۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

نماينده ولی‌فقيه در سپاه: اگر کسی غيرخودی سياسی شد بايد کنار گذاشته شود، ايلنا

* همسر شهيد بودن مصونيت نمی‌آورد
* در زمان غيبت امام عصر(عج) که در جامعه حضور فيزيکی ندارد محور ”حق“ ولی‌فقيه است که به نيابت از ولی عصر عهده‌دار امور مسلمين است
* فتنه اخير نيز ترکيبی از جريان اشرافی‌گری و قدرت‌طلب و ملغمه‌ای از چپ‌ترين چپ‌ها و راست‌ترين راست‌ها، يک طرف چريک فدايی‌های خلق و يک‌طرف سلطنت‌طلب‌ها و وسط اين ماجرا هم منافقين و در پشت صحنه‌هم استکبار هدايت‌گر هستند


ايلنا:نماينده ولی فقيه در سپاه گفت:اگر کسی غيرخودی سياسی شد بايد کنار گذاشته شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام علی سعيدی به عنوان سخنران پيش از خطبه‌های نماز جمعه اين هفته تهران به بيان عوامل و موانع پيرامون بصيرت پرداخت و گفت: انقلاب‌های توحيدی همواره به لحاظ عمق و گستره با انواع و اقسام فتنه‌ها مواجه بوده و هستند.

وی با اشاره به مطالبی در خصوص انقلاب موسی‌ابن عمران، فتنه‌هايی که در زمان صدر اسلام از قبيل فتنه جايگزينی نصب شورايی به جای نصب الهی و رهبری شورايی به جای رهبری الهی و فتنه قرآن بر سر نيزه کردن،خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما نيز از اين اصل مستثنی نبوده و در طول ۳۰ سال مواجه بوده که می‌توان به فتنه جريان ليبرال ملی‌گرای نهضت آزادی و جبهه ملی در اوايل انقلاب، فتنه جنگ تحميلی و اشغال سرزمين ما، فتنه بنی‌صدر و منافقين، فتنه بيت قائم‌مقام رهبری که منجر به عزل وی شد و فتنه جريان سکولار و ليبرال در دوران اصلاح‌طلبان اشاره کرد.
نماينده ولی فقيه در سپاه ادامه داد: فتنه اخير نيز ترکيبی از جريان اشرافی‌گری و قدرت‌طلب و ملغمه‌ای از چپ‌ترين چپ‌ها و راست‌ترين راست‌ها، يک طرف چريک فدايی‌های خلق و يک‌طرف سلطنت‌طلب‌ها و وسط اين ماجرا هم منافقين و در پشت صحنه‌هم استکبار هدايت‌گر هستند.
وی تاکيد کرد:مساله‌ای که در خصوص تاثير و تبعات متفاوت فتنه مطرح است اينکه اگر ملت‌ها فتنه را نشناسند و ابعاد و تبعات آن را نمی‌توانند تشخيص دهند که مغلوب آن شده و همه هستی خود را از دست می‌دهند.
سعيدی با ارائه مثالی از انقلاب موسی‌بن عمران و صدر اسلام که مردم نتوانستند عوامل پشت صحنه را بشناسند گفت: چنانچه پس از پيامبر ائمه نبودند استخوان اسلام نيز خاکستر می‌شد و حادثه عاشورا نيز معلول فقدان بصيرت در قبال فتنه و فتنه‌گران بود.
وی در ادامه دو عامل ايمان و تقوا، بصيرت و بينش سياسی را برای برون‌رفت از فتنه ضروری شمرد و با مثالی از اتومبيل که موتور آن به مصابه ايمان و تقوا بوده که بدون وجود چراغ که نقش بصيرت را دارد قادر به حرکت نخواهد بود سخنانش را ادامه داد.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران اسلامی سپس به بيان مولفه‌های بصيرت پرداخت و گفت: شناخت و تبعيت از محور حق به عنوان اولين مولفه مطرح است بدين‌ترتيب که خداوند در هر زمانی يک محور حق دارد و بزرگ‌ترين معيار برای حقانيت انسان نيز اين است که محور حق را شناخته و از آن تبعيت کند. پس از پيامبران ائمه محور حق هستند و در زمان غيبت امام عصر(عج) که در جامعه حضور فيزيکی ندارد محور حق ولی‌فقيه است که به نيابت از ولی عصر عهده‌دار امور مسلمين است.
وی با بيان اينکه همانطور که معيار حقانيت خواص نيز تبعيت از امام نور و حجت خدا بود و رضايت پيامبر شرط لازم اما رضايت علی(ع) شرط کافی بود اضافه کرد: رضايت حضرت امام(ره) نيز برای يارانش، پيروان و ملتش شرط لازم بود اما شرط کافی نبود زيرا شرط کافی رضايت رهبری بعد از امام است.
سعيدی جبهه‌شناسی را مولفه ديگر بصيرت‌مداران عنوان و با طرح اين سوال که حال جبهه کجاست به تعدد جبهه‌های باطل در عصر پيامبر اشاره کرد و گفت: رسول اکرم می‌فرمودند که بعد از من يک پرچم وجود دارد و آن پرچمی است که در دست حضرت علی است و امت نبايد زير هر پرچمی حتی اگر لا اله الا الله بگويند قرار بگيرند زيرا باطل است و فقط پرچم اميرالمومنين حقانيت دارد.
وی جريان‌شناسی را مولفه سوم برشمرد و با اشاره به جريان باطلی که خوارج در دام آن افتادند اظهار داشت: امروز نيز همينطور است، می‌گوييم چرا موضع نمی‌گيريد می‌گويند دعوا بين دو نفر کانديدا است و ما نمی‌خواهيم وارد شويم در حالی که دعوا بين دو کانديدا و دو حزب نيست دعوا بين يک جريان قدرت‌طلب از يک طرف و يک جريان اشرافی‌گری و در کنارش سلطنت‌طلب‌ها و منافقين و در راس آن استکبار جهانی که در مقابل انقلاب اسلامی و ولايت فقيه قرار گرفته‌اند.
نماينده ولی فقيه در سپاه خاطرنشان کرد: اين صف‌بندی بين دو کانديدا نيست وقتی انسان مهندسی صحنه را نمی‌تواند تشخيص دهد در موضع‌گيری دچار مشکل می‌شود همانگونه که در صدر اسلام ابوموسی فتوای اشتباه داد.
وی سپس به بيان موانع بصيرت پرداخت و شخصيت‌زدگی و شخصيت‌گرايی را در برابر حق‌گرايی يکی از آن موانع برشمرد.
سعيدی در همين ارتباط گفت: اينکه همسر فلان‌شهيد موضع انحرافی گرفت يک يا دو مورد بوده خوب بگيرد. همسر شهيد بودن که مصونيت نمی‌آورد امروز همسر هزاران و ده هزار شهيد در خط هستند.
وی سطحی‌نگری را مانع ديگری بر سر راه بصيرت عنوان و با بيان اينکه خوارج نهروان نيز دچار اين معضل بودند اضافه کرد: برخی از ما خوشبينی فوق‌العاده‌ای داريم و نمی‌توانيم باور کنيم در حالی که می‌شود همانند شمر در جنگ صفين در کنار امام حسين جنگيد و در آينده‌ای نه‌چندان دورتر قاتل امام حسين بود.
نماينده ولی فقيه در سپاه از فاميل‌گرايی به عنوان سومين مانع بصيرت ياد کرد و با بيان اينکه اين موضوع چقدر انسان‌ها را زمين زده به داستان حضرت نوح و فرزند گمراهش اشاره کرد و گفت: خدا به نوح فرمود که فرزندت خودی نصبی است اما خودی سياسی نيست، پس بنابراين وقتی فردی غيرخودی سياسی شد بايد کنار گذاشته شود.
سعيدی در پايان تاکيد کرد: مواظب باشيد آنجا که پای دين، رهبری و انقلاب در ميان است بايد همه‌چيز را فدا کرد همانطوری که حضرت فاطمه(س) و همه اوليا الله اين کار را کردند.



gooya news :: politics : نماينده ولی‌فقيه در سپاه: اگر کسی غيرخودی سياسی شد بايد کنار گذاشته شود، ايلنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter