۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

جمعيت راهپيمايي 22 بهمن 88 دو برابر سال‌هاي قبل خواهد بود

خبرگزاري فارس: مسئول كميته بسيج و سپاه ستاد برگزاري دهه فجر با اشاره به حضور پرشور مردم در تجمع 9 دي، خاطر نشان كرد: با توجه به شرايط خاص كشور، راهپيمايي 22 بهمن امسال با شكوهي دوبرابر سال‌هاي گذشته برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار علي محمد نائيني مسئول كميته بسيج و سپاه ستاد برگزاري دهه فجر امسال در نشست خبري كه به منظور تشريح برنامه‌هاي اين كميته برگزار شد، با بيان اينكه حضرت امام (ره) يك مدل جديد در عرصه سياسي جهان بنيان نهاد و تمامي نظريه‌ها و نيز سيطره دو ابرقدرت جهان را در نظام دو قطبي به چالش كشاند، اظهار داشت: با اين حساب تهديد عليه نظام جمهوري اسلامي دور از انتظار نيست و اقدامات مختلف دشمن از ايجاد ترورها، ناامني‌ها در مناطق مختلف كشور، 8 سال جنگ تحميلي و انواع تحريم‌ها و نيز جنگ نرم به منظور مهار و در هم شكستن انقلاب بوده است.
نائيني افزود: جنگ نرمي كه امروز با آن مواجهيم تلاش خصمانه و برنامه‌ريزي شده براي تاثيرگذاري بر باورها و ارزش‌هاي يك ملت است و اين جنگ براي به چالش كشيدن و ناكارآمد سازي مدل جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي مختلف به ويژه جايگاه اصلي هويت بخش نظام پس از دفاع مقدس و با آغاز دهه دوم انقلاب با عنوان تهاجم فرهنگي آغاز شد.
وي با بيان اينكه دشمن در جنگ نرم در محيط داخلي كشور متمركز شده است، افزود: اين به آن دليل است كه دشمن فهميده كه قدرت اصلي نظام، قدرت نرم انقلاب اسلامي است و همچنين اين قدرت در باورهاي ديني و پيوستگي ميان ملت و رهبري ريشه دارد. بنابر اين دشمن مي‌كوشد تا در جنگ نرم اين عناصر اصلي را به چالش بكشد.
مسئول كميته بسيج وسپاه ستاد برگزاري دهه فجر بسيج را مولود انقلاب و مولفه اصلي قدرت نرم نظام دانست و با بيان اينكه كارنامه بسيج كارنامه انقلاب است، خاطرنشان كرد: حقيقت بسيج مترادف با بدنه فعال جامعه است و اين حضور آگاهانه و سازمان يافته يك عامل تعيين كننده در عرصه‌هاي مختلف محسوب مي‌شود.
نائيني خاطرنشان كرد: بسيج همه جانبه ده‌ها ميليوني ملت ايران شامل همه كساني است كه دل در گرو انقلاب و پيشرفت كشور دارند.
وي با اشاره به دهه فجر و 22 بهمن به عنوان اوج قله ايستادگي، مقاومت، عزم، انسجام ملي و اعتماد عمومي ملت ايران 22 بهمن روز نمايش همه مولفه‌هاي قدرت نرم نظام دانست و گفت: راهپيمايي امسال 22 بهمن با توجه به شرايط اخير كشور نقطه اوج ايستادگي و آگاهي ملت ايران خواهد بود و مردم در اين روز وفاداري خود را به اصل نظام، محوريت نظام، اصل ولايت فقيه و رهبري معظم انقلاب به عنوان يك جريان ماندگار نشان خواهند داد.
مسئول كميته بسيج و سپاه ستاد برگزاري دهه فجر با بيان اينكه امسال تاريخي‌ترين، ماندگارترين راهپيمايي را شاهد خواهيم بود،‌افزود: برآورد ما اين است كه امسال مردم دو برابر سال‌هاي گذشته در راهپيمايي شركت كنند.
نائيني با اشاره به تجمع باشكوه عاشورائيان در 9 دي آن را ميثاق دوباره امت و امام دانست و گفت: مردم در امروز يك بار ديگر مواضع انقلابي خود را در برابر فتنه‌گران داخلي و خارجي اعلام كردند و در 22 بهمن نيز نشان خواهند داد كه هر چه تهديدات سنگين‌تر و پيچيده‌تر باشد حضور مردم آگاهانه‌تر، هوشيارتر و بيشتر خواهد بود.
وي با بيان اينكه طوفان 9 دي كه كينه‌ورزان و مخالفين نظام را از پيش روي ملت برداشت، خاطرنشان كرد: اين تجمع پرشكوه نشان داد كه معارضين در برابر موج ملت هيچ‌اند و كساني كه در تحليل حوادث پس از انتخابات دچار مشكل‌اند، بايد مواضع مردم در 9 دي را بازخواني كنند.
مسئول كميته بسيج وسپاه ستاد برگزاري دهه فجر در خصوص برنامه‌هاي اين كميته در دهه فجر امسال اظهار داشت: سپاه و بسيج افتخار دارند كه عضو فعال ستادهاي دهه فجر در سراسر كشور هستند و جا دارد از تمامي بسيجيان به دليل حضور فعال و آگاهانه در اين عرصه تشكر كنيم.
نائيني با بيان اينكه امسال با توجه به شرايط خاص كشور برنامه‌هاي فراگيري با محور تكيه بر جوانان و نوجوانان طرح‌ريزي شده است، اظهار داشت: برخي از اين برنامه‌ها فراگير و سراسري و برخي نيز متمركز و در مركزيت كشور برپا مي‌شود.
وي ادامه داد: برپايي 300 برنامه فرهنگي، ورزشي، علمي و هنري در 40 هزار پايگاه بسيج اقشار محلات با 6 عنوان برنامه محوري شامل برپايي سير نمايشگاهي دستاوردهاي انقلاب و چالش‌هاي پيش رو، مسابقات فرهنگي، ورزشي و هنري و نيز 400 هزار نشست توجيهي - تحليلي در كشور و برپايي نمايشگاه عرصه محصولات فرهنگي در 40 هزار پايگاه مقاومت از جمله برنامه‌هاي كميته بسيج و سپاه در دهه فجر است.
معاون فرهنگي سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان كرد: همچنين نمايش فيلم با موضوعات انقلاب، تهيه 10 عنوان مستند و سي‌دي براي تبيين شرايط روز و 2 هزار نمايشگاه فروش كتب و محصولات و محوريت انقلاب و باكمك وزارت ارشاد و نيز تهيه 20 نوع تراكت متنوع شامل شعارهاي انقلاب و بيانات امام و رهبري از ديگر برنامه‌هاي فرهنگي اين كميته خواهد بود.
نائيني در خصوص برپايي 400 هزار نشست توجيهي و تحليلي نيز گفت: عمده اهداف اين نشست‌ها بازخواني و روايت انقلاب، تبيين دستاورد انقلاب، بررسي آسيب‌ها و چالش‌هاي پيش روي نظام، بررسي مولفه‌هاي اصلي قدرت نرم نظام و نيز تبيين ابعاد مختلف جنگ نرم و آشنايي جوانان با انديشه‌هاي حضرت امام خواهد بود.
وي همچنين به توليد انواع مختلف اقلام فرهنگي متنوع و گسترده با هدف تبيين اهداف و دستاوردهاي انقلاب تصريح كرد: مسابقه طرح، عكس و پلاكاردهاي مردمي و طراحي آدمك‌هاي طاغوت و سران استكبار در 22 بهمن در دستور كار ما قرار دارد.
مسئول كميته بسيج وسپاه ستاد برگزاري دهه فجر به اجراي سرود 22 هزار نفري بسيج دانش‌آموزي در ميدان آزادي اشاره كرد و افزود: در اين دهه شاهد آغاز عمليات فراگير اعزام كاروان‌هاي راهيان نور به مناطق جنگي هستيم كه امسال با توجه به فضاي كشور شاهد حضور گسترده مردم در اين كاروان‌ها هستيم.
نائيني با اشاره به همزماني دهه فجر امسال با ايام اربعين امام حسين (ع) خاطرنشان كرد: دسته‌هاي عزاداري در روز 28 صفر به سمت مصلاي تهران به منظور شركت در نماز جمعه حركت خواهند كرد.
وي ادامه داد: در روز پنجشنبه نيز به منظور تجديد ميثاق با حضرت امام (ره)و 300 هزار شهيد انقلاب اسلامي با حضور در گلزار شهداي انقلاب به مقام شامخ شهدا و امام شهدا اداي احترام كردند.
معاون فرهنگي سازمان بسيج مستضعفين اجراي نورافشاني در كشور با همكاري ارتش همزمان با تكبير 22 بهمن و نيز رژه موتورسواران در روز 12 بهمن از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ‌امسال اين رژه 10 برابر سال گذشته اجرا خواهد شد.
نائيني خاطرنشان كرد: در روز 11 بهمن ضمن اجراي برنامه عطرافشاني و گلباران بهشت‌زهرا، حرم مطهر حضرت امام توسط سپاه ناحيه كاشان با عطر و گلاب ناب قمصر شستشو خواهد داد.
وي فضاسازي مسيرهاي راهپيمايي و رونمايي از كتب و نرم‌افزارهايي با موضوع دستاوردهاي انقلاب و نيز برپايي 2 هزار نمايشگاه در سراسر كشور با 605 عنوان و ارائه تخفيف ويژه رااز ديگر برنامه‌هاي بسيج و سپاه در دهه فجر دانست.
مسئول كميته بسيج وسپاه ستاد برگزاري دهه فجر در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه متاسفانه ما در استفاده از فضاي مجازي و اينترنت با وجود تمام تلاش و سرمايه‌گذاري دشمن منفعل بوده‌ايم تصريح كرد: نيروهايي كه در دهه جنگ نرم دارند بايد آماده شوند و بسيج را شناسايي ظرفيت‌هاي جامعه و سازماندهي آنها اين حركت را شروع خواهد كرد و اميدواريم در سال آينده فضاي مجازي در اختيار جريان حزب‌الله قرا گيرند.
وي با بيان اينكه بسترهاي لازم براي اين حركت فراهم شده كه البته كافي نيست، گفت: ما درك درستي از فضاي مجازي نداشتيم و شرايط را براي حضور نيروهاي حزب‌اللهي فراهم نكرديم ولي مي توانيم با سازماندهي اين ظرفيت‌ها، شبكه‌هاي عظيم اجتماعي براي پيشبرد اهداف انقلاب تشكيل دهيم.



Fars News Agency : جمعيت راهپيمايي 22 بهمن 88 دو برابر سال‌هاي قبل خواهد بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter