۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

هزاردستان چمن: کامنتی برای نوشته ی عالی اق بهمن و تظاهرات بیست و دوی بهمن

کامنت من در مورد نوشته ی خوب اق بهمن که از نظر خودم کامنت در راستای نوشته ی او است و بعضی حاشیه هایش بی ربط به نوشته ی او اما پست او سبب شد که این نکات را بنویسم، این است که: 1- سرکوب شدیدتر که احتمالش هست که حکومت در پی بگیرد منجر به انقلابی تر شدن جنبش می شود چون در عین حال که فضای وحشت بین مردم ایجاد می کند و ممکن است که تعداد تظاهرکننده ها را تاحدی کم کند --البته ممکنه-- کار دیگری که می کند این است که وحشت حکومت از مردم را به مردم نمایش می دهد که موجب می شود مردم به قدرت خودشان در برابر یک سیستم مافیایی نظامی-نفتی پی ببرند و در عین حال باردیگر هم متوجه بشوند که این سیستم اصلاح ناپذیر است و مرگ تولید می کند و دشمن قسم خورده ی جان و مال و خواهر و برادرهایشان است و در نتیجه مصمم تر و انقلابی تر باهاش برخورد خواهند کرد. 2-از طرفی به نظر می رسد که حکومت به سران اصلاح طلب و همینطور هاشمی رفسنجانی دل بسته است که موجبات "اشتی ملی" را فراهم کنند و جنبش را خاموش کنند تا همه چیز به دوره ی اول ریاست جمهوری احمدی نژاد بازگردد در عین حال هم برای ترساندن سران اصلاح طلب که خواسته های کمتری را مطرح کنند یا اینکه بیشتر بترسند، خشونت را زیاد کرده است یعنی بطوریکه اصلاح طلب های در پی اشتی، بجای درخواست ازادی زندانیان سیاسی یا مسولیت دولت در برابر قانون، درخواست کنند که زندانیان سیاسی اعدام نشوند. به این معنی که بسیار خوب اگر دوست دارید صدها هزار زندانی سیاسی داشته باشید مهم نیست، فقط بی زحمت مرحمت نموده، اعدام شان نکنید!3- از طرفی کار اصلاح طلبان را به شدت با مردم سخت تر می کنند چون هرچقدر حکومت منفورتر و خشن تر و کثیف تر رفتار کند سران اصلاح طلبٍٍ اشتی جو هزینه ی سنگین تری را برای این گفتمان اشتی ملی پرداخت خواهند کرد. 4- پس در عین حال که حکومت وانمود می کند که می خواهد با سران اشتی کند --بخوانید از سران می خواهد که سروته جنبش را هم بیاورند انگار جنبش در کف دست سران است که سروته اش را بتوانند هم بیاورند، جنبش کف دست مادران سهراب و اشکان و ندا و باقی است-- در عین حال هم می خواهد که اصلاح طلبان را وادار کند که هزینه ی سنگینی را در برابر مردم بدهند تا مقبولیت عمومی و مردمی شان کم شود. چون هرچه فضا وحشتناک تر و خشن تر باشد، هر کس که از اشتی ملی صحبت کند بهای سنگین تری را خواهد پرداخت. 5- در عین حال اهمیت بیست و دوی بهمن هم هست. بیست و دوی بهمن به شدت سمبلیک است و اگر این روز ویدیوهای مردم تظاهرکننده بیشتر و پربارتر از ویدیوهای صدا و سیما باشد مشروعیت نمایشی نظام بیش از پیش از بین می رود. می گویم نمایشی چون مشروعیت غیر نمایشی سالهاست که از بین رفته است. یعنی رییس یک نانوایی هم این همه بی کفایتی از خود نشان داده بود و اینقدر سیستم اداره کردن اش بدبختی برای مردم ایجاد کرده بود تا حالا صد بار مشروعیتش را از دست داده بود. واضحه؟ در نتیجه این است که حکومت به وحشتی عظیم افتاده است و نمی داند چه کند با بیست و دوی بهمن. 6- در روز بیست و دوی بهمن به نظرم اگر کسی تمایل دارد در تظاهرات شرکت کند* بهتر است که مفاهیم و دستاویزهای سیاسی حکومت را مورد حمله قرار بدهد تنها حضور در خیابان کافی نیست. سوال: این مفاهیم کدام ها هستند و چطور باید مورد حمله قرار بگیرند:
الف: استقلال سیاسی: بهتر است که روی پارچه یا کاغذ به فارسی بنویسید که جنبش می خواهد از تمام نیروهای جهان مستقل باشد. چه از تهاجم و اشغال بازار ایران از کالاهای چینی و چه از سواستفاده های روسیه از تحریم علیه ایران و باج گیری سر مساله ی هسته ای و چه از تهدیدهای جنگ امریکا و اسراییل. لطفا به فارسی بنویسید روی یک پارچه یا کاغذ و عکس بگیرید. حتی یک عکس کافی است حتی یک نفر کافی است. این حمله ایست به قلب حکومت و طرفدارانش که سعی می کنند ادعا کنند که جنبشی ها در پی از دست دادن استقلال سیاسی هستند و در عین حال به شیوه ای گویا مطرح می کند که حکومت ایران از نطر سیاسی مستقل نیست و بازار و دریای خزر و انرژی هسته ایش توسط چین و روسیه اشغال نظامی شده است.
ب: حمله به نظام سرمایه داری-خصوصی سازی-نیولیبرالیزم اقتصادی: احمدی نژاد چند روز پیش گفته بود که" بهمن امسال تشییع جنازه نظام سرمایه‌داری لیبرال خواهد بود."
احمدی نژاد شبیه کسی است که کتک می زند و در عین حال داد و قال مظلومیت سر می دهد که تنش درد می کند که وانمود کند که کتک نمی زند و دارد کتک می خورد. اقای خصوصی سازی و نظامی سازی و اقای ضدکارگر ادعا می کند که مثلا رییس جمهور بولیوی است و علیه سیاست های اقتصادی نیولیبرالی برخاسته است. شعار نویسی روی کاغذ در مورد کارگرهایی که در اثر این دست سیاست های اقتصادی احمدی نژاد کارشان را از دست داده اند و یا حقوق شان را نگرفته اند بزرگترین حمله به او و دولت او ست. اشاره به اصانلو، فرزاد کمانگر و در زندان بودن شان و دولت ضد کارگر بزرگترین حمله به احمدی نژاد است.
پ: دفاع از فلسطین و درخواست حمایت از فلسطینیان. امروز ما در ایران با سیاست ها و شکنجه های اسراییلی سر می کنیم چه بهتر از انکه با فلسطین همدردی کنیم و همسان پنداری کنیم؟ حکومت داعیه ی دفاع از فلسطین دارد و پروپاگاندایش این است که جنبش ضد فلسطین و طرفدار اسراییل است یک یا دو عکس از شعارهای در دفاع از فلسطین و درخواست حمایت از فلسطین و حسن نصرالله معادلات حکومت را واژگون می کند. برگه ی دفاع از فلسطین اش را ازش می گیرد و خلع صلاحش می کند. فقط تصور کنید که شعاری از تظاهرات ما بیاید بیرون که بگوید که ما خواستار ازادی و حق شهروندی فلسطینیان و ایرانیان هستیم. برادر و خواهر فلسطینی چشم انتظار حمایت تو هستیم. فقط تصور کنید که شریعتمداری کیهان چه حالی خواهد شد؟ در ضمن تبعات منطقه ایش را هم در نظر بگیرید. مخالفین جنبش به اصطلاح ما شطرنج بازها اچمز می شوند. در ضمن برای اخلاقیات جنبش هم خوب است. چه چیز عادلانه تر از دفاع از فلسطین؟ البته دفاع خالصانه نه متزورانه مثل حکومت ایران که به قول لاریجانی برای سود بردن از فلسطین دفاع می کند.
ت: عکس و تصویر از شهدای جنبش در تظاهرات هم به شدت موثر است. حتی اگر دو دقیقه عکس را بالا نگه دارید و از عکس، عکس بگیرید. فقط ندا، نه. همه شان را پوشش دهید کمتر شناخته شده ها را پوشش دهید: مثلا اشگان سهرابی : اشکان سهرابی - 10 بهمن 1368- 30 خرداد 1388 و روز شهادتش را بنویسد زیر عکس اش.

س: باز هم تکرار می کنم که دفاع از فلسطین و درخواست حمایت از جنبش از فلسطینیان و حسن نصرالله، دفاع از حقوق کارگران به قول من و به قول حکومت مستضعفین و حمله به سیاست های اقتصادی نیولیبرالی احمدی نژاد و حمله به سند زدن ایران به سپاه و نیروهای نظامی، حمله به اشغال اقتصادی و سیاسی ایران توسط روسیه و چین، حمله به سیاست هایی که موجب بیکاری کشاورز، معلم، کارگر کارخانه، راننده و غیره شده است، ضد جنگ علیه ایران و تحریم نوشتن و ضد دخالت بیگانگان شعار نوشتن در کنار باقی شعارها، اینها به شدت مهم اند.
در اخر باید بگویم که *من که باشم که کسی را به تظاهرات رفتن تشویق کنم .حاشا و کلا که چنین کنم. اگر به من بود که از همان بعد از انتخابات از همه می خواستم بمانند در خانه تا جانی در خطر نیفتند و خونی از دماغی نیاید حتی اکر شده سالها در استبداد مطلقه ی مصباح یزدی-احمدی نژاد و دیوانه ای به اسم مشایی زندگی کنیم اما حالا که مردم به تظاهرات می روند فکر می کنم خوب است که سعی کنیم کیفیت اش و اثرش را بیشتر کنیم. اثر شعارهای نوشتاری بیشتر و خطرش کمتر است. یک دقیقه کسی به دست بگیرد و ازش عکس بگیرد یک دنیا معنا دارد و بردش به شدت وسیع تر است. در انتها از اق بهمن تشکر می کنم به خاطر پست عالی اش که در من انرژی نوشتن، افرید. فیزیک خونده ها اینن ها: با مرام و قابل اعتماد مثل اق بهمن!


هزاردستان چمن: کامنتی برای نوشته ی عالی اق بهمن و تظاهرات بیست و دوی بهمن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter