۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

ابداعات شگفت انگیز صدا و سیما در دهۀ فجر


سایت خبری "آینده" که گفته می شود نزدیک به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی، است در گزارشی خواندنی از تصمیم های عجیب صدا و سیمای جمهوری اسلامی، آنهم سه هفته مانده به آغاز دهۀ فجر و سی و یکمین سالگرد انقلاب ٥٧ خبر می دهد.


به گزارش "آینده" صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ابلاغیه ای غیرمکتوب به شبكه های داخلی، بین المللی و استانی گفته است که در میان تصاویر آرشیو انقلاب ٥٧ اکیداً از استفاده از تصاویر شهدا، تصاویر خون ریخته شده به روی زمین و دست های خونین مردم پرهیز شود. همچنین در این ابلاغیه پخش تصاویر حمله، تخریب، آتش سوزی، مبارزه های خیابانی و مقابله با نیروهای گارد ممنوع اعلام شده و بخش های مختلف تولیدی موظف شده اند تا تصاویر برشمرده را از برنامه های خود حذف كنند.


این محدودیت‌ها شامل همه گروه های تولیدی و تامینی ویژه برنامه های دهه فجر در شبكه های سراسری، بین المللی و استانی صدا و سیما می شود.
در این میان نشان دادن تصاویری مانند شعارنویسی، برعكس گرفتن عكس‌ها، سنگربندی در خیابان ها، ساخت كوكتل مولوتوف، حضور زنان و مردان در كنار یكدیگر در تظاهرات خیابانی و پخش برخی شعارهای معروف آن زمان ممنوع شده است.

گفتنی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی به ویژه در پنج سال اخیر همواره در تولیدات و برنامه های خود دربارۀ انقلاب اسلامی بر پخش تصاویر کشته شدگان انقلاب و درگیری های مردم با ارگان های حکومت شاه اصرار داشته است.



RFI -
ابداعات شگفت انگیز صدا و سیما در دهۀ فجر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter