلیلی دارد هنوز عده‌ای بعد از هفت ماه در زندان هستند، این رفتارها اشتباه است."

حمله کیهان به مطهری
صحبت‌های علی مطهری با واکنش تند حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان مواجه شد. شریعتمداری در یادداشتی با گفتن اینکه روی سخن این نوشته "فقط با ایشان نیست" مطهری را از جمله کسانی دانست که از روز "غفلت یا ساده‌اندیشی" و یا "آلودگی‌های سیاسی و مالی" نقش "ستون پنجم" دشمن را با طرح "آشتی ملی" بازی می‌کنند.
وی با اشاره به صحبت‌های مطهری در مورد اشتباه احمدی‌نژاد "با قبول فرض این اشتباه از جانب احمدی‌نژاد" در مناظره‌ی تلویزیونی از وی پرسید: "آيا چنانچه عليه آقاي هاشمي رفسنجاني حرفي زده شود، پاسخ آن، حمايت از اسرائيل و آمريكا و اهانت به امام(ره) و انقلاب و امام حسين(ع) است؟"
شریعتمداری در این مقاله با اشاره به "اسناد غیرقابل انکار موجود در کیهان" که هیچ‌گاه هم ارائه نشده، موسوی و کروبی را به عنوان "سران فتنه" به پیروی از "فرمول ديكته شده آمريكا و اسرائيل براي فتنه انگيزي پيروي" متهم کرد و این نکته را که مطهری آغاز حوادث را "مناظره‌های تلویزیون" می داند، "مضحک و خنده‌دار" خواند.
شریعتمداری همچنین با تکیه بر "خودی و غیرخودی" از مطهری خواست مشخص کند که "منظورش از اینکه در ماه‌های گذشته هر دو طرف اشتباه کرده‌اند"، چیست و کدام‌ طرف‌ها منظورش است؟ طرفداران نظام اسلامی و وفاداران به آن یا دشمنان و حامیان اسرائیل؟ شریعتمداری نوشت: آقای مطهری اگر "بی‌طرف" هستید، "بی‌طرفی در اسلام معنا ندارد» و "بي طرف ها چه بخواهند و چه نخواهند در مقابل اسلام و انقلاب ايستاده‌اند."
شریعتمداری در ادامه با اشاره به سخنان مطهری مبنی بر اینکه "هر دو طرف دست به خشونت زده‌اند» بدون اشاره به کشتار و بازداشت هزاران تن از مردم طی ماه‌های گذشته، وظیفه‌ی نیروی انتظامی را برخورد با کسانی دانست که در ماه‌های گذشته به «تحریک محافل بیگانه قمه‌کشی و آشوب‌آفرینی کرده‌اند".

پاسخ مطهری به حمله کیهان
انتشار این مطلب، باعث شد که روزنامه کیهان دیروز با "عذرخواهی از ساحت شهید مطهری" و "بیت ایشان" که شامل علی مطهری هم می‌شود، جوابیه این نماینده اصولگرای مجلس به کیهان را منتشر کند.
مطهری با اشاره به آغاز "فتنه اخیر" که از "مناظره‌ احمدی‌نژاد و موسوی" آغاز شده و شریعتمداری این ادعا را «مضحک و خنده‌آور» خوانده بود، نوشته است: "مردم ايران شاهد بودند كه احمدي نژاد در آن مناظره به جاي ارائه برنامه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي خود، به اجراي يك پروژه از پيش تعيين شده پرداخت و با لگدكوب كردن حرمت و آبروي برخي مومنان درصدد افزايش آراء خود برآمد."
مطهری با بیان اینکه شعار "عدالت‌ورزی" احمدی‌نژاد "یک ابزار" جهت "غلبه بر حریف" بوده، پرسید: "اولا چرا ايشان در چهار سال رياست جمهوري خود به فكر افشاي اين افراد نيفتاد و ثانياً چرا درباره افراد مشابه در ميان حاميان خود سخني نگفت و ثالثاً چرا زماني كه آقاي پاليزدار همين مطالب را مطرح كرد از او حمايت نكرد تا آنجا كه وي به زندان افتاد؟"
وی افزود:"نيازي به مغالطه و خلط مبحث نيست؛ سخن در اين است كه رئيس‌جمهوری زمينه فتنه را فراهم كرد نه اينكه وي عامل همه حوادث بعد از انتخابات است. فتنه بدون زمينه نمي تواند متولد شود و بدون آن مناظره تخم فتنه كاشته نمي شد. اين كجا و آن خود به ناداني زدن كيهان كجا؟"
مطهری با اشاره به اینکه تنها مساله توهین به هاشمی مطرح نبوده، ادامه داد که در آن مناظره طوری به مردم "القا" شد که گویی کشور قبل از دولت نهم در دست "دزدان" بوده و "نيروي نجات بخش تنها چهار سال است كه به فرياد آمده است".
مطهری آنگاه با ذکر این‌ نکته پرسید: "آيا اين توهين به رهبر فقيد و كنوني انقلاب و دريدن پرده هيبت و حرمت نظام اسلامي نبود؟"
مطهری اگر چه با استناد به سخنان آقای خامنه‌ای "جرم بزرگ" را "ادعای تقلب" در انتخابات دانست، اما افزود: "نبايد از ظلم كوچكتر كه توسط طرف خودي انجام پذيرفت غافل شويم. جناب عالي و همفكرانتان چنان از وحدت و آشتي مي ترسيد كه جن از بسم الله، زيرا دوست داريد از اين فرصت استفاده نموده و شخصيت‌هايي را از انقلاب حذف كنيد و فكر مي‌كنيد ديگر چنين فرصتي به دست نمي‌آيد."
مطهری در این نامه از معترضان قانونی که "فرصت‌طلبان" هم بین‌شان نفوذ کرده و "مدیران بحران" به عنوان دو طرف درگیر یاد و از "طرف سومی" به عنوان "توده‌های چند ده میلیونی" مردم یاد می‌کند که در این میان "نگران" جگرگوشه‌شان "انقلاب اسلامی" هستند.
مطهری در ادامه با بیان اینکه "مادام كه فردي عليه نظام اسلامي اقدام عملي نكرده است از حوزه نظام و اسلام و ولايت فقيه خارج نشده است." شریعتمداری را طبق "تحلیل‌های" خود وی از "مخالفین ولی فقیه" می‌شمارد. فرزند مطهری از شریعتمداری می خواهد که فهرستی از مطالبی که پس از تاکید "رهبری" نسبت به "جذب حداكثري و دفع حداقلي" منتشر کرده و نام یک "مجذوب" را اعلام کند. مطهری سپس می‌نویسد: "آقاي شريعتمداري با اينكه مي‌داند بازداشت آنان در شرايط فعلي خواست ولي فقيه عادل نيست، هر روز با استفاده از بيت المال به ده‌ها زبان برطبل بازداشت می‌كوبد و در جاي قاضي نشسته به كمتر از اعدام هم راضي نمي شود. آيا اين جز مخالفت با نظر ولي فقيه است؟ آيا طبق مباني باطل و با اصطلاحات خود جناب آقاي شريعتمداري ايشان به دليل مخالفت با نظر ولي فقيه به جرگه «دشمنان تابلودار» نظام نپيوسته و با آنان «پالوده» نمي خورد و «پياده نظام دشمن» نشده است؟"

پاسخ دوباره شریعتمداری
شریعتمداری هم در زیر جوابیه مطهری با متهم کردن وی به "ناسزاگویی به کیهان"با به کارگیری از واژه‌های چون "کج فهم، ساده لوح، بی‌شرم، خجالت بکش..." با تکیه بر ادبیات گذشته خود و تاکید دوباره بر مسائل قبلی به حمله‌ مجدد به مطهری و طرح و تکرار اتهامات علیه معترضان و رهبران جنبش سبز روی می‌آورد.
شریعتمداری به موضوع مناظره‌ انتخاباتی، به فحاشی به احمدی‌نژاد چند ماه قبل از "مناظره کذایی" اشاره می کند و مدعی می‌شود که طبق "اسناد مکتوب و موجود" در طول چهار سال قبل "320 هزار" تهمت و افترا علیه احمدی‌نژاد مطرح شده است. شریعتمداری باز هم مدعی می‌شود که "برخي از عوامل اصلي فتنه نيز به اين واقعيت تلخ اعتراف كرده اند و عجيب است كه آقاي علي مطهري كاسه داغ تر از آش شده اند".
شریعتمداری با بیان اینکه اگر آقای مطهری اندکی "مطالعه و بررسی" می‌کرد متوجه می‌شد "فتنه اخیر" از مدت‌ها قبل از سوی "آمریکا، انگلیس و اسرائیل" طراحی و دیکته شده است، ادامه می‌دهد: حتی "کند ذهن‌ترین" افراد این مساله را متوجه می‌شوند که "هدف نهايي سران فتنه، مقابله با اساس انقلاب، نظام جمهوري اسلامي، امام(ره)، رهبري و مباني اعتقادي شيعه بوده است."
وی باز هم اشاره می‌کند که:كيهان براي اثبات وابستگي سران فتنه به آمريكا و اسرائيل صدها سند غيرقابل انكار ارائه كرده است، جنابعالي كداميك از آنها را نفي مي كنيد؟ سران فتنه با آنهمه حمايت مالي و تبليغاتي و هزاران سايت و نشريه تاكنون نتوانسته اند كمترين خدشه اي به اين اسناد وارد كنند. شما كه جاي خود داريد!
شریعتمداری آنگاه با تکرار اتهامات و مواردی که در پاسخ‌های قبل آورده، از مطهری به عنوان "سخنگوی سران فتنه" یاد می کند که بدون آنکه بخواهد در این نقش ظاهر شده است. وی در مورد پیشنهاد سفر به منطقه خوش و آب هوا از جانب مطهری به عنوان "رشوه به کیهان" یاد می کند و از مطهری می‌خواهد که "مواظب" باشد که این رشوه از بودجه 400 میلیون دلاری آمریکا که برای "مقابله با اسلام و امام و رهبری" تصویب شده، نباشد.


علی مطهری سخنگوی سران فتنه است - roozonline.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter