۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

ناپدید شدن یک زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

از زندانی سیاسی حسن احمدیان که در بازداشت وزارت اطلاعات در بند 209 بسر می برد اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: از سرنوشت زندانی سیاسی سید حسن احمدیان که پیشتر در بند 209 زندان اوین و در بازداشت موقت وزارت اطلاعات بسر می برد خبری در دست نیست.
به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای سید حسن احمدیان رئیس کمیته مردمی ستاد میرحسین موسوی که در روز 18 شهریور ماه به اتهام همکاری با كميته حقيقت ياب بازداشت شده است و به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی می بایست در خارج از زندان تحت مداوا قرار گیرد از صبح روز گذشته در این زندان ناپدید شده و مسئولین زندان نسبت به سرنوشت وی اظهار بی اطلاعی می کنند.
یکی از اعضای خانواده ایشان در گفتگو با مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعلام داشت که صبح امروز جهت کسب خبر و ملاقات با وی به زندان اوین مراجعه کرده که نگهبانان به وی اطلاع داده اند، آقای احمدیان در لیست زندانیان محبوس در بند 209 نمی باشد همچنین سایر مسئولان زندان اوین نیز از سرنوشت این زندانی اظهار بی اطلاعی کرده اند.
با توجه به اینکه نامبرده که علاوه بر ابتلا به بیماری کلیوی به دلیل شرکت در جنگ ایران و عراق دچار ضایعه نخاعی نیز شده است و پیشتر در گفتگوی تلفنی با خانواده اش خبر از احتمال انتقالش جهت عمل جراحی به بیمارستان آتیه در روز شنبه مورخ 3 بهمن ماه داده بود. پیگیری های خانواده ایشان از بیمارستانهای چون بقیه الله، خاتم الانبیاء و آتیه نیز به جای نرسیده است و این موضوع باعث نگرانی بسیار زیاد خانواده این زندانی سیاسی شده است.
لازم به ذکر است با وخامت وضعیت جسمانی این فعال سیاسی، خانواده وی درخواست مرخصی کوتاه‌ مدت برای او را ارائه داده بودند که با مخالفت مقامات قضایی روبرو شد، همچنین دادستانی تهران با تبدیل قرار بازداشت سید حسن احمدیان به قرار وثیقه با وجود اتمام دادرسی مخالفت نموده بود.

منبع خبر : خبرگزاری هرانا



ناپدید شدن یک زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter