۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

تأثیر قانون تحریم صادرات بنزین بر روی جمهوری اسلامی

پس از تصویب لایحه قانونی تحریم صادرات بنزین به جمهوری اسلامی در سنای آمریکا، در باره تأثیراتی که تصویب این لایحه میتواند از نقطه نظر اقتصادی و سیاسی بر روی جمهوری اسلامی داشته باشد، با "پرویزمینا" کارشناس و مشاور بین المللی امور نفتی گفتگوئی انجام داده ایم. در ابتدا از وی میپرسیم که تأثیر احتمالی تحریم های آمریکا بر روی شرکت های صادر کننده بنزین و تکنولوژیهای نفتی به جمهوری اسلامی تا چه حد گسترده خواهد بود؟

"پرویز مینا" میگوید که در مورد همکاری شرکتها برای افزایش ظرفیت پالایشگاهها بسیار کارساز خواهد بود. زیرا اینگونه شرکتها به لحاظ وابستگی های تکنولوژیک به آمریکا شرایط تحریم بر جمهوری اسلامی را کاملاً رعایت خواهند کرد.اما در مورد شرکتهای فروشنده و صادر کننده بنزین، این تحریم ها میتوانند بطور کامل رعایت نشوند. در واقع جمهوری اسلامی میتواند شرکتهای فروشنده ای را پیدا کند که منافع چندانی در آمریکا نداشته و حاضر به معامله با ایران باشند. اما درهر صورت محدودیت هائی برای جمهوری اسلامی در این خصوص بوجود خواهد آمد.

"پرویزمینا" معتقد است که در صورت ایجاد محدودیت ها ، حلقه های حاکمیت از این لحاظ در مضیقه نبوده و بیشتر فشارها بر روی مردم ایران منتقل خواهد شد. از سوی دیگر در شرایط تحریم "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری، این تحریم آمریکائی را بهانه کرده وسعی میکند که حذف یارانه های حامل های انرژی – از جمله بنزین را همراه با کاهش واردات بنزین به مرحله اجراء درآورد.

از وی در باره تأثیراتی که این امر میتواند بر روی اقتصاد ایران داشته باشدپرسش میکنیم. پاسخ وی را بشنوید....

گفتگو با پرویز مینا

29/01/2010




RFI -
تأثیر قانون تحریم صادرات بنزین بر روی جمهوری اسلامی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter