۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

سپاه درگیری را به درون مسجد قبا کشاند فیلم



دیشب را می توان یکی از متفاوت ترین شب های مسجد قبا دانست. گرچه تا به امروز و پس از گذشت بیش از ده روز از بازگشایی مسجد قبا در شهر شیراز، چهره های شناخته شده وابسته به برخی نهادهای نظامی و دولتی (که بعضا سن و سالی هم داشتند)، تحت عنوان جوانان ولایتی به مسجدقبا می آمدند و با ماندن در شبستان مسجد و شعرخوانی و سر دادن شعار، اخلال جدی در نظم برنامه های این مسجد ایجاد می کردند (به عنوان نمونه می توان به برنامه مطالعه طلاب اشاره کرد که این جمع با اصرار بر شعار دادن و شعرخوانی و تجمع، مشکلاتی را برای برگزاری آن ایجاد کردند) و بعضا درگیری هایی را ایجاد می نمودند، اما دیشب نیروهای وابسته به برخی نهادهای نظامی تمامی توان خود را بسیج کرده بودند تا با حضوری به قول خود عاشورایی و پرشور، استارت تشکیل پایگاه مقاومت خودساخته ای با نام \\\\\\\"بحر ولایت\\\\\\\" را بزنند

مرجع سبز :
دیشب را می توان یکی از متفاوت ترین شب های مسجد قبا دانست. گرچه تا به امروز و پس از گذشت بیش از ده روز از بازگشایی مسجد قبا در شهر شیراز، چهره های شناخته شده وابسته به برخی نهادهای نظامی و دولتی (که بعضا سن و سالی هم داشتند)، تحت عنوان جوانان ولایتی به مسجدقبا می آمدند و با ماندن در شبستان مسجد و شعرخوانی و سر دادن شعار، اخلال جدی در نظم برنامه های این مسجد ایجاد می کردند (به عنوان نمونه می توان به برنامه مطالعه طلاب اشاره کرد که این جمع با اصرار بر شعار دادن و شعرخوانی و تجمع، مشکلاتی را برای برگزاری آن ایجاد کردند) و بعضا درگیری هایی را ایجاد می نمودند، اما دیشب نیروهای وابسته به برخی نهادهای نظامی تمامی توان خود را بسیج کرده بودند تا با حضوری به قول خود عاشورایی و پرشور، استارت تشکیل پایگاه مقاومت خودساخته ای با نام "بحر ولایت" را بزنند.
از ظهر دیروز در سطح شیراز و در میان مردم، پیامک هایی با یک شماره ارسال کننده تبلیغاتی منتشر شده بود که از طرف جونان ولایت مدار شیراز، مردم را جهت حضور در مراسم تاسیس پایگاه مقاومت بسیج "بحر ولایت" دعوت می کرد. هماهنگی های سازماندهی شده ای نیز بنا به برخی شنیده ها صورت گرفته بود تا بتوان نیروهای بسیج مقاومت برخی پایگاه ها را وارد مسجد قبا نمود.
شب هنگام و هم زمان با برگزاری نماز مغرب و عشاء، مسجد قبا حال و هوایی دیگر داشت. جریانی که از هفته پیش تا کنون تمامی هم و غم خود را صرف کرده بود تا در عین ناشناس ماندن، حضور بسیجیان را در مسجد قبا جا بیندازد، حالا که دیگر به شکست طرح پیشین خود برای تصرف مسجد قبا پی برده بود، تمامی اعتبار سازمانی خود را صرف نموده بود تا بتواند مراسمی درخور حضور یک درجه دار سپاه در مسجد قبا (به منظور راه اندازی یک پایگاه مقاومت) برگزار کند.
بسیجیانی که تا دیروز تمامی تلاش خود را بر ناشناخته ماندن گذاشته بودند و از اینکه وابستگی شان به نهادی خاص علنی شود ابا داشتند، دیشب با لباس نظامی داخل مسجد قبا شدند تا درجه دار سپاهی بتواند در حضور تنها یک روحانی همسو و یکی دو درجه دار دیگر سپاه، مراسم به قول خود تشکیل پایگاه مقاومت خودساخته "بحر ولایت" را برگزار کند.
مراسم دیشب اما با اقامه نماز مغرب و عشاء به جماعت شروع شد و پس از آن نیز، حجت الاسلام و المسلمین ترابیان به سخنرانی پرداخت. موضوع سخنرانی دیشب، بیشتر معطوف به اهمیت استقامت و صبر و بردباری (به خصوص در اجرای فرامین الهی) بود. در پایان نیز حجت الاسلام و المسلمین ترابیان با اشاره به این نکته که بنا به دستور رهبری، رئیس قوه قضاییه و دبیر شورای عالی امنیت ملی و به استناد مصوبه وزارت کشور، مسجد قبا پس از اینکه به خاطر سوتفاهماتی که ایجاد شده بود پلمپ گردید، دوباره فک پلمپ شده و به متولی سابق خود برگردانده شد، متذکر شد که انجام هرگونه اقدامی و ایجاد هر جایگاهی در یک مسجد، شرعا و قانونا، نیازمند کسب رضایت و هماهنگی با متولی و هیئت امناء و امام جماعت آن مسجد است. او سپس بر این نکته تاکید کرد که اکنون متولی، رئیس هیئت امناء و امام جماعت اصلی این مسجد، آیت الله سیدعلی محمد دستغیب بوده و بدون رضایت ایشان، انجام هر فعالیتی و ایجاد هر جایگاهی، قانونا و شرعا مجاز نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ترابیان هم چنین در ادامه، با بیان این نکته که مساله گفته شده، نظر اجماعی تمامی فقها و مراجع تقلید است، حاضرین و به خصوص "مهمانان عزیز" مسجد را نصیحت نمود که از انجام هرگونه فعالیتی بدون کسب رضایت متولی مسجد (که هم چنان که گفته شد غیرشرعی است)، بپرهیزند. حجت الاسلام و المسلمین ترابیان، سخنرانی خود را با ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت به پایان برد.
اما سخنان حجت الاسلام و المسلمین ترابیان و دست نوشته ای که از طرف مسئولین مسجد قبا بر روی دیوار محراب این مسجد نصب شده بود، هیچ تاثیری نداشت و هم زمان با پایان یافتن سخنرانی، جمعیت بسیجی شرکت کننده، در قسمت انتهایی مسجد تجمع کردند و این بار گردانندگان برنامه که در میان شان چهره های شناخته شده ای نیز وجود داشت، به نحو بسیار مشهودتری به سازماندهی جمعیت پرداختند و در نهایت، جمعی حدودا 200-300 نفره تشکیل شد تا پایگاه بسیج مقاومتی که عنوان "بحر ولایت" را داشت، در این حضور پرشور مردم شیراز، افتتاح گردد.

همین موقع بود که طلاب و نمازگزارن قدیمی مسجد که معترض به اقدامات خودسرانه افرادی بودند که دیشب بالاخره پس از گذشت چند ماه از اعمال بر فشار بر آیت الله دستغیب، ماهیت و وابستگی تشکیلاتی خود را نمایان ساخته بودند، در قسمت ابتدایی و حیاط مسجد قبا باقی ماندند و شروع به فرستادن صلوات کردند. فضا به گونه ای شده بود که جمعیت قسمت ابتدایی مسجد صلوات می فرستادند و جمعیت قسمت انتهایی ادامه می دادند: "و عجل فرجهم و اید امام الخامنه ای"
دقایقی که گذشت و جمعیت موسوم به بحر ولایت، دیدند طلاب و اهلی قدیمی مسجد قبا از ختم صلوات منصرف نمی شوند، در پاسخ به صلوات های ایشان، شعارهای مرگ بر منافق و حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست را سر دادند. در همین حین چند نفری از بسیجیان حاضر در مسجد، که به شدت معترض به صلوات فرستادن ها بودند، نیز عصبانی شده و قصد ایجاد درگیری داشتند که در پی بروز این اتفاقات، فضا برای دقایقی ملتهب شده و در نهایت، مسئولین مسجد از پشت بلندگو، تمامی "بچه های مسجد" را دعوت نمودند تا بنا به گفته آیت الله دستغیب از هرگونه درگیری بپرهیزند و شبستان مسجد را ترک نمایند.
در این هنگام، اما اتفاقاتی دیگر نیز روی داد. درجه دار سپاهی حاضر در مراسم، با مسئولین مسجد وارد گفتگوی کوتاهی شد و سپس به میان جمعیت بسیجیان بازگشت و برای چند دقیقه سخنرانی کوتاهی کرد. او در سخنان خود، با اعلام خبر تاسیس پایگاه مقاومت بحر ولایت در مسجد قبا، بر این نکته تاکید کرد که این مسجد پایگاه همه ایثارگران است و نباید و نمی گذاریم که اینجا جایگاه منافقین شود.
این سخنان، اعتراض یکی از افرادی که در کنار جمعیت ایستاده بود (و از نمازگزاران قدیمی مسجد قبا بود) را برانگیخت و همین امر موجب شد تا بسیجیان حاضر واکنش نشان داده و فضا برای دقایقی مجددا ملتهب گردد.
پایان سخنرانی درجه دار سپاهی و ترک مسجد از طرف او و برخی اطرافیانش اما، هم زمان با شروع مراسم شعرخوانی و شعار دادن جمعیت موسوم به بحر ولایت گردید. جمعیت حاضر مطابق معمول شب های گذشته شعارهای خود را تکرار کرده و در خلال اشعاری که می خواندند (دادند بیانیه به شخصی که یزید است/ قوم تو شهید است)، میرحسین موسوی را تلویحا یزید و شهید علی موسوی (خواهرزاده او) را قوم و خویش یزید خطاب کردند و نسبت به ارسال پیام تسلیت به میرحسین موسوی به خاطر شهادت خواهرزاده اش، از سوی آیت الله دستغیب اعتراض نمودند و در همین حین نیز شبستان مسجد را به سمت حیاط، ترک نمودند و پس از گذشت مدتی، به سمت کوچه ورودی مسجد قبا (در بولوار شهید دستغیب) رفته و با تجمع در ورودی آن کوچه، شعارهای سابق خود را تکرار کردند.
با پایان این تجمع، وزیر شعار جمع بسیجی، از حاضرین خواست تا در شب های آتی نیز به مسجد قبا آمده و حضوری پرشورتر و موثرتر (در ختم صلوات ها و ...) داشته باشند. او هم چنین مدعی شد "آقای دستغیب گفته تا این جوانان ولایتی می آیند، من به مسجد نمی آیم، پس به کوری چشم شان، هر شب حضوری پررنگ خواهیم داشت."
فیلم های اتفاقات دیشب مسجد قبا را می توانید از طریق لینک های زیر دانلود کنید:


نظر بازدیدکنندگان
  • عبدالله شکرگزار :
    سلام متأسفانه چهارشنبه شب در همین غائله ای که راه انداختند، اسپری فلفل به صورت یکی از نمازگزاران مسجد پاشیدند که موجبات مصدومیت شدید از ناحیه چشم و مجاری تنفسی برای ایشان پیش آمد. حالا معنای پلاکارد اون شبشون که گفتند بودند بیایید مناظره کنیم رو فهمیدیم، شاید منظورشون این بوده بیاییم مناظره کنیم ببینیم اسپری فلفل کی پرزورتره!!!!!!!!!!!!!!!!
    8 بهمن 1388
  • فداي :
    با سلام ديشب خيلي بچه ولايي ها بر تاثير گذاري 30 سال دروس اخلاق آقاي دستغيب پي بردن جوانان ولايي بيش از 45 دقيقه بدون مزاحمت سخنراني را گوش داده كه به آن هم اعتراض داريم ولي شما براي 5 دقيقه صحبت كردن سرهنگ ... با صلوات هاي پي در پي باعث بر هم خوردن جلسه شديد چقدر به حرف آقاتون گوش كرديد و صبر پيشه نموديد.
    8 بهمن 1388
  • alireza :
    الملك يبقي مع الكفر و لايبقي مع الظلم
    8 بهمن 1388
  • فاطمه مرید آقا :
    آقایون درجه دار سپاهی مگر کرید یا کورید مگر امام نگفتند سپاه حق دخالت در سیاست رو نداره اصلا اگر امام رو قبول ندارید مقام معظم رهبری که هرشب براش گلوتون رو خفه میکنید چی ایشون دستور دادند مسجد باز بشه چرا حرفشون رو گوش نمی کنید به جای دعا برای سلامتی رهبر یکم حرفشون رو گوش کنید اینقدر خون به دلش نکنید به خدا جز تاسف و دعا برای هدایت شما کاری نمیشه کرد همیشه فرصت توبه نیست همیشه زنده نیستیم به خودتان بیاید توبه کنید از افکارتون
    8 بهمن 1388
  • یاس :
    سلام فدایی مسجد جای سخنرانی روحانیته وجای نصیحت کردن آدم هایی مثل شماست سرهنگ... باید بره در سپاه وقرارگاه وبسیج خواهران و... سخنرانی کنه ایشون که دوست داشت تو مسجد صحبت کنه چرا طلبه نشد آآآآآخخخخخی
    8 بهمن 1388
  • رضا :
    اندکی صبر سحر نزدیک است...............................
    8 بهمن 1388
  • یا حسین :
    - به این جوانان ولائی نام بگوئید ، شما برای چه هدفی می آیید مسجد قبا، ته مسجد می شینید که چی بشه؟
    8 بهمن 1388
  • یا حسین :
    چه خوب است همزمان با اقامه نماز به چند مسجد دیگر هم سر بزنید تا متوجه شوید ما بیشماریم!
    8 بهمن 1388
  • یا حسین :
    شرافت خود را چقدر فروختید؟ اون شخصی که با وجود فیلمبرداری های تهدید آمیز شما به مسجد قبا می آید شرافت دارد یا شما که با وعده .... می آیید؟
    8 بهمن 1388


سپاه درگیری را به درون مسجد قبا کشاند فیلم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter