۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

وقتي يك جواد مسئول مملكتي ميشود صحبتهاي ديپلماتيك هم جوادي ميشوند. � انديشه

جواد لاريجاني گفت من نژاد پرست نيستم ولي اوباما سياه است. اگه ن‍ژاد پرست نيستي سياه بودن اوباما چه ربطي به كهريزك دارد پس؟ نكند روزگار آنهايي را ميگويي كه در كهريزك سياه كرده ايد؟ وقتي كمي اين سخن را در وادي انديشه بگردانيم چيزي جز كوته بيني و محدوديت فكري در پس آن نمي توان يافت! فقط با كمي تامل نتيجه حاصل ميشود و سيگنالهاي ذهني بلافاصله يكجور كوتاه قامتي شديد عقلي نسبت به متوسط سطح فكري ديپلماتيك را نشانه ميروند. نتيجه بي توجهي به فرآيند جهاني شدن فقط در علم اقتصاد به ما ضربه نزده است بلكه سطح شعور و ادب هم مسير جهاني شدن را مي پيمايد . نتيجه حصار كشيدن به دور خود همين مي شود. نتيجه كافي دانستن دانسته هاي خود و دفع هرچه غير از آن است بهتر از اين نميشود.
چطور ممكن است يك آدم در يك جايگاه مملكتي كه صحبت هاي او در سطح ديپلماتيك بين كشورها ترجمه ميشود در سال 2010 ميلادي به رئيس جمهور يك كشور بگويد كاكا سياه! اين بي اعتنايي به آنچه كه از دهان خارج ميشود يك دليل ديگر هم دارد. بله، دروغگويي و مصونيت. نتيجه مجوزدادن به افراد در رده هاي بالا براي بيان اكاذيب و مصونيت آنها از ابزخواست و پاسخگويي در برابر حرفهايشان همين است كه هرچه از دهانشان بيرون مي آيد ميگويند.
اين فقط يك سوتي نيست. يكجور افتضاح است و اين فرآورده از منبع مخربي توليد شده است كه احتمالا فرآورده هاي اينچنيني زيادي دارد كه هر روز در جايي مشغول ايجاد افتضاح هستند. مثلا قطار از ريل خارج ميكنند هواپيما زمين ميزنند و در آخر بازهم دروغ ميگويند.اينها همه افتضاح است. گند كاري است و قطعا بوي آن بش از اين هم بلند خواهد شد.



وقتي يك جواد مسئول مملكتي ميشود صحبتهاي ديپلماتيك هم جوادي ميشوند. � انديشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter