۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

بیانیه مشترك انجمن و بسیج دانشكده فیزیك علیه افتضاح لباس شخصی ها در تشییع استاد

اقدامات شرم آور برخی مهمانان ناخوانده در مراسم تشییع دكتر مسعود علی‌محمدی، استاد دانشكده فیزیك دانشگاه تهران به حدی بود كه در یك رخداد كم سابقه انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی این دانشكده، با ارائه توضیحاتی آنها را محكوم كردند.

متن این بیانیه منتسب به این دو تشكل كه توسط یكی از دانشجویان دانشكده فیزیك دانشگاه تهران منتشر شده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه مشترك انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشكده فیزیك دانشگاه تهران

پیرامون مراسم تشییع پیكر مطهر استاد عالیقدر شهید دكتر مسعود علیمحمدی

«انّا لله و انّا الیه راجعون»

در پی ترور جاهلانه و بیرحمانه شهید دكتر مسعود علیمحمدی، مراسم تشییع و تدفین این دانشمند برجسته فیزیك ایران در كمال ناباوری به گونه‌ای برگزار شد كه مراتب تأسف جامعه دانشگاهی را بر انگیخت. اساتید، دانشجویان و دوستداران ایشان تنها ندای صلوات و «لااله‌الاالله» سر می‌دادند و با غم و اندوه فراوان در پی پاسداشتِ مقام استاد شهید خود بودند، اما متأسفانه عده‌ای كه به دنبال سوءاستفاده از نام این شهید والامقام در راستای پیشبرد اهداف خاص خود بودند، سعی كردند با ایجاد تنش فضا را متشنج كنند. كه با سكوت دانشجویان و متانت اساتید به اهداف خود نرسیدند.

بر خود لازم می‌دانیم نكاتی را متذكر شویم:

۱- جای بسی تاسف است كه تشییع پیكر آن شهید در فضای رعب و وحشت و حضور نیروهای انتظامی و لباس شخصی و در فضایی امنیتی برگزار شد.

۲- حمله و ضرب و شتم عده‌ای معلوم‌الحال (لباس شخصی) به دانشجویان و حتی اساتید محترم كه به صورت آرام در حال تشیع بودند به شدت محكوم است. به رغم رعایت سكوت و خویشتنداری دانشجویان و اساتید، متأسفانه شاهد بازداشت ۴ تن از دوستانمان بودیم كه البته با پیگیری‌های مسئولانه حجت‌الاسلام ابوترابی نایب‌رئیس مجلس، آقای دكتر رهبر ریاست دانشگاه تهران و آقای دكتر مشفق ریاست دانشكده فیزیك، آزاد گردیدند كه كمال تشكر را از این عزیزان می‌نماییم.

۳- از دید ما توهین به اساتید و دانشجویان عزادار، توسط هر شخص و گروهی و در هر سطحی كه باشد، فعلی بسیار زشت و قبیح است. مع‌الاسف در این روز ما شاهد فحاشی به اساتید و دانشجویان و منافق خوانده شدن این عزیزان بودیم.

۴- نابخردی گروهی باعث تحت‌الشعاع قرار دادنِ مراسم شد، به‌طوری‌كه اساتید و دانشجویان از تشییع پیكر مطهر آن شهید بر دستانشان و اقامه نماز و خاكسپاری پیكر عزیزش محروم شدند.

با رخ دادن این وقایع تلخ، مظلومیت آن شهید، در روز تدفین بیش از همیشه نمایان شد. انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی در كنار دانشجویان دانشكده و دلسوزان جامعه دانشگاهی، اسلام و نظام، این اتفاقات ناگوار را محكوم می‌كنند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشكده فیزیك دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشكده فیزیك دانشگاه تهران


بیانیه مشترك انجمن و بسیج دانشكده فیزیك علیه افتضاح لباس شخصی ها در تشییع استاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter