۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

جنبش راه سبز - پاسخ به آقای لاریجانی

سهراب روح الامینی

آقای علی لاریجانی (رئیس مجلس) در صحبت های خود در قم به این نکته اشاره کرده که "استراتژی آمریكا و غرب این است كه با دامن زدن به اختلاف در داخل كشور، فرسایش در توان ملی ایجاد كنند. بهانه‌ای كه دستاویز قرار دادند انتخابات بود ولی همت آنان اختلاف‌افكنی و نشانه‌گیری دو ركن اصلی بود یكی روحانیت و معارف اهل بیت و دیگر ولایت فقیه. خیلی عجیب است آنها انتخابات را بهانه قرار دادند اما عمده حمله آنان به ولایت فقیه است. ولایت فقیه چه نقشی در بحث انتخابات دارد؟ ولایت فقیه شرایط را آماده انتخابات وسیع 85 درصدی نمود اگر مشاجره‌ای دارید چه ربطی به ولی فقیه دارد این نشان می‌دهد مسئله انتخابات نیست بلكه با حوادث روز عاشورا و قبل از آن در قم كاملاً مكشوف شد كه آنها عامل تداوم اقتدار ایران را هدف گرفته‌اند و متأسفانه برخی هم با غفلت زمینه حركت‌های ضد دینی و ضد انقلابی را فراهم نمودند، اینجاست كه باید توجه جدی نمود". (به نقل از آینده)

واقعا رخدادهای بعد از انتخابات یک پروژه (وقایعی که اراده ای مشخص از سوی فرد یا افراد، دولت یا دولت هایی با هدف خاص دنبال می شده) یا یک پروسه (روندی از وقایع که به صورت علی در پی هم آمده اند) بوده است؟

سوال من از آقای لاریجانی این است: اگر ما کنشگران در عرصه اجتماع را افرادی عاقل و دارای فهم بدانیم، با آنچه بعد از انتخابات رخ داد، آیا انتظاری غیر از این باید از آن ها داشته باشیم که بعد از حدود شش ماه، امروز علیه رهبری شعار دهند؟ چه کسی بعد از انتخابات با اعتراض سبز ها با مشت آهنین برخورد کرد؟ آقای احمدی نژاد یا رهبری؟

چه کسی دستور دستگیری سران احزاب و ستادهای اقایان موسوی و کروبی را داد؟ قوه قضائیه زیر نظر رهبری یا آقای احمدی نژاد؟

چه کسی روز شنبه بعد از انتخابات در خیابان های ولی عصر و فاطمی با شقاوت تمام سبز ها را سرکوب کرد؟ نیروی انتظامی زیر نظر رهبری یا هواداران آقای احمدی نژاد؟

چه کسی راه های پیشنهادی برای حل مسالمت آمیز اختلاف بعد از انتخابات را با قاطعیت رد کرد و به عنوان یک ترفند سیاستمدارانه، معترضان را به قانون و شورای نگهبانی که معترضان به رفتار وی ایراد داشتند، حواله کرد؟ رهبری یا آقای احمدی نژاد؟ در حالی که در همین ایام، آیت الله جوادی آملی به صراحت در بیانات خود اظهار داشتند که وقتی مشکل از خود قانون است، نمی توان مشکل را با قانون حل کرد؟ وقتی که قانونگزار، مجری و ناظر یکی هستند، مشکل به وجود می آید. ولی فقیه برای همین مواردی است که قانون قادر به حل مشکل نیست. اما این نصایح و نصایحی که محرمانه بسیاری از علما و دلسوزان به رهبری کردند، چه کسی نادیده گرفت و باز هم با مشت آهنین با معترضان برخورد کرد؟ رهبری یا آقای احمدی نژاد؟

کشتارهای خیابانی، دستگیری ها، وقایع کوی دانشگاه، فجایع کهریزک و ده ها عمل دیگری که امروز هر وجدان آگاه و بیداری آن را محکوم می کند، توسط چه نیروهایی انجام شد؟ نیروهای تحت امر رهبری (نیروی انتظامی، نیروهای پاسدار ولایت – لباس شخصی ها- پاسداران و بسیجی ها) یا احمدی نژاد؟ فرماندهان سپاه و رئیس ستاد نیروهای مسلح که مسئولیت وقایع را بر عهده گرفتند، منصوب رهبری بودند یا آقای احمدی نژاد؟ این که اعتراف فرماندهان سپاه بود که ما بدون دستور و امری ولی فقیه کاری انجام نمی دهیم.

این صدا و سیمای تحت نظر رهبری بود که از روز بعد از انتخابات رهبران معترضان را نه تنها بایکوت خبری کرد که علیه آن ها هر آنچه توانست انجام داد یا صدا و سیمای آقای احمدی نژاد؟

دستگاه قضایی که با معترضان و حتی آنانی که در اعتراضی شرکت نداشتند، بر مبنای ظن و گمان، احکام سنگین صادر می کند، و همه می دانند که این احکام بر مبنای فهم و علم قاضی صادر نشده، بلکه به دستور صادر شده است، زیر نظر رهبری است یا آقای احمدی نژاد؟

چه کسی برخلاف نظر صریح مجتهدان و مراجع، اظهارات متهم در شرایط شکنجه را معتبر دانست و راه را برای قضاوت بر مبنای اقاریر در شرایط شکنجه را باز کرد؟ سخنان رهبری در نماز جمعه یا سخنان اقای احمدی نژاد؟ چه کسی به سیاست در نماز جمعه اقاریر متهمان را در انفرادی علیه خود آن ها قابل استناد و علیه دیگران غیر قابل استناد معرفی کرد؟ گفتم به سیاست، چون که آن روزها رهبری به این نتیجه رسیده بود که باید به آقای هاشمی امتیازی بدهد.

روحانیونی که در این مدت به هر شکل ممکن علیه معترضان فضا سازی کردند، منصوبین رهبری بودند یا آقای احمدی نژاد؟ امامان جمعه، اعضای شورای نگهبان و ... ؟

چه کسانی بدون این که در مسند قضاوت باشند، مدام علیه معترضان احکام محارب، مفسد فی الارض، باغی و نظایر آن صادر می کنند. بی آن که جق چنین کاری را داشته باشند؟ چه کسی از صدا و سیما توصیه می کند که معترضان را دستگیر نکنید. آن ها مظلوم نمایی می کنند. بکشید آن هارا. هر چه بیشتر بکشید بهتر است.

حال شما خود را به جای سبزها بگذارید. اگر شما بودید چه می کردید؟ باز هم شعار "رای من کو؟" سر می دادید و به شعار علیه رفتار آقای احمدی نژاد بسنده می کردید یا علیه کسی شعار می دادید که همه این اعمال از سوی نهادهای تحت نظر و امر او انجام شده است؟ آن هم نهادهایی که به اصطلاح "امربر" هستند یا طی دوره بیست ساله ولایت رهبر کنونی "امربر" شد اند. آیا موضعگیری علیه ولی فقیه کنونی، که شعار عمده و اصلی معترضان در عاشورا بود، یک پروژه است که از خارج اداره می شود یا پروسه ای است که طی این شش ماه طی شده است؟ پروسه ای که مهمترین عامل دخیل در آن رهبری، موضعگیری ها و عمل وی بوده است. پروسه ای که هر فرد عاقل مخالفی هم که در آن قرار می گرفت، وی را به همین موضعگیری می رساند که احمدی نژاد، دولت وی و سایر نهادها کاره ای نیستند. بلکه صحنه گردان اصلی این ماجراها ولی فقیه است؛ مطلبی که هواداران ولی فقیه نیز بر آن اصرار دارند. همان طور که در دوره قبل از انقلاب، چنین پروسه ای طی شد.

با نگاهی به گذشته می توانید دریابید که چگونه آقای خمینی دهه 1320 که می گفت، در طول تاریخ روحانیون همیشه مشاور پادشاهان بوده اند، و آقای خمینی دهه 1340 که می گفت، ما می خواهیم شاه مملکت با عزت حکومت کند، و آقای خمینی که راضی به این بود که فقط پنج مجتهد بر قوانین مجلس شورای ملی نظارت داشته باشند (طبق قانون اساسی) و تعارضی در این نمی دید که هم احکام اسلام اجرا شود و هم شاه حکومت کند، درسال 57 به شعار "شاه باید برود" رسید؟ آیا آن هم پروژه بود یا یک پروسه که شاه با برخوردهای خود با معترضان در چارچوب قانون اساسی آن را تقویت کرد؟

آقای لاریجانی، اگر قصد حل مسائل بعد از انتخابات را دارید، گام اول واقع بینی است. خود را فریب ندهید. با تحلیل غلط نمی توان عمل درست انجام داد.

آنچه این روزها شاهد آن هستیم، نتیجه تبعیض، تحقیر و اهانتی است که ولی فقیه نسبت به بخشی از مردم و ملت خود روا داشته است. زمانی که ولی فقیه مردم را به "خودی" و "غیر خودی" تقسیم نمود و با بیان این مطلب که خودی ها باید در دایره اصلی قدرت باشند، سهم خودی ها را از مزایای قدرت، احترام و ثروت نسبت به غیر خودی ها بیشتر کرد، اولین گام را برای تبعیض و در پی آن تحقیر، بر داشت. ان فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا، یستضعف طائفه منهم. به تبعیض های دور ولی فقیه کاری ندارم، به سخنرانی های ایشان در دوره بعد از انتخابات مراجعه کنید. تبعیض و تحقیر را در آن خواهید یافت.


جنبش راه سبز - پاسخ به آقای لاریجانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter