۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

دولت رشد 37 درصدي ماليات بر ثروت را پيش‌بيني كرده است

خبرگزاري فارس: عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در لايحه بودجه 89 دولت رشد 37 درصدي ماليات بر ثروت را پيش‌بيني كرده است، گفت: طبق لايحه بودجه سال 89، دولت قيمت بنزين را در سال آينده حدود 400 تومان در نظر گرفته است.

جعفر قادري نماينده مردم شيراز و عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي كه با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس پيرامون جلسه صبح امروز اعضاي كميسيون متبوعش كه به منظور بررسي بخش‌هايي از لايحه بودجه سال 89 تشكيل شده بود، گفتگو مي‌كرد بررسي درآمدهاي مالياتي در لايحه بودجه سال 89 دستور كار اين جلسه دانست و متذكر شد كه كميسيون برنامه بودجه مي‌تواند روي تمام مواد و رديف‌هاي لايحه بودجه وارد شود و آنها را مورد بررسي قرار دهد بنابراين در خصوص بحث‌هاي مربوط به درآمدي علاوه بر آنچه كه كميسيون اقتصادي مجلس پيگيري مي‌كند، كميسيون برنامه و بودجه پارلمان نيز بايد اين مسائل را بررسي كند و نهايتاً پس از بررسي‌هاي خود ببيند كه آيا پيش‌بيني‌هايي كه دولت داشته قابل قبول و تحقق‌پذير است يا خير.
وي بر همين اساس ادامه داد: يكي از بحث‌هاي لايحه بودجه سال 89، ماليات بر شركت‌هاي دولتي بود كه امسال نسبت به سال گذشته دولت رشدي را در اين زمينه پيش‌بيني كرده و در سرفصل‌هاي مختلف توضيحاتي در اين زمينه ارائه شده است كه در اين خصوص بحث‌هايي انجام شد اما رأي‌گيري در اين خصوص انجام نشد.
قادري اضافه كرد: دولت در بحث ماليات بر شركت‌هاي دولتي حدود 18.4 درصد رشد را پيش‌بيني كرده بود كه در هر يك از پنج فصل مربوط به اين مسئله توضيحاتي ارائه شده است.
اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در ادامه عنوان كرد: ماليات اشخاص، ماليات علي‌الحساب، معوقه، ماليات بر مؤسسات غيردولتي و ماليات بر عملكرد نفتي و در چند سر فصل ديگر ماليات بردرآمد بود كه در اين خصوص نيز دولت حدود 35 درصد رشد را پيش‌بيني كرده است كه اين بخش هم شامل ماليات بر حقوق، مشاغل، مستقلات و متفرقه و درآمد بود كه توضيحاتي هم در اين خصوص ارائه شد.
به گفته وي دولت در زمينه ماليات بر ثروت حدود 37 درصد رشد را پيش‌بيني كرده كه اعضاي كميسيون روي اين مسئله، پيشنهاداتي را مطرح كردند كه اين قسمت هم شامل ماليات بر ارث، نقل و انتقال، شماره‌گذاري خودرو، نقل و انتقال سهام، سرقفلي، املاك و اوراق بهادر بود كه دولت در اين زمينه در حدود 80 درصد رشد را پيش بيني كرده است.
وي ادامه داد: طبق لايحه بودجه سال 89، دولت قيمت بنزين را در سال آينده حدود 400 تومان در نظر گرفته است كه ما روي اين قيمت اعضاي كميسيون پيشنهاداتي را ارائه دادند و آن را خلاف قانون هرفمندسازي يارانه‌ها مي‌دانند چرا كه در راستاي اجراي قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها دولت اجازه ندارد كه قيمت بنزين را به يكباره افزايش دهد؛ دولت در لايحه بودجه 89 بايد بر مبناي قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها عمل كند كه در قانون مذكور دولت بايد افزايش قيمت‌ها را به صورت تدريجي و طي 5 سال انجام دهد نه به صورت يكباره.





Fars News Agency : در لايحه بودجه 89 دولت رشد 37 درصدي ماليات بر ثروت را پيش‌بيني كرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter