۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

مهرداد رحیمی تحت فشار شدید برای انجام مصاحبه تلوزیونی

مهرداد رحیمی قائم مقام کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی طی ملاقات کابینی با خانواده اش اظهار داشت در هفته گذشته تحت فشار شدید بازجویانش برای انجام مصاحبه تلویزیونی قرار گرفته است.

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: مهرداد رحیمی قائم مقام کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در بیست و هفتمین روز اسارتش ظهر دیروز با خانواده اش دیدار نمود. مهرداد در این دیدار که به صورت کابینی انجام شد اظهار داشت در هفته گذشته تحت فشار شدید بازجویانش برای انجام مصاحبه تلویزیونی قرار گرفته است و تأکید نمود که به هیچ وجهی زیر بار این خواسته غیر قانونی بازجویان نرفته و نمی رود.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، خانواده مهرداد رحیمی که به شدت از برخوردهای غیر قانونی بازجویان پرونده با فرزندشان متأثر و متأسف بودند اظهار داشتند که تمام مساعی لازمه را در جهت احقاق حق مهرداد و جلوگیری از برخوردهای غیر قانونی بازجویان با او را به کار خواهند بست و دراین باره به نامه ای اشاره نمودند که اوائل هفته آینده از سوی پدر و مادر مهرداد خطاب به دادستان تهران آقای جعفری دولت آبادی در اعتراض به شیوه های غیر قانونی بازجویان مهرداد به خصوص مورد اخیر فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی٬ نگاشته خواهد شد.

گفتنی است مهرداد رحیمی از روحیه خوبی برخوردار بوده و در این دیدار برای دومین بار تأکید نموده بازداشت خود را غیر قانونی می داند و تمامی فعالیتهای خود را در چارچوب قانون اساسی دانسته و از انجام آن ها دفاع می کند.

سعید حائری ظهر دیروز در سی و نهمین روز اسارتش برای دومین بار با خانواده اش دیدار نمود. به گفته خانواده سعید این دیدار به صورت کابینی بوده و طی آن سعید که از روحیه خوبی برخوردار بوده اظهار داشت که به مدت سه هفته است که مورد بازجوئی قرار نگرفته و تاکنون تفهیم اتهام نیز نشده است٬ سعید که از این وضعیت بلاتکلفی خود در زندان اظهار گلایه می نمود خانواده و به خصوص مادرش را دعوت به صبر نمود و اظهار داشت که نگهداری او در زندان تا کنون نیز بلاوجه و بدون دلائل قانونی بوده و نسبت به آزادی قریب الوقوع خود ابراز امیدواری نمود. سعید درباره محل نگهداری خود اظهار داشت که به همراه سه زندانی دیگر در سلولی در بند ۲۴۰ زندان اوین به سر می برد.

سعید حائری روز 29 آذر ماه در اتوبوس حامل جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری عازم قم بود در میدان انقلاب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و مهرداد رحیمی روز 12 دی ماه پس از احضار به وزارت اطلاعات و تهدیدهای تلفنی متعدد, پس حضور در آنجا بازداشت شد.




مهرداد رحیمی تحت فشار شدید برای انجام مصاحبه تلوزیونی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter