۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

آخرین وضعیت برخی زندانیان سیاسی | ندای سبز آزادی

آخرین اطلاعاتی که از وضعیت شماری از زندانیان سیاسی از جمله حسین نورانی نژاد، شیوا نظرآهاری، مهدی اقبال و مهرداد رحیمی به دست ندای سبز آزادی رسیده است به شرح زیر است:

۱. حسین نورانی نژاد:

در پنجشنبه گذشته با پدر٬ مادر و همسرش ملاقات کابینی داشته و در سلولی که دارای ده تخت خواب است به همراه ۱۶ نفر دیگر از اسرای جنبش سبز دربند است. دادگاه بدوی ایشان تمدید شده و ۱۰ بهمن ماه زمان دادگاه بعدی او اعلام شده است...دستگاه امنیتی دو اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی را بدلیل برگزاری مراسم های مذهبی در دارالزهرای ولنجک متوجه او نموده است.

۲. شیوا نظر آهاری:

در پنجشنبه گذشته با پدر و مادرش ملاقات کابینی داشته و از تاریخ بازدشتش در ۲۹ آذر ماه تا کنون به مدت ۳۴ روز دریکی از سلول های بند ۲۰۹ به صورت غیر انسانی و شکنجه وار انفرادی نگهداری می شود. تبلیغ علیه نظام به دلیل فعالیت در قالب کمیته گزارشگران حقوق بشر اتهامی است که دستگاه امنیتی متوجه شیوا نطرآهاری نموده است.

۳. مهدی اقبال:

در پنجشنبه گذشته با همسرش ملاقات نموده است و در سلولی عمومی در بند ۲۰۹ اوین نگهداری می شود. علی رغم اتمام بازجوئی ها و فرستادن پرونده اش به دادگاه انقلاب توسط بازجویان٬ قاضی صلواتی قاضی پرونده ایشان از صدور قرار وثیقه برای ایشان خودداری کرده و در اقدامی کینه ورزانه تاریخ دادگاه او را ۱۸ اردیبهشت سال آینده تعین نموده است. گفته می شود که دستگاه امنیتی اتهام توهین به رهبری را به ایشان تفهیم نموده است اما اطلاعات موثق حکایت از تعدد اتهامات مهدی اقبال دارد. وضعیت بلاتکلیفی مهدی موجب رنجش شدید وی و خانوداه اش شده است.

۴. مهرداد رحیمی:

در پنجشنبه گذشته با پدر٬ مادرش و برادرش ملاقات کابینی داشته و از عدم رسیدگی به دردهای معده خود توسط مسولین بند ۲۰۹ لظهار گلایه نموده است. هنوز اتهام دستگاه امنیتی به مهرداد رحیمی مشخص نشده و به دلیل حضور بازپرس مربوطه در اوین امکان پیگیری پرونده وی توسط وکلا و خانواده اش وجود ندارد. مهرداد ۱۰ روز از ۲۲ روز بازداشت خود را در وضعیت غیر انسانی و شکنجه وار سلول انفرادی بسر برده است و اکنون در سلولی در بند ۲۰۹ به همره ۴ اسیر دیگر جنبش سبز به سر می برد.



آخرین وضعیت برخی زندانیان سیاسی | ندای سبز آزادی

۱ نظر:

  1. شعارهای 22بهمن
    جنبش سبز پاینده با ایرانی سازنده
    جنتی لعنتی توملعون ملتی
    وطن فقط ایرانه نه غزه ولبنانه

    پاسخحذف

نظر شما بلافاصله منتشر خواهد شد. این بلاگ خبری، امکانات اندکی دارد و براساس اعتماد و خودکنترلی اداره می‌شود. لطفا از موضوع خارج نشوید و خویشتندار باشید.

Twitter Updates

Twitter Updates

    follow me on Twitter