۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

نود درصد زنان تن فروش در تهران باسواد هستند

به قلم : بیژن برهمندی

تاریخ انتشار مقاله 25/01/2010 به روز شده 25/01/2010 18:27 TU

"میانگین سنی زنان تن فروش در تهران بیست و یک یا بیست و دو سال است ، در حالیکه در سال 1347 این میانگین سنی سی و یک سال بوده است" معصومه شهریاری

روسپیگری درایران از آن نوع سوژه هائی است که در عرصه اجتماع همه از حضور علنی آن اطلاع دارند و با این حال کمتر کسی خود را مجاز میابد تا درباره این پدیده اجتماعی صحبت کند. گرچه همه می دانند که روسپیگری قدیمی ترین حرفه جهان است و هیچ جامعه ای نیست که به حذف این پدیده نائل آمده باشد. در اروپا درباره جایگاه روسپیگری تفاوت دیدگاههای آشکاری وجود دارد . گروهی آنرا در زمره آسیب های اجتماعی می دانند که منشا آن فقر و نابسامانی است . در حالی که برخی جامعه شناسان و حتی گروههائی از فمینیست ها فحشاء را حرفه ای مانند حرفه های دیگر قلمداد می کنند که کسانی از آن بعنوان روشی برای تامین درآمد زندگی بهره می جویند.

بنظر می رسد که در ایران بسیاری از تحلیلگران و جامعه شناسان از روسپیگری بعنوان یک آسیب اجتماعی یاد می کنند. این در حالی است که مقامات مسئول کشور بیش از هر چیز بر جنبه مجرمانه این حرفه تاکید دارند و درست به همین دلیل هر نوع برخورد با این پدیده اساساً در حوزه جرائم و اقدامات تبهکارانه انجام میگیرد.

درگفتگوئی با خانم معصومه شهریاری روزنامه نگار مسائل اجتماعی در تهران در باره ویژه گی های این معضل اجتماعی ، قربانیان آن و نیز چگونگی حضورعینی روسپیان درجامعه صحبت کرده ایم که می شنوید.

معصومۀ شهریاری

25/01/2010



RFI -
نود درصد زنان تن فروش در تهران باسواد هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter