۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

ندای سبز آزادی، مولود بهمن سبز 88 | ندای سبز آزادی

نزدیک به هشت ماه از زایش سبز جنبش تحول‌خواه مردم ایران می‌گذرد. تولد این جنبش در واقع آغاز دوباره یک راه بود، راهی که ریشه‌ در هزارتوی تاریخ صدهاساله و پر فراز و نشیب آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی مردم ایران دارد. بیست و دوم خرداد ۸۸ بی شک یکی از نقاط عطف مهم در تاریخ صدساله نهضت آزادی‌خواهی ایرانیان بوده است. روزی که میلیون‌ها ایرانی با باور به حق تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های رای آمدند.

با توطئه دروغ‌کاران اما رای میلیونی سبزها به سرقت رفت، خون ملت بی گناه به زمین ریخت، معترضان صلح جو راهی زندان شدند و رئیس جمهوری غیرقانونی حکم تنفیذ خود را همزمان با ریخته شدن خون ده‌ها جوان بی‌گناه که برای بازپس گرفتن برگه‌های سبزشان به خیابان آمده بودند با تایید رهبری دریافت کرد. کابینه‌ای متشکل از چهره‌های متقلب در عرصه آکادمی و بی‌کفایت در عرصه سیاست از مجلس فرمایشی هشتم رای اعتماد گرفت و ظاهرا قدرت در اختیار صاحبان نامشروعش باقی ماند.

اما اکنون پس از گذشت هشت ماه از آن کودتای تلخ، دولت نامشروع دهم هنوز توان حضور موثر در عرصه ملی و بین‌المللی نداشته است. جبهه اصولگرایی از شکافی جدی و عمیق رنج می‌برد که منشا آن اختلاف بر سر بی کفایتی‌ها و ناشایستگی‌های احمدی‌نژاد و یارانش و نیز جور و جفایی است که بر مردم معترض به نتایج انتخابات رفته. مقام رهبری به جای تلاش برای بهبود وضعیت فعلی با جانبداری سیاسی از انحصارطلبان، موقعیت و جایگاه خود را بیش از هر زمان دیگری در عمر سیاسی خود دچار تزلزل کرده است. در این میان، افراطیون که ریشه در خشونت و خون‌ریزی دارند و حیات شان وابسته به آشوب و ناامنی و ترس و ترور است، ترورهای ناجوانمردانه و ناشیانه خود را آغاز کرده‌اند.

ما جمعی از ایرانیان تحول‌خواه و اصلاح‌طلب با دغدغه‌ای مشترک با یکدیگر هم‌صدا شده‌ایم تا ندای سبز مردم ایران را که همانا تحقق آزادی و عدالت است سردهیم. این ندا، صدای ما تنها نیست. صدای میلیون‌ها انسان ساکن در جغرافیایی به نام «ایران» است که از دروغ و تزویر و بی عدالتی به تنگ آمده‌اند.

ندای سبز آزادی برای اطلاع‌رسانی دقیق و نیز تزریق امید و فکر به جان جنبش پا به عرصه نهاده است. ما نیز همچون رهبرانمان میرحسین موسوی و مهدی کروبی معتقدیم راه مبارزه همان راه سبز امید است که باید با تمام قوا آن را زیست.

از آنجایی که هر جریانی خود را با مجموعه ای از اصول هویت‌یابی و تعریف می‌کند، لازم است به نکات زیر به عنوان اصول اساسی مرام‌نامه پایگاه اندیشه و خبر «ندای سبز آزادی» اشاره شود:

التزام به قانون اساسی: ما خود را به قانون اساسی کشور ملتزم می‌دانیم. هر چند به آن نقد داریم و آن را کامل نمی‌دانیم و به دنبال اصلاح و بهبود آن از مجاری و طرق قانونی هستیم اما با این حال، مشکل بزرگ‌تر را نه تغییر قانون اساسی، که اجرای سلیقه‌ای آن، مغفول ماندن قسمت‌های مهمی از آن و متورم شدن بی‌دلیل قسمت‌هایی دیگر از آن می‌دانیم. اجرای بدون تنازل قانون اساسی یعنی پرداختن متوازن و متناسب به تمام قسمت‌های آن، و جلوگیری از رشد سرطانی برخی قسمت‌ها برای نابودی باقی بخش‌ها. در از این رو، این رسانه تمام تلاش خود را برای نقد و اصلاح تخلفات صورت گرفته در اجرای قانون اساسی توسط دولت نامشروع فعلی و نهادها و بخش‌های فرادولتی به کار خواهد گرفت.

التزام به مشی اصلاحی و پرهیز از افراطی‌گری و خشونت‌طلبی: ما خود را به مشی اصلاح‌طلبانه ملتزم می‌دانیم و از تغییرات ساختارشکن و انقلابی می‌پرهیزیم. ما معتقدیم که برای پیشرفت و توسعه نیاز به انباشت تجربه و اصلاح تدریجی و نرم نرم امور است، و تغییرات ساختارشکنانه و ویرانگر، در جا زدن، شروع از صفر و نفی دستاوردها و انباشته‌های تاریخی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک ملت در طول سال‌ها است از توهین به افراد و هتک حرمت آن‌ها پرهیز می‌کنیم، حتی اگر آن‌ها حرمت‌ها و حریم‌ها را رعایت نکنند، و در این راه فرقی میان مسئولان و غیرمسئولان نمی‌گذاریم.

التزام به اصول اخلاقی رسانه‌ای: ما خود را به اصول اخلاقی رسانه‌ای ملتزم می‌دانیم؛ از دروغ می‌پرهیزیم و می‌کوشیم اخبار و وقایع را صادقانه، موثق و مستند گزارش کنیم. در مطالب، گزارش‌ها و تحلیل‌های خود تلاش می‌کنیم جانب انصاف و اعتدال را رعایت کنیم،

تاکید بر ضرورت تغییر در وضع فعلی ساختار حاکمیت: ما همچون جمع کثیری از ایرانیان دولت فعلی را مشروع نمی‌دانیم چرا که صاحبان آن از طرق غیرقانونی و ضداخلاقی قدرتی را که از آن مردم بوده است را از طریق ربودن رای مردم مصادره کرده‌اند. معقتدیم تا زمانی که فردی به نام محمود احمدی‌نژاد نهاد ریاست جمهوری کشور را اشغال کرده است، و نیز تا زمانی که قدرت نامحدود رهبر که اصلی‌ترین حامی و محافظ و عامل دوام و بقای این دولت بی کفایت و نامشروع است بر اساس نص صریح قانون اساسی اصلاح و محدود نشود، این اعتراض سبز ادامه خواهد داشت. ما در این راه، وظیفه خود را آگاهی بخشی حقیقی به شهروندان جامعه مدنی می‌دانیم. ندای سبز آزادی در دو بخش فارسی و انگلیسی به روز خواهد شد. فعالیت بخش انگلیسی به دلیل خلا شدید اطلاع رسانی دقیق و سریع اخبار داخلی به غیر فارسی زبانان است. لینک صفحه انگلیسی سایت ندای سبز در سمت چپ بالای صفحه اصلی سایت قابل دسترسی است.

نیازی به توضیح نیست که این فعالیت از همین آغاز، تا هر زمان که ادامه یابد، نیازمند همکاری و هم‌صدایی شما با رسانه‌ای است که قرار است صدای سبز مردم ایران باشد. با ما با دو آدرس الکترونیکیIrangreenvoice@gmail.com و greenfreedomvoice@gmail.com در ارتباط باشید.

همچنین به همه مخاطبان عزیز پیشنهاد می‌کنیم از همین امروز در خبرنامه سایت مشترک شوند تا اخبارسایت را به صورت مرتب و روزانه دریافت کنند. برای عضویت در خبرنامه ندای سبز آزادی کافیست به آدرس الکترونیکیirangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بفرستید.

تعداد و توان این جمع خودجوش محدود است و برای گستردن ندای سبز آزادی در ایران و جهان به همکاری‌ تک تک شما مخاطبان عزیز نیازمند. با بهمن که ماه حماسه‌آفرینی ملت ایران است به میدان آمدیم و امید واثق می‌بریم که به لطف پروردگار و کمک شما به عنوان قطره‌ای کوچک از همین مردم کنارشان بایستیم.. از همین امروز ندای سبز آزادی را با هم زمزمه کنید.




ندای سبز آزادی، مولود بهمن سبز 88 | ندای سبز آزادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter