۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

شمقدری:کجای قرآن گفته حجاب الزامی است!!؟

فاش نیوز - پس از رفع توقیف فیلم های موهن و غیر اخلاقی نظیرتسویه حساب و آتشکارتوسط معاونت جدید سینمایی ،جواد شمقدری با انکار ضرورت حجاب اسلامی دومین قدم را در جهت حاکمیت اباحی گری اخلاقی در حوزه فرهنگ و هنر برداشت. خبرنگار فاش نیوز از منابع مطلع کسب اطلاع کرد شب گذشته جواد شمقدری معاون سینمایی وزارت ارشاد در واکنش به اعتراض یکی از خبرنگاران نسبت به پوشش نامناسب برخی مهمانان جشنواره فیلم فجر گفته است:در کجای قرآن و در کدام آیه گفته شده است که حجاب الزامی است !!؟

جواد شمقدری در اوایل کار دولت نهم و در زمانی که مشاور هنری رییس جمهور بود نیز در اظهاراتی ساختارشکن ضرورت حجاب اسلامی را انکار کرده و با استناد به استمرار بی حجابی زمان طاغوت در نخستین ماه های پس از پیروزی انقلاب نتیجه گرفته بود که الزامی شدن حجاب با تدبیر حکومتی حضرت امام (ره) ابتدا از مراکز و دوایر دولتی شروع شد و به تدریج به کل جامعه و حوزه عمومی سرایت کرد و یک ضرورت قطعی دینی نیست.

اظهارات شمقدری در آن زمان اگر چه با واکنش های مراجع تقلید و علما و قاطبه مومنین و متدینین جامعه مواجه شد اما از آن جا که وی در کسوت و سمت اجرایی قرار نداشت تا نگرانی از بابت جاری کردن منویات اعتقادی اش وجود داشته باشد،پرونده آن بحث به سرعت بسته شد.

اکنون،اما،جواد شمقدری در مصدر یکی از مهم ترین بخش های فرهنگی کشور-که از قضا بیش ترین آمادگی و استعداد را برای شکستن مرزهای اعتقادی و عبور از اخلاقیات مورد قبول جامعه دینی دارد-قرار گرفته است و قطعا نگرانی دلسوزان و دغدغه داران ارزش های اسلامی اکنون صد چندان خواهد بود،به ویژه آن که آقای شمقدری در اولین چراغ سبز به جریان های نا سالم حوزه فرهنگ و سینما چند فیلم مسئله دار را که در دوره های قبلی از جمله دوره دولت نهم توقیف شده بود از محاق توقیف درآورد و اجازه حضور در جشنواره فیلم فجر را برای آن ها صادر کرد.

اجازه اکران فیلم های غیر اخلاقی البته در دوران حاکمیت تساهل و تسامح فرهنگی پس از دوم خرداد نیز مسبوق به سابقه است و ذائقه دین داران و ارزش گرایان هنوز از جولان زشت نمای های آن دوران در سالن های سینما تلخ است اما مردم ما هرگز به یاد نمی آورند که در همان دوره تلخ و تاریک فرهنگی و هنری یک مقام مسئول دولتی با چنین صراحتی ضرورت حجاب اسلامی را نفی و انکار کرده باشد.

گویا چشم ها را باید شست و یک بار دیگر به بازخوانی آموزه های عمیق اسلام ناب و احیاگر حقیقی اش خمینی عزیز نشست.

چاره ای نیست باید دوباره به توضیح و تبیین بدیهیات و مسلمات و ضروریات دین پرداخت و باید از نو بعضی برادران بی اطلاع از"آیات حجاب"را به مطالعه "مسئله حجاب"شهید مطهری توصیه کرد تا شاید با خواندن این کتاب-که به سادگی و روانی هر چه تمام تر به ترجمه آیه های قرآن درباره حجاب و تبیین تاریخی،اجتماعی و فقهی ضرورت حجاب در جامعه اسلامی پرداخته است،پاسخ پرسش سوال برانگیز خود را دریافت کنند.

آری،چاره ای نیست،و الا "مسئله حجاب"نه مسئله امروز ما که مسئله روزگاران بی بند و باری و برهنگی جامعه ایرانی در آخرین دهه حاکمیت سلطنت ستم شاهی پهلوی(دهه 1350) است و استاد شهید در چنان فضایی که جامعه در اثر سیاست ها ی منحط فرهنگی به اوج انحطاط و لجام گسیختگی اخلاقی رسیده بود به تبیین "مسئله حجاب"پرداخت.

نظرها
دلسوز: خوب اجباری در آن نیست.. در قرآن گفته حجاب داشته باشید نگفته که یکی از اصول اسلام هست؟؟ (شنبه, 10 بهمن 1388 11:37)
Ghaarie Quran: mage nemigin Laa-Ekraaha Fe-ddin ? mosalmooni bara khodet hasti, bara inke ehteraamet hefz beshe be baghie kaar nadashte bash (شنبه, 10 بهمن 1388 11:31)
Guest: این آقای شمقدری مثل اینکه خوابه و حتی مثل اینکه لای کتاب قران را باز نکرده و بدون تحقیق اظهارنظر میکند لااقل از یک روحانی و مرجع سئول کنید و سپس این حرف را بزنید . 10/11/88 (شنبه, 10 بهمن 1388 09:41)
سید: آیه 55 سوره احزاب (صفحه 426 قرآن به رسم الخط عثمان طه) وزنان را باکی نیست که بر پدران و فرزندان و برادرانشان و برادر و خواهر زادگان و زنان مسلمان و کنبزان (نابالغ) بی حجاب در آیند ( و از غیر اینها اجتناب کنند) و از خدا بترسند که خدا بر همه چیز کاملا کواه (آگاه) هست آیه 59 سوره احزاب (صفحه 426 قرآن به رسم الخط عثمان طه) ای پیامبر به زن و دختران خود و زنان ومومنان بگو که خویشتن را به جلابیب (چادر) بپوشانند که اینکار برای اینکه آنها (به عفت و حریت) شناخته شوند تا از تعریض و جسارت (هوسرانان ) آزار نکشند بر آنها بسیار بهتر است وخدا (در حق خلق) آمرزنده و مهربان است کاش یه سری به قرآن هم میزدیم که حلال تمام مشکلات و اختلافات هست (شنبه, 10 بهمن 1388 08:47)
h: انکار وجوب حجاب اسلامی مانند انکار خورشید در روزمه آلود است/امثال شمقداری ومشایی درفضای خانه نشینی علمای دین فرصت مناسبی برای شهرت و مقام پیداکرده اند؟؟؟انالله واناالیه راجعون (شنبه, 10 بهمن 1388 06:54)
Guest: بابا اين چرت و پرت ها چيه ميزنيد؟ كسي نيست كه از شما انتقاد كند؟(شنبه, 10 بهمن 1388 05:53)



شمقدری:کجای قرآن گفته حجاب الزامی است!!؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter