۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

جنبش راه سبز - روح الله حسینیان؛ وکیل الدوله ای که از استعفا پشیمان شد


مهدی محسنی


شبکه جنبش راه سبز(جرس): روح الله حسینیان نماینده تندرو مجلس هشتم و از حامیان سرسخت محمود احمدی نژاد که دفاعیات وی از عملکرد سعید امامی در ماجرای قتل های زنجیره ای پاییز 1377 وی را به چهره ای جنجالی تبدیل نمود، در تازه ترین اظهارات خود اتهامات بدون سند و مدرکی را به دولت های گذشته و کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات اخیر وارد نموده است.

حسینیان: والله یک زمانی ما خودمان قاتل بودیم

روح الله حسینیان در زمان وقوع قتل های زنجیره ای مجموعه ای از اظهار نظرها و مصاحبه هایی را انجام داد که در آن ضمن دفاع از سعید امامی اصلاح طلبان را متهم به برنامه ریزی قتل های زنجیره ای نمود. وی همیشه از مدافعان سعید امامی معاون امنیتی و مشاور وزیر اطلاعات و متهم اصلی در جریان قتل‌های زنجیره‌ای بود. پس از انتشار خبر درگذشت سعید امامی بر اثر خوردن داروی نظافت و مرگ وی در بیمارستان، حسینیان مدعی قتل او در بیمارستان توسط هواداران دولت شد.

روح‌الله حسینیان متولد ۱۳۳۴ در شیراز، روحانی، قاضی و از مقامات اطلاعاتی و سیاسی ایران است. نام مستعار وی در دستگاه اطلاعاتی «خسرو» بوده‌است. وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در روستای صغاد آباده در ۱۵ سالگی به حوزه علمیه قم و مدرسه ولیعصر و سپس مدرسه حقانی رفت و طی هشت سال از آن فارغ التحصیل شد.

وی از ابتدای دهه ۶۰ وارد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی شد و در سال ۱۳۶۲ به سمت قائم مقامی دادستانی انقلاب اسلامی مشهد منصوب شد. جانشینی دادستانی تهران و سیستان و بلوچستان از دیگر پست‌های وی بوده‌است. دادستان دادگاه ویژه روحانیت تهران، رئیس شعبه ۴ دادگاه ویژه روحانیت، رئیس یکی از دادگاه‌های عمومی تهران، جانشین نماینده دادگاه انقلاب در وزارت اطلاعات از دیگر پست‌های وی در دستگاه قضایی - اطلاعاتی جمهوری اسلامی است. او در دوران وزارت ری‌شهری قائم مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات بود. وی پس از برکناری حجت السلام سید حمید زیارتی (معروف به روحانی) و تغییر هیات امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست این مرکز رسید. وی در این دوره با دستیابی به اسناد و مدارک طبقه بندی شده دوران قبل از انقلاب پیرامون اشخاص به چاپ چندین جلد کتاب پرداخت.

در جریان محاکمه عبدالله نوری (وزیر کشور دولت اول خاتمی و مدیر مسئول روزنامه خرداد) در دادگاه ویژه روحانیت وی از اعضای هیات منصفه دادگاه بود که به توصیه اکید مقامات از حضور در جلسه دادگاه منع شد. او همچنین عضو هیات منصفه دادگاه غلامحسین کرباسچی نیز بود. حسینیان در ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ مشاور سیاسی و امنیتی احمدی نژاد شد.

حمله به هاشمی ، بیت امام و رهبران جنبش

روح الله حسینیان در سخنانی در جمع نیروهای شبه نظامی وابسته به بسیج در تاریخ 23 آذر ماه گفت: "موسوی و خاتمی، حقیرتر، کوچک‌ تر و پست‌ تر از آنند که نظام بخواهد با آنها مقابله کند و حتی هاشمی هم کوچک‌ تر از آن است که بخواهیم با وی مبارزه کنیم." وی در ادامه سخنانی که در حرم امام خمینی بیان نمود مدعی شد: "دعوای ما با یک فرد به نام موسوی نیست، موسوی کوچکتر از آن است که امت حزب‌‌الله و نظام بخواهد با آن مقابله کند.".

حسینیان در ادامه سخنانش رئیس مجلس خبرگان را مورد خطاب قرار داد و مدعی شد: "هاشمی تو بارها در فتنه اخیر به مقام معظم رهبری خیانت کردی و رهبری از تو حمایت کرد اما تو کینه خود را در مشهد نشان دادی و گفتی که اگر مردم رهبری را نخواهند باید برود اما در واقع مردم تو را نمی‌خواهند و این را بارها با شعارهای خود نشان داده‌اند. "

نماینده اقتدارگرای مجلس با نام بردن از بیت امام و سید حسن خمینی افزود: "سید حسن خمینی ، جنابعالی متولی حرم مطهر امام بزرگوار هستید و این افرادی که به حرم آمده‌اند مهمان‌های این حرم هستند؛ به همین دلیل جا داشت که شما در این جلسه شرکت کرده و به مهمانان امام (ره) خوش‌آمد می‌گفتید و باز هم به دامن انقلاب می‌آمدید. "

طرح اعدام در 5 روز و نمایش استعفا

روح الله حسینیان در جریان وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری، تدوین کننده اصلی طرحی بود که به موجب آن محاربان ظرف پنج روز اعدام می شوند. این طرح هنوز به تصویب مجلس هشتم نرسیده و به نظر نمی رسد که در صحن علنی نیز طرح گردد.

علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس در گفتگو با با تارنمای "پارلمان‌نیوز"، در خصوص تهیه طرحی با ۳۶ امضا از سوی حامیان دولت برای اجرای حکم محارب ظرف ۵ روز و اشاره آنها به حوادث پس از انتخابات در مقدمه طرح، اظهار داشت:"آقای حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد." وی در واکنش به خبرنگار که پرسید این صحبت شوخی است؟ اظهار داشت: "جدی می‌گویم. زمانیکه ایشان قاضی بود حکم‌های اعدام بسیاری صادر می‌کرد و این به روحیات ایشان بر می‌گردد."

فرزند شهید مطهری در پاسخ به این سئوال که آیا هدف از این طرح‌ها و اقدامات افراطی، تند کردن فضا نیست، تصریح کرد:"این حرکات افراطی هیچ نتیجه‌ای ندارد، باید علل را از بین برد."

به فاصله چند روز شش نفر از امضا کنندگان طرح امضای خود را پس گرفتند. حسینیان چند روز بعد از ارائه این طرح که با واکنش سرد نمایندگان روبرو شد از نمایندگی مجلس استعفا کرد اما چندی بعد پس از دیدار با رهبر جمهوری اسلامی استعفای خود را پس گرفت.

در متن استعفای حسینیان اشاره شده بود: "اینجانب نزدیک به دوازده سال است کم و بیش در حال مبارزه با جریان انحرافی به اصطلاح‌ اصلاح‌طلبان هستیم. خداوند خود می‌داند که چه ظلم ها، فشارها، تهمت‌ها، توهین‌ها و تحقیرها را از این جماعت شنیدم و دیدم. در این میان نصحیت‌ها و زخم‌ زبان‌های دوستان را با همه تلخی‌هایش به جان خریدیم؛ اما به یاری خداوند که همه انگیزه‌ام او بوده هرگز احساس ضعف و ناتوانی نکردم؛ اما امروز بیش از هر زمانی احساس دلشکستگی و سرخوردگی می‌کنم."

وی در بخش دیگری از استعفانامه اش تصریح می کند: "من خود را سرخورده و شکست خورده می ‌بنیم که کسانی در دفاتر مسئولان نظام جمهوری اسلامی حاکم شده‌اند که 180 درجه با رهبری نظام زاویه دارند. چرا احساس یأس و شکست نکنم که با همه فداکاری این مردم معتقد و ولایتی در این نظام کسانی نصب می‌شوند که تا ثریا فاصله با رهبری نظام دارند کسانی که در این فتنه تا جایی که احساس ترس نکردند از حریف حمایت کردند."

در همین حال در واکنش به استعفای حسینیان عضو فراکسیون خط امام مجلس این اقدام را سیاسی و با هدف تحت فشار قرار دادن هیات رئیسه برای بردن مجلس به سمت افراطی‌گری دانست و نسبت به عواقب تسلیم شدن هیات رئیسه در برابر این فشارها هشدار داد.

سیروس سازدار در گفتگو با تارنمای "پارلمان ‌نیوز" مدعی شد:" یک گروه افراطی تند رو به رهبری آقای حسینیان در مجلس حضور دارند که تا امروز تمام تلاش خود را برای فشار به هیات رییسه ،رییس و بردن فضای مجلس به سمت حرکت‌های افراطی به کار گرفتند، اما نتیجه‌ای عاید آنها نشد."

حسینیان ؛ ادعاهای کذب و اتهامات بی سند

راه یافته تهران در مجلس هشتم و مشاور سابق محمود احمدی نژاد در تازه ترین سخنانش در شهر قم با تکرار سخنان رهبر جمهوری اسلامی با انتقاد از‌ عدم موضع ‌گیری مناسب بسیاری از "شخصیت‌های بزرگ نظام" در حوادث اخیر مدعی شد: "ما دلمان نمی‌خواست آقای هاشمی تعزیه ‌گردان این جریان باشد و امیدواریم وی همیشه یار رهبری و همان هاشمی انقلاب باشد."

این فعال سیاسی تندرو با انتقاد از اعتراض کاندیداهای انتخابات به نتایج اعلام شده گفت: "در حالی که هنوز مدت زمان برگزاری انتخابات به پایان رسیده بود و همه شواهد و قرائن نیز دال بر شکست موسوی در انتخابات بود، متاسفانه این فرد و حامیانش مصاحبه مطبوعاتی راه انداخته و ادعای پیروزی در انتخابات کردند در حالی که گزارشات ارسالی به دفاتر خود وی حاکی از شکست بود."

حسینیان بدون اشاره به اقدام خبرگزاری دولتی ایرنا و خبرگزاری فارس در اعلام پیروزی احمدی نژاد با 63 درصد آرا در ساعت 21 روز رای گیری مشخص نکرد که با استناد به چه گزارشی نسبت به اطلاعات ارسالی به دفاتر انتخایاتی میر حسین موسوی اظهار نظر می نماید. در حالی که از ساعات میانی روز رای گیری تا فردای انتخابات برخی از دفاتر تبلیغاتی میرحسین موسوی با حمله نیروهای شبه نظامی و نیروهای امنیتی و انتظامی دولت تعطیل و جمع کثیری بازداشت شدند.

حسینیان همچنین در دروغی آشکار بدون ذکر رسانه خارجی مورد نظرش مدعی شد: "موسوی قبل از برگزاری انتخابات در مصاحبه با یک رسانه خارجی در پاسخ به این پرسش که سیاست خارجی ایران را رهبری تعیین می‌کند، شما چگونه می‌خواهید سیاست خارجی را رقم بزنید؟ گفته بود اگر رهبری با چند تظاهرات خیابانی مواجه شود، مجبور است در مقابل خواست ملت عقب‌نشینی و سیاست خارجی را به رئیس جمهور واگذار کند. "

دفاع از احمدی نژاد، نصیحت هاشمی و حمله به خاتمی

حسینیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: "یک وجه مشترک این قضایا این بود که با آمدن ‌احمدی‌نژاد منافع غرب و همچنین برخی‌ها در داخل کشور که تا پیش از این هر کاری که دلشان می‌خواست با بیت‌المال می‌کردند به خطر افتاده بود." این نماینده حامی دولت توضیح نداد که آیا دیگر دولت های پیش از احمدی نزاد در راستای منافع غرب فعالیت می نمودند؟

همچنین با وجود ادعای احمدی نژاد مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی هنوز هیچ پرئده قابل اعتنایی توسط دولت و یا دستگاه قضایی پیگیری نشده است. ضمن آنکه اطرافیان احمدی نژاد و خود وی در مورد سوء استفاده های میلیاردی مالی در زمان تصدی پست شهرداری تهران و استانداری اردبیل در مظان اتهام قرار دارند.

این نماینده مجلس همچنین با تغییر لحن خود نسبت به هاشمی رفسنجانی می گوید: "ما دلمان نمی‌خواست آقای هاشمی تعزیه‌ گردان این جریان باشد و امیدواریم وی همیشه یار رهبری و همان هاشمی انقلاب باشد. "

وی تصریح کرد: "ما از آقای سید حسن خمینی نیز انتظار بیشتری داشتیم، از خاتمی نیز به دلیل اعتقادات باطل و غرب‌گرایی او انتظاری نداشته و نداریم. "

حمله وکیل الدوله به مجلس اصولگرای هشتم

حسینیان که به نظر می رسد بیش از آنکه نماینده مردم باشد نماینده دولت احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی است در ادامه سخنانش ‌با بیان اینکه مجلس هشتم فاقد استراتژی است، تاکید کرد: "وقتی استراتژی در مجلس وجود نداشته باشد، نمی‌توان مشکلات و بحران‌ها را هدایت و برای آن چاره‌اندیشی کرد. "

وی افزود: "بعضی از مجلسی‌ها جزو فتنه ‌گران هستند، برخی دیگر هم از فتنه ‌گران حمایت می‌‌کنند، بعضی نیز با هم زد و بند دارند و متاسفانه اینها واقعیاتی است که در مجلس شورای اسلامی وجود دارد."

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده به هنگام رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت دهم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:" برخی‌ها در این جریان به دنبال این بودند که بسیاری از وزرا رای نیاورند اما رهبری با درایت خود پیام بسیار مهمی را صادر کردند و اجازه ندادند این تصمیم عملی شود. "



جنبش راه سبز - روح الله حسینیان؛ وکیل الدوله ای که از استعفا پشیمان شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter