۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

دادگاه تجديدنظر نيست كه، دادگاه تشديد نظره

در ماجرای احسان فتاحيان، دادگاه تجديد نظر به جای اين كه حكم 10 سال زندان دادگاه بدوی را تخفيف بده يا لااقل همون رو تاييد كنه، اين حكم رو با دو درجه تشديد به اعدام تخفيف داد. با خودم گفتم حتمن بقيه درس عبرت می‌گيرن و ديگه تقاضای بخشودگی و تجديدنظر نمی‌كنن. اما حالا خبررسيده دادگاه تجدید نظر ارومیه درباره‌ی دو جوان کـُرد ديگه به نام‌های محمد امین عبدالهی و خادم محمدزاده نظر داده و حكم اوليه‌ی حبس اونا رو به اعدام تبدیل كرده. آخه پدر من، برادر من، مادر من، خواهر من! شمايی كه دست زن و بچه‌تو گرفتی بردی لژ خانوادگی اوين! دلت به حال زن و بچه‌ت بسوزه خب. جون هر كی دوس داری حكم دادگاه اولی رو هر چی بود بذار رو چشات و نع تو كار نيار. روی ماه قاضی رو هم ببوس. زندونه ديگه جای بدی كه نيست. دوستا و فاميلا دور هم جمع می‌شين، خوش می‌گذره و می‌گذره. مبادا درخواست تجديد نظر كنين. اين قاضيای تجديد نظر دلشون از سنگ ترازوی عدالته. حتا اگه دادگاه اولی بهتون حكم اعدام داد بگين چشم. خر نشين با خودتون بگين بالاتر از سياهی كه رنگی نيست و درخواست تجديدنظر بدين. اين تجديدنظری كه من می‌بينم حكم اعدام ساده‌ی شما رو تبديل می‌كنه به مثلن «شمع‌آجين شدن با اِعمال تجاوز شاقه» يا «منگوله كردن موضع شفاف با چفيه‌ی خودجوش» يا «دوشقه شدن با دو نفربر ضد شورش چينی». تجديد نظر كه نيست، تشديد نظره!


دادگاه تجديدنظر نيست كه، دادگاه تشديد نظره � س‌ق‌ل‌م‌ه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter