۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

موسوی و کروبی با دعوت مردم به راهپیمایی ۲۲ بهمن، اعدام‌های اخیر را محکوم کردند

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، با اعتراض به عملکرد قوه قضائیه جمهوری اسلامی، اعدام‌های اخیر چند روز گذشته را محکوم و اجرای این احکام را عجولانه و با هدف ایجاد ترس برای شرکت نکردن مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ارزیابی کردند.

به گزارش سحام نیوز، در دیدار روز شنبه میرحسین موسوی و مهدی کروبی که در منزل مهدی کروبی صورت گرفت، این دو رهبر اصلا‌ح‌طلب مشترکاً «اعدام‌ برخی از شهروندان» در روزهای اخیر را محکوم کرده و خواستار رسیدگی قانونی به وضعیت بازداشت‌شدگان شدند.

اشاره آقایان موسوی و کروبی به اعدام آرش رحمانی‌پور و محمدرضا علی‌زمانی است که به رغم آنکه به گفته وکلایشان پیش از برگزاری انتخابات دستگیر شده بودند، در جریان محاکمه‌های انتخاباتی به اعدام محکوم شدند و حکم آنها روز پنجشنبه هفته گذشته به اجرا در آمد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در این موضع‌گیری مشترک اظهار داشتند: «به نظر می‌رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد ماه‌ها قبل از جریان برگزاری انتخابات دستگیر شده و پرونده آنها نیز ارتباطی با حوادث انتخابات اخیر نداشته است و به گفته وکلایشان آنها تنها توانسته‌اند دیداری کوتاه با موکلان خود داشته‌اند و مراحل دادرسی برای آنها انجام نشده است.»

پیش از این نسرین ستوده وکیل آرش رحمانی‌پور، در مصاحبه‌های مختلف تصریح کرده بود که برخلاف ادعای دادستانی، موکلش در فروردین ماه امسال، دو ماه پیش از انتخابات، بازداشت شده بود؛ همچنین محمد سیف‌زاده وکیل دادگستری نیز پیش از این گفته بودکه محمد رضا علی‌زمانی نیز در اردیبهشت بازداشت شده بود و نه در رویداد‌های پس از انتخابات.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در ادامه تصریح کرده‌اند که «به نظر که چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی می‌افزایند: «بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی، مطبوعاتی و دانشگاهی به اتهام اعتراض جهت دفاع از حقوق خودشان، غیرقانونی است و این در حالی است که روند اعتراف‌گیری از این زندانیان نیز مغایر با مبانی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.»

این دو رهبر اصلاح‌طلب، به خطبه‌های احمد جنتی که خواستار افزایش اعدام‌ها شده بود، نیز اشاره کرده و می‌گویند: «متاسفانه به جای آنکه از تریبون نماز جمعه برای دعوت مردم به تقوا استفاده شود، خطیب نماز جمعه با توصیه به قوه قضاییه مبنی بر اینکه اگر در ۱۸ تیر ضعف نشان نداده بودید و دستگاه قضایی چند نفر را اعدام کرده بود، حادثه روز عاشورا به وجود نمی‌آمد ، مسئولان را به برخورد و کشتار مردم و ترغیب می‌کند و عملکرد برخی مسئولان برای اعدام شهروندان به اتهاماتی مبهم و واهی را تبرئه می‌کند.»

احمد جنتی در نماز جمعه تهران ضمن تقدیر از قوه قضائیه به دلیل اجرای اعدام‌های اخیر گفته بود: «بیایید براى رضاى خدا همین طور که دو نفر را صریح اعدام کردید، دست شما درد نکند، مردانه بایستید.»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، در ادامه ابراز تأسف کرده‌اند که «تریبون نماز جمعه به جایگاهی برای تشویق به خشونت گرایی و ترغیب مسئولان برای اعدام شهروندان تبدیل شده است.»

این دو رهبر اصلاح‌طلب تنها راه خروج از بحران و بازگشت آرامش به کشور را آزادی زندانیان سیاسی و رفع توقیف مطبوعات، رفع پلمپ احزاب و برگزاری انتخابات آزاد دانسته و بار دیگر تأکید کرده‌اند که «اکثریت مردم برای احقاق حقوق خود بدون هیچ گونه واهمه‌ای در میدان حضور دارند و خواست آنها نیز برگزاری انتخابات آزاد می‌باشد که متأسفانه گویا صدای اکثریت مردم شنیده نمی‌شود.»

مهدی کروبی و میرحسین موسوی در ادامه می‌گویند: «به نظر می‌رسد که در میان برخی از مسئولان کشور توهم توطئه نسبت به تغییر ساختاری در نظام شکل گرفته است که این تفکر کشور را به سقوط می‌کشاند و اصل نظام را با خطر رو به رو می‌سازد.»

مهدی کروبی و میرحسین موسوی با دعوت از مردم برای «حضوری گسترده» در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کرده‌اند که «اکثریت مردم تنها حق خود را می‌خواهند و به دنبال تغییرات ساختاری در اصل نظام نیستند، ولیکن به نظر می‌رسد که حاکمیت نسبت به همین صدای حق خواهی مردم نیز احساس خطر می‌کند در حالی که شنیدن این صدای اکثریت و پاسخ به آن تنها راهکار خروج از بحران است.»


توسط: نام مستعار
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۲۱:۵۴
اقایون باهوش شما در اشتباهید با اعدام هایی که انجام میدهید در مسیر بی بازگشتی قرار میگیرید ،22 بهمن با امدنمان نشان میدهیم که پاسدار خون شهدای جنبش سبزیم

توسط: MOSTEAR از: ROMANIA
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۲۱:۱۸
BE OMIDE PIROUZI.

توسط: hooshang از: canada
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۲۱:۰۳
Chera rahbaran eslah talab be rahbar eteraz namikonand, ? Rabar ghoveh ghazayeh ra entekhab mikonad

توسط: رها
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۲۰:۵۰
درود بر ایران آزاد

توسط: علی
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۲۰:۴۶
شما چه بخواهید و چه نخواهید مردم خواهند آمد به نظر بنده این آقایان با این دعوت خواستند از قافله مردم بازنمانند

توسط: الن
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۲۰:۳۳
این اعدامها فقط برای زهر چشم گرفتن از مردم و ترساندن انها از شرکت درتظاهرات 22 بهمن است .اب از سر ما گذشته چه یک وجب چه صد وجب.
22 بهمن را به کام حاکمان ایران تلخ میکنیم

توسط: ario
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۲۰:۱۹
ترجیح میدم مرگم در راه ازادی و ا حقاق حقم باشه تااینکه با ذلت و خفت زندگی کنم و اخرش در بستر بیماری بمیرم .

توسط: آرمان از: تهران
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۲۰:۰۳
من نمی دانم آیا در جهان امروزی هم می شود با زور و جبر حکومت کرد؟ ولی تاریخ نشان داده روزی این نوع حکومتها در زیر پای آزادی خواهان خواهد افتاد. اینقدر صاحبان قدرت فعلی می ترسند که مردم از طریق ماهواره برنامه های آگاهی دهنده را نبینند و لذا اخیراً هم نمی دانم از کدام کشور خائن امکاناتی را تهیه کرده اند که ملت غیور ما نمی توانند حتی از طریق اینترنت برنامه شما را ببینند مرگ بر دیکتاتور زمانه درود بر ملت بیدار

توسط: رضا از دبي
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۲۰:۰۱
جدا باعت تاسف فراوان است كه از تريبون نماز جمعه براي خشونت و ادم كشي تبلغ شود اين نماز و خطيب با اين بيان ربطي به اسلام ندارد و صلاحيت خطيب جمعه بودن را ندارد افسوس ميخورم كه جنين ادم هاي رهبر و خطيب جمعه شده اند افسوس هزار افسوس . اليته اين نوع سخنراني ها خودش روشنكر افكار اين نوع خونخوارن است و جهره واقعي اينها را نشان ميدهد .واقعا خوب نكهبان جان و متل مردم هستند كه براي كشتن مردم و جوانان دست مريزا به قاتلان ميكويند جقدر خباثت افسوسسسسسس

توسط: سياوش شهابي از تهران
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۹:۲۷
اين يك تعبير غير واقعي است كه اين گفته ها را اعتراض به حكم اعدام قلمداد مي كنند. اين كجايش اعتراض به حكم اعدام است؟
اول: مي گويند مراحل دادرسي براي اعدام رعايت نشده است. تا اينجا خبري از اعتراض به حكم اعدام نيست. دوم: مشخصا خواستار رسیدگی قانونی به وضعیت بازداشت شدگان شدن. چرا اساسا دستگيرشده ها بايد محاكمه شوند كه حالا قانوني كه موسوي و كروبي از ان نام مي برند بايد به وضعشان رسيدگي كند؟ سوم: از اجراي عجولانه حكم اعدام صحبت مي كنند گويي اجراي غير عجولانه ان در زماني ديگر ( به قولي وقتي آبها از آسياب افتاد ) ايرادي نداشت. سوم: و در نهايت اينها متاسف اجراي حكم اعدام هستند نه معترض به صدور و اجراي اين احكام.
تيتر و تعبير از اين گفته ها فريبكارانه است و جوري القا مي كند كه گويي اينها به احكام اعدام معترض هستند در صورتيكه چنين نيست.

توسط: احمد از: uae
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۹:۲۱
مرگ بر ولایت فقیه زنده باد اسلام

توسط: نام مستعار
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۹:۱۶
22 بهمن بهتون ميگيم شما با سانديس به خيابون می آيد ما بدونه سانديس
V

توسط: Parisa از: tehran
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۹:۱۰
Dar donya hich bonbasti nist...ya raahi khaham yaaft ya raahi khaham saakht....JAVEDAAN IRAN

توسط: سرور از: تهران
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۸:۴۲
باران باش ببار نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر پدر اهورائ ایران سرفراز و بزرگ زنده باد ایران و ایرانی 22 بهمن روز مرگ دیکتاتورها

توسط: ایرانی از: ایران
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۸:۴۲
مردم ایران خود را برای خانه تکانی 22 بهمن در ایران و در سراسر جهان در مقابل سفارتخانه ها آماده ساخته.22 بهمن روز خانه تکانی ایران عزیز از شر استبداد آخوندی است.
درود بر ملت ایران که تاریخ را از نو می نوسد و در بهار آزادی با یاد شهدای جنبش عهد و میثاق نوین خواهد بست و به خواست خون خواهی آنان پرچم دمکراسی و حقوق بشر را در ایران به اهتراز در خواهد آورد و نگهبان آن خواهد بود.

توسط: reza
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۸:۳۴
استقلال ازادي جمهوري ايراني

توسط: نام مستعار
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۸:۳۳
اگر هدف این نظام اسلام زدایی بوده است، باید موفقیت فوق العاده خود را جشن بگیرد.

توسط: یک آزادی خواه از: سرزمین من
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۸:۳۲
تو نیکی از آن شهر و کشور مجوی
که دارد در آن بی هنر آبروی

توسط: majid
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۸:۲۹
اين دولت ديگه دولت سال ها پيش نيست خوشي زير دل دولت مردها رو زده

توسط: فرید
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۸:۲۶
با سلام. کاش تا آخر مسیر همراه ملت ایران باشند و مردم را تنها نگذارند.

توسط: نام مستعار
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۸:۲۱
راهپیمایی دولتی و غیر دولتی چگونه مشخص می شود؟ صدور بیانیه راهپیمایی چگونه خواهد بود؟

توسط: Behrooz از: Gothenburg
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۸:۱۰
آقای کروبی و موسوی ، با تمام احترام و علاقه ای که برای هر دو شما قائل هستم با جرات میتوانم بگویم که این مردم هم به دنبال حق خود هستند و هم بدنبال تغیرات ساختاری در اصل نظام، شما با مردمی روبرو هستید که میخواهند به مانند دیگر کشورهای آزاد دنیا در صلح و آزادی زندگی کنند، اجازه بیان و انتقاد داشته باشند، برابری زن و مرد و بسیاری نکات دیگر، که اصل و خواسته یک انسان آزاد است و این دیگر برای همگان روشن و آشکار شده است که دریک چنین نظامی این میسر نمیباشد. بنابر این با وجود همین نظام و همین قانون اساسی، جز یک دور باطل چیز دیگری نخواهد بود.

توسط: دکتر همایون نوبرانى از: Au Syd
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۷:۳۵
اعدام اين جوانان به قصد انحراف افكار عمومى از برملا شدن ورشكستگى بانكها و دولت است تا زمان بخرند تا بلكه كمكهاى غيبى برسد
حضور آقايان عمله ارتجاع براى عقب نماندن از صفوف مردم و با چراغ سبز رهبري صورت گرفت تا كنترلي بر مردم داشته باشند. متاسفانه در موقعيتي نيستيم كه دست رد بر سينه ايشان بكوبيم, ولي هشياري ما ايشان را مبهوت خواهد نمود
بدون شعار محوری مرگ بر ولایت فقیه, نميتوان مردم را بسيج كرد و انتظار فداكاري داشت

توسط: مسعود از: ایران
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۷:۲۶
مــــــــا آمـــــــاده ایم . 22 بهمن روز ماست. روز ملت است. ای مزدوران ددمنش و خبیث ولایت وقیح، ما در روز 22 بهمن قدرت ملت را به رختان خواهیم کشید. ما این رژیم سراسر جنایت و قساد را مچاله می کنیم و به زباله دانی تاریخ می فرستیم. هموطن دوستت دارم و در 22 بهمن در کنارت هستم.
اراذل رژیم هم بدانند که بهتر است در کناه خویش بمانند و از سوراخشان بیرون نیایند. چون ما مثل سیل خروشانیم.

توسط: darvish از: darvishi
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۷:۱۴
khoda sabr bede

توسط: a
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۷:۱۳
من هم تماشاچیان تیم تراکتور سازی رو به راهپیمایی 22 بهمن دعوت میکنم تا عرق به کشورشون رو اونجا به همه نشون بدهند نه برای اس ام اس های نرسیده شون به برنامه 90 !!! وقتی میرحسین که هم ولایتی شما تنهاست شما توی ورزشگاه چیکار میکنید؟ اگه حرف از عدالت عادل میزنید به جای اینکه دنبال اس ام استون باشید دنبال رایتون باشید. به نظرتون کدوم مهم تره؟

توسط: مجتبي از: تهران
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۷:۱۳
درود بر كروبي و موسوي.اگر كمي بيشتر سعي كنيم پيروزيم.اينها از ترسشون به هر كاري دست ميزنن ازجمله اعدام اين دو شهيد.بين خودشونم تفرقه افتاده. رسانه خود ماييم.سحر نزديك است.vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

توسط: مهدی از: ایران
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۶:۴۸
رادیوفردا اکنون به همان منش بیطرفی خود نزدیک شده است. خبررسانی هفتۀ پیش رادیو فردا دربارۀ گفته های آقای کروبی ضربۀ بزرگی به جنبش سبز بود. خوشحالیم که با این تیتر حقیقی، تاثیر سوء تیتر هفتۀ گذشته را که باعث ایجاد فضای تهمت به آقای کروبی در صفحۀ کامنت های خود رادیو فردا شد، جبران کردید. طرفدار حق باشید.

توسط: مهدی از: ایران
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۶:۴۳
این هم از اتحاد رهبران معنوی جنبش سبز. کور شود آن که نتواند دید! همواره خشونت از موضع ضعف انجام می پذیرد و شجاعت از موضع حق. حقیقت اکنون ایران همین یکصدایی در برابر ظلم و استبداد دینی است.

توسط: صبحی از: تهران
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۶:۴۳
در روز بیست ودوبهمن همبستگی مان را به دشمن ازادی نشان خواهیم داد زمان تغییر فرا رسیده است
ایران متعلق به همه ایرانیان است با هر عقیده وهر مذهب وهر قومیت وهر زبان خدا انسان را ازاد افریده است بدون ولی بدون شاه و شیخ خونریزو بیرحم وضعیف کش
هر کسی حق ویژه ای داشته باشد بر دیگران ستم حواهدکرد مثل همین اخوندهای خونریز

توسط: ya hossein
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۶:۳۶
ببین چگونه جوانان این کشور را به خاک و خون میکشند ...

اگر گوش شنوایی داشتند صدای نابودی رژیم دیکتاتوری را میشنیدند
نبود 12 روز دیگر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

توسط: arash kave از: tehran
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۶:۳۱
از اعدامها در دلم خونه گریه میکنم باور نمیکنید اخر من زندانی بودم وزیر فشار باید اعتراف میکردم حالا کجا وزندانی کی بماند اما هر روز صبح زود مرا به پای چوبه دار میبردند چشمم را میبستند میگفتند اخرین وصیتت را بکن بعد دو باره برمی گرداندند سلول انفرادی واعتراف گیری و شکنجه احساس فردی که در زیر شکنجه اعتراف میکند را میفهمم برای این از چهره معصومانه این دو جوان شهید متوجه بی گناهی ومظلومیت انها شدم چهره فرد گناهکار مانند رییس دادگاه انها تیره میشود درست مثل احمدی نزاد و جنتی.این جوانان بی گناه بودند لعنت خدا بر کسی که بیگناهان را دار میزند لعنت شیطان هم بر انها که سفارش اعدامهای بیشتر را می دهند واز جلادان تشکر میکنند

توسط: مازیار
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۶:۱۲
عالی بود و به موقع

توسط: نام مستعار
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۶:۰۷
na ghermez,na abi,faghat sabze hoseini

توسط: آرشيا از: دنيای جهانی سبز و رشد
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۶:۰۲
مردم سبز و قهرمان ايران از مدتها پيش تصميم گرفته اند, خيابانهای سراسر ايران را به صحنه خروش اعتراضی, به دور از خشونت اما سهمگين و کوبنده اشان در برابر بربريت رژيم در آورند. آقايان موسوی و کروبی می توانند در کنار اين مردم که خاستگاه واقعی و سرچشمه الهامشان اند, نيز به خيابانها بيايند و در کنار و با همين مردم ستم کشيده و قهرمان, احساسات خود را بيان کنند.

توسط: پیمان از: آلمان
۱۰ ۱۱ ۱۳۸۸ ۱۵:۵۸
حکومتی که بعد از ۳۰ سال هنوز از یک جوان ۱۹ ساله به هر دلیلی‌ خودش را در خطر حس کنه تکلیفش معلومه.






۵ نظر:

  1. حالا چرا 22 بهمن ؟ چرا روزای دیگه نه
    چون مردم میخوان روز 22 بهمن رو مثل سالهای گذشته جشن بگیرن این سبزکها میریزن بیرون که بگن تعدادشون زیاده مثل روز عاشورا
    بابا خودتونو جداکنید. 22 بهمن سالگرد جمهوری اسلامی است نه روز کسانیکه علیه اون هستن

    پاسخحذف
  2. دلم خونه از این همه دد منشی سران حکومت که به اسم دین هر نوع ظلمی می کنند حالا ای مردم باز هم حکومت دینی می خواهیید آخه چقدر باید تجربه کنید این هم حکومت عدل الهی همین می خواستید بابا مگه حکومت دموکراتیک چه بدی داره که دنبال حکومت دینی هستید رهبری هر چه باشه وقتی شعار دینی داشته باشه فرقی نمی کنه همون آشه و همون کاسه ما دنبال حکومتی هستیم که همه در آن از هر تیره و مذهبی آرامش داشته باشند فقط مهم این هست که ایرانی باشی این مملکت متعلق به ایرانی هست نه مهاجمان عرب بربری که جز خشونت و وحشیگری چیزی بلد نیستن به امید آزادی ایران از دست دجال مذهبی

    پاسخحذف
  3. سلام شما که اینقدر میگید مرگ بر آخوندا رهبران جنبش هم که آخوندند؟
    بیاییم و یک رهبر درست و حسابی انتخاب کنیم مثل رضا پهلوی پسر شاه خدا بیامرز

    پاسخحذف
  4. فرزاد ملکی از کرج۱۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۴:۰۰

    در جنبش سبز یک آخوند هم به عنوان یک شهروند وقتی در کنار مردم از حق خودش و دیگران حمایت می کنه می تونه به رهبری اون هم بالقوه برسه. همه در برابر قانون مدنی و جدید آینده که بر مبنای دموکراسی و جدائی دین از حکومت بنا خواهد بود یکسانن.
    آقای رضا پهلوی هم به عنوان یک ایرانی می تونه نامزد هر انتخاباتی بشه و طبعا اگر به اندازه کافی طرفدار داشته باشه انتخاب بشه. اما فکر نمی کنم که این ملت دیگه علاقه به تاسیس یک سلسله سلطنتی دیگه داشته باشه. بخصوص اینکه حداقل دو سلسله پهلوی و ولایت فقیهی رو از نزدیک تجربه کرده و از هیچ کدومشون خوشش نیومده.
    این ملت دیگه آقا بالا سر نمی خواد و می خواد خودش برای خودش تصمیم بگیره.
    VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

    پاسخحذف
  5. این وضعیت نظامی است که از سایه خود هم میترسد . gmail در منطقه ما به کل قطع است . امروز سومین روز بود . با خط مثلا پر سرعت ADSL و پرداخت ماهانه نزدیک به هفتاد هزار تومان ، حتی نمیتوانم نامه هایم را کنترل کنم . چگونه باید کار کرد ؟

    پاسخحذف

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter