۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

سازمان گردشگری ایران دیدار با مقامات اسرائیلی را تکذیب کرد

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران ادعای مقام های اسرائیلی در مورد دیدار مسئولان دو کشور در جریان مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری مادرید را تکذیب کرد.

سازمان گردشگری ایران روز پنجشنبه ۱ بهمن (۲۱ ژانویه) با انتشار اطلاعیه ای، دست دادن مقام ایرانی با مقام اسرائیلی را تکذیب کرد و نوشت: "نمایندگان رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا، هرگز با مقامات صهیونیستی دیداری نداشته اند".

روز چهارشنبه ۳۰ دی (۲۰ ژانویه) یک سخنگوی دولت اسرائیل گفته بود که یک مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در نمایشگاهی در مادرید با وزیر گردشگری اسرائیل دست داده و او را به ایران دعوت کرده است.

این سخنگو گفته بود که در ابتدا نماینده سازمان گردشگری ایران از وزیر گردشگری اسرائیل و سفیر این کشور دعوت کرده است تا از غرفه ایران بازدید کند؛ سپس مقامات ایرانی از همتایان اسرائیلی خود دعوت کرده اند تا ضمن سفر به ایران از بناهای تاریخی این کشور بازدید کنند.

بنابر اظهارات سخنگوی اسرائیلی، در این دیدار اسطاس مسزنیکوو، وزیر گردشگری اسرائیل به نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران گفته است که روابط یهودیان با ایرانیان به صدها سال پیش باز می گردد و ایران و اسرائیل تا پیش از انقلاب اسلامی ایران روابط خوبی با هم داشتند.

خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) عکس هایی از حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران را در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مادرید منتشر کرده تا نشان دهد که وزیر اسرائیلی کنار او حضور ندارد.

در اطلاعیه سازمان گردشگری ایران، رسانه های غربی از جمله بی بی سی به انتشار "شایعات" متهم شده اند و به رسانه های داخلی ایران هشدار داده شده است که از انتشار این "شایعات" خودداری کنند.



‭BBC ‮فارسی‬ - ‮ايران‬ - ‮سازمان گردشگری ایران دیدار با مقامات اسرائیلی را تکذیب کرد‬

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter